رهنامه حل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس در تلگرام ، واتساپ و.. - رهنامه

اکثر کاربران پیام رسان های آنلاین، از ویژگی پیام صوتی یا ویس چت ?️ نیز استفاده کرده اند. اما برخی از کاربران در هنگام پخش ویس دچار مشکلاتی مانند خاموش شدن صفحه می شوند. این مشکل محدود به یک پیام رسان خاص نیست و ممکن است در تلگرام، واتساپ و.. رخ دهد. به همین منظور امروز در رهنامه قصد داریم تا راه های حل مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس در تلگرام، واتساپ و.. را به شما آموزش دهیم.

رفع مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس در واتساپ ، تلگرام و..

How to Fix Screen Turning Off When Played Voice Chats or a Call in Telegram, WhatsApp and etc.?

خاموش شدن صفحه در هنگام پخش ویس، درست مانند حالتی است که شما یک تماس تلفنی برقرار می کنید. در بالای صفحه گوشی سنسور مجاورت یا Proximity قرار دارد. این سنسور در هنگام برقراری تماس و.. فعال شده و در صورتی که تشخیص دهد یک جسم در مقابل آن قرار گرفته است، صفحه را خاموش می کند تا از برخورد و تاچ تصادفی گوشی بر اثر برخورد با صورت و.. جلوگیری کند. در نتیجه اکثر دلایل بروز مشکل به دلیل تحریک این سنسور است. در ادامه عوامل آن را بیشتر بررسی می کنیم.

عدم پوشش سنسور برای رفع مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس در تلگرام

همانطور که اشاره کردیم، اصلی ترین دلیل بروز این مشکل پوشش سنسور های بالای گوشی است. پس در اولین قدم مطمئن شوید که چیزی سنسور های بالای گوشی را نپوشاند. به طور مثال کاور صفحه، بدنه، ابزار جانبی و.. می توانند باعث پوشش ناخواسته شوند. با رفع پوشش مشکل نیز حل می شود. همچنین در صورت امکان آن قسمت را از آلودگی های احتمالی نیز پاک کنید.

عدم پوشش سنسور برای رفع مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس در تلگرام

همچنین برای آشنایی بیشتر با این سنسور و عیب یابی آن، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن سنسور تماس اندروید را هم مطالعه نمایید.

حل مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس با دور کردن گوشی از خود

اگر در حال گوشی دادن به ویس هستید و گوشی را نزدیک خود نگه می دارید، سعی کنید آن را از خود دور کنید. به خصوص قسمت بالای گوشی بهتر است از شما و هر سطح دیگری فاصله داشته باشد. به طور مثال می توانید گوشی را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید. همینطور مطمئن شوید که دست یا انگشتان شما رو به روی سنسور قرار نگیرد.

حل مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس با دور کردن گوشی از خود

استفاده از اسپیکر برای تماس صوتی جهت رفع مشکل خاموش شدن صفحه هنگام ویس در واتساپ و..

واتساپ و.. معمولا گزینه از برای غیر فعال کردن خاموش شدن صفحه و یا غیر فعال کردن استفاده از سنسور در هنگام تماس و.. را ندارند. اما در صورتی که در حین تماس صوتی نیاز به فعال بودن صفحه دارید، در صفحه تماس حالت LoudSpeaker Mode و یا پخش از اسپیکر را فعال کنید. در این حالت صدای شخص از اسپیکر پخش شده و دیگر صفحه خاموش نمی شود.

همینطور در صورت بروز مشکلات دیگر برای ویس چت تلگرام، مطالعه مطلب ۱۵ روش حل مشکل ویس تلگرام : تند پخش شدن ، پخش نشدن ، عدم ارسال و.. نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

رفع مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس در تلگرام با غیر فعال کردن Raise to Speak

برخی از پیام رسان ها مانند تلگرام از ویژگی Raise to Speak استفاده می کنند. با فعال کردن این ویژگی با نزدیک کردن گوشی به گوش خود در صفحه چت، می توانید بدون نیاز به نگه داشتن دکمه اقدام به ارسال ویس کنید. برای غیر فعال کردن این ویژگی و بررسی مشکل در تلگرام روی آیکن منو یا سه خط تپ کنید. سپس وارد Settings شوید. در این قسمت Raise to Speak را غیر فعال نمایید.

رفع مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس در تلگرام با غیر فعال کردن Raise to Speak

حل مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس تلگرام در برنامه های جانبی

خود واتساپ، تلگرام و.. فعلا گزینه ای برای غیر فعال کردن سنسور ارائه نمی دهند. اما اگر از برنامه هایی مانند موبوگرام و.. استفاده می کنید، می توانید این کار را انجام دهید.

اکیدا پیشنهاد می کنیم فقط از نسخه رسمی و اصلی برنامه تلگرام استفاده کنید. ممکن است برنامه های غیر رسمی اطلاعات شما را در معرض خطر قرار دهند.

به طور مثال در موبوگرام منوی سمت چپ برنامه را اجرا کرده و روی تنظیمات موبو تپ کنید.

حل مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس تلگرام در برنامه های جانبی

حال وارد بخش تنظیمات گفتگوها شوید.

حل مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس تلگرام در برنامه های جانبی

در لیست گزینه استفاده از اسپیکر جلو با سنسور را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید.

حل مشکل خاموش شدن صفحه هنگام پخش ویس تلگرام در برنامه های جانبی

حال می توانید مشکل را تست کنید.

در پایان اگر از کاربران فعال واتساپ هستید و قصد شنیدن ویس بدون فهمیدن شخص مقابل دارید، مطالعه مطلب آموزش گوش دادن ویس در واتساپ بدون فهمیدن شخص مقابل را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام پخش ویس در واتساپ و تلگرام و.. را بررسی کرده و راه های رفع آن را به شما آموزش دادیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه خاموش شدن صفحه گوشی هنگام پخش ویس در تلگرام، واتساپ و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 577 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.