رهنامه راهنما: آموزش کامل کار و استفاده از دراپ باکس (Dropbox) - رهنامه

سیستم Dropbox ? یک فضای ابری محبوب برای آپلود و نگه داری فایل ها در فضای اینترنت است. با آموزش کامل کار و استفاده از دراپ باکس شما می توانید از Dropbox برای مدیریت و ذخیره فایل های خود بر بستر اینترنت در گوشی یا کامپیوتر استفاده کنید.

آموزش نحوه استفاده و کار با دراپ باکس در کامپیوتر و گوشی

Learn How To Use And Work With Dropbox On PC And Phone

Dropbox یک فضای ابری بر بستر وب است که به همه این امکان را می دهد فایل های خود را در اینترنت آپلود و نگهداری کنند.

نحوه ثبت نام در دراپ باکس

برای ثبت نام در دراپ باکس نیازی به اطلاعات خاصی ندارید و فقط به یک ایمیل برای دریافت کد فعال سازی نیاز خواهید داشت. برای استفاده از دراپ باکس ابتدا به آدرس https://www.dropbox.com/register بروید. در این قسمت برای شما چند فیلد ظاهر می شود که آنها را باید با دقت پر کنید. دقت داشته باشید که لازم نیست حتما نام و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید تنها موردی که در آینده به آن نیاز خواهید داشت ایمیلی است که در این قسمت وارد می کنید. در فیلد Full Name نام خود وارد کنی و در قسمت Email ایمیل و در Password یک رمز عبور برای حساب خود وارد کنید. شما بعدا برای ورود به ایمیل و پسورد دراپ باکس نیاز خواهید داشت.

در صورت فراموشی رمز عبور می توانید از طریق ایمیل برای بازیابی رمز دراپ باکس اقدام کنید.

نحوه ثبت نام در دراپ باکس

پس از پر کردن فیلدها تیک گزینه I Agree To Dropbox Terms را بزنید. در این قسمت شما تایید می کنید که با قوانین و سیاست های سایت دراپ باکس موافق هستید. در آخر هم برای ثبت نام در Dropbox بر روی گزینه Create An Account کلیک کنید.

روش دیگری که می توانید از آن برای ورود به دراپ باکس استفاده کنید از طریق گوگل است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه Singup With Google از حساب گوگل خود برای ورود به دراپ باکس استفاده کنید. این روش سریع تر و امن تر از روش بالا است و نیازی به وارد کردن اطلاعات به صورت دستی نخواهید بود.

آموزش کار با دراپ باکس به صورت آنلاین

نحوه استفاده از دراپ باکس آنلاین به این صورت است که شما باید ابتدا به آدرس https://www.dropbox.com/home/ بروید و پس از وارد کردن اطلاعات ورود یا استفاده از اکانت گوگل وارد حساب خود شوید.

نحوه کار با دراپ باکس بسیار ساده است. شما پس از ورود به حساب خود در قسمت سمت چپ بالا باید گزینه ای به نام My Files مشاهده کنید. با انتخاب این گزینه می توانید تمام فایل های موجود در حساب کاربری خود را مشاهده نمایید. ولی اگر اولین بار است که که وارد حساب کاربری خود می شود این قسمت خالی است.

کار با دراپ باکس به صورت آنلاین

برای ارسال فایل در دراپ باکس یا به عبارتی آپلود آن در دراپ باکس ابتدا پس از رفتن به گزینه My Files بر روی Upload کلیک کنید. این گزینه را می توانید در قسمت سمت راست بالای صفحه پیدا کنید.

کار با دراپ باکس به صورت آنلاین

در پنجره باز شده فایل مورد نظر خود را انتخاب و سپس گزینه Open را بزنید.

کار با دراپ باکس به صورت آنلاین

در پایین صفحه می توانید وضعیت آپلود فایل را مشاهده کنید. پس از رسیدن خط آبی به آخر یعنی فایل به صورت کامل آپلود شده است.

کار با دراپ باکس به صورت آنلاین

پس آپلود فایل ها شما می توانید آنها را پوشه بندی کنید. برای ساخت یک پوشه جدید گزینه New Folder را انتخاب و سپس نام پوشه را وارد کنید. در آخر هم دکمه Enter را بزنید تا پوشه ساخته شود.

کار با دراپ باکس به صورت آنلاین

اگر زمانی به فایل های که آپلود کرده بودید نیاز داشتید می توانید به صفحه My Files بروید و فایل مورد نظر خود را تیک بزنید. با انتخاب گزینه Download می توانید فایل انتخاب را دانلود نمایید. شما می توانید از این طریق پوشه ها و چند فایل را به صورت همزمان دانلود کنید.

کار با دراپ باکس به صورت آنلاین

آموزش کار با دراپ باکس اندروید

ما در آموزش کار با Dropbox از نرم افزار رسمی دراپ باکس استفاده کردیم برای نصب دراپ باکس می توانید از طریق گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید.

پس از نصب نرم افزار وارد آن شوید و در صفحه اول اگر یک حساب از قبل دارید از گزینه Sign In و یا اگر می خواهید حساب جدید ایجاد بسازید از گزینه Sign Up استفاده کنید. شما می توانید از طریق گزینه Sign In With Google با حساب کاربری گوگل خود وارد نرم افزار شوید.

آموزش کار با دراپ باکس اندروید

اگر گزینه Sign In را انتخاب کنید صفحه زیر برای شما باز می شود. در این قسمت ایمیل و رمز عبور خود را وارد نمایید و گزینه Sign In را بزنید.

اگر سایدبار سمت چپ را باز کنید گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب گزینه Home شما به صفحه اصلی می روید که می توانید فایل های اخیر، اعلانات و … را مشاهده کنید.

File : مشاهده تمام فایل های آپلود شده در دراپ باکس

Paper : مشاهده سند ها و صفحات موجود در دراپ باکس حساب شما

Photo : مشاهده تمام عکس هایی که آپلود کردید به صورت یکجا

آموزش کار با دراپ باکس اندروید

در قسمت سمت راست پایین صفحه می توانید با زدن گزینه + فایل جدیدی را آپلود کنید. اگر گوشی آیفون دارید این گزینه در پایین صفحه قرار دارد.

پس از انتخاب گزینه + یک منو برای شما باز می شود. اگر می خواهید فایل آپلود کنید گزینه Upload File و یا اگر می خواهید عکس و فیلم آپلود کنید گزینه Upload Photo OR Video را انتخاب نمایید.

آموزش کار با دراپ باکس اندروید

فایل مورد نظر را انتخاب و Next را بزنید. در این قسمت پوشه Dropbox را انتخاب و گزینه Upload را بزنید.

آموزش کار با دراپ باکس اندروید

برای دانلود فایل ها بر روی علامت اشتراک گذاری ضربه بزنید و سپس Export > Save to device را انتخاب نمایید.

آموزش کار با دراپ باکس اندروید

آموزش نصب Dropbox برای کامپیوتر

جهت دانلود دراپ باکس برای کامپیوتر به آدرس https://www.dropbox.com/install/ بروید. وقتی صفحه وب به صورت کامل باز شد بر روی گزینه Download Dropbox کلیک کنید و پس از باز شدن پنجره پاپ آپ گزینه Save File را انتخاب کنید.

پس از دانلود فایل نصب کننده دراپ باکس مراحل زیر را دنبال کنید:

ویندوز: دوبار بر روی فایل DropboxInstaller کلیک کنید اگر از شما اجازه یا دسترسی خواست بر روی گزینه Yes بزنید. سپس صبر کنید تا نصب کامل شود.

مک: دو بار بر روی فایل Dropbox DMG کلیک نمایید و روی نماد Dropbox دابل کلیک کنید و I Already Have A Dropbox Account را انتخاب نمایید. سپس برای ادامه بر روی Continue کلیک کنید.

اگر از شما رمز عبور و ایمیل در خواست شد، اطلاعات را  وارد کنید.

آموزش نصب dropbox برای کامپیوتر

برای آپلود فایل در دراپ باکس کامپیوتر به File Explorer بروید و فایل مورد نظر را انتخاب کنید. برای کپی فایل از کلید های ترکیبی CTRL + C استفاده کنید.

آموزش نصب dropbox برای کامپیوتر

منو استارت ویندوز را باز کنید و کلمه Dropbox را سرچ نمایید. سپس اولین نتیجه که آیکون دراپ باکس را دارد انتخاب کنید.

آموزش نصب dropbox برای کامپیوتر

پوشه زیر برای شما ظاهر خواهید شد. در این قسمت فایلی که قبلا کپی کرده بودید را جای گذاری کنید. برای جای گذاری فایل می توانید از کلید های ترکیبی CTRL + V استفاده کنید. در مک از کلید های ترکیبی ⌘ Command+V استفاده نمایید.

آموزش نصب dropbox برای کامپیوتر

نحوه دعوت دوستان به دراپ باکس

وب: برای دعوت دوستان به دراپ باکس ابتدا به dropbox.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. بر روی نماد بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب نمایید. سپس Plan را انتخاب کنید. Personal را انتخاب و سپس بر روی Invite a friend کلیک نمایید. از طریق لینکی که به شما داده می شود می توانید دوستان خود را به دراپ باکس دعوت کنید و از هدایا دراپ باکس لذت ببرید. همچنین دراپ باکس برای هر نفر که از طریق لینک شما وارد دراپ باکس شود ۵۰۰ مگابایت به فضای ذخیره سازی حساب شما اضافه می کند.

اندروید: روی Menu ضربه بزنید سپس Settings => Invite Friends را انتخاب کنید. از لیست مخاطبان فرد مورد نظر را پیدا و انتخاب نمایید. پس از انتخاب تمام افراد مورد نظر بر روی علامت تایید ضربه بزنید.

آیفون: در بالا صفحه بر روی نماد شخص، سپس نماد چرخ دنده و Invite Friends ضربه بزنید. برای شما یک ایمیل باز خواهد شد که باید آدرس ایمیل هایی که می خواهید دعوت نامه ارسال کنید را وارد نمایید.

حذف فایل از دراپ باکس

بهتر است همیشه وارد امنیتی را رعایت کنید و فایل های شخصی و اطلاعات مهم را در بستر اینترنت آپلود نکنید. یا اگر فایلی به اشتباه آپلود کردید می توانید با انجام مراحل زیر آن را از دراپ باکس حذف کنید. به دلیل خارجی بودن این سیستم هیچ تضمینی نمی توان دارد که اطلاعات شما از سیستم دراپ باکس به صورت کامل حذف شود. توجه داشته باشید که شما وقتی فایلی را در دراپ باکس آپلود می کنید این فایل هم در سیستم شما و هم در سرور های دراپ باکس ذخیره می شود و برای حذف کامل آنها باید فایل را از هر دو جا پاک کرد.

حذف کش دراپ باکس در اندروید

برای پاک کردن حافظه پنهان یا کش دراپ باکس ابتدا نرم افزار Dropbox را اجرا کنید. به قسمت منو ها بروید و برای باز کردن تنظیمات بر روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید. در بخش تنظیمات به پایین بروید تا به گزینه Clear Cache برسید. با انتخاب این گزینه حافظه پنهان یا کش نرم افزار به صورت کامل حذف می شود. دقت داشته باشید اگر کش یا حافظه پنهان نرم افزار را پاک کنید نمی توانید به فایل های خود تا زمانی که آنلاین شوید دسترسی داشته باشید.

آموزش پاک کردن حافظه نهان و کامل فایل Dropbox در آی پد

توجه داشته باشید که نرم افزار Dropbox فایل های شما را برای نمایش آفلاین در حافظه پنهان ذخیره می کند و پس از حذف حافظه پنهان نمی توانید به صورت آفلاین به فایل های خود دسترسی داشته باشید مگر اینکه دوباره آنلاین شوید. در آی پد این قابلیت وجود دارد که فقط از حافظه پنهان یک فایل را حذف کنید.

بر روی نماد “…” در کنار فایل ضربه بزنید و Remove from Device را انتخاب کنید تا فایل از حافظه پنهان دستگاه حذف شود. توجه داشته باشید که این گزینه فایل شما را از سرورهای دراپ باکس حذف نمی کند.

برای حذف یک پرونده از سرور های دراپ باکس و همه دستگاه های متصل به حساب شما ابتدا بر روی نماد ” … ” در کنار نام فایل ضربه بزنید و گزینه Delete را انتخاب کنید. یک پیام برای شما ظاهر می شود که از شما می خواهد تایید کنید که واقعا قصد پاک کردن این فایل را دارید؟ اگر واقعا قصد حذف این فایل را دارد بر روی OK یا YES کلیک کنید.

برای حذف پوشه از دراپ باکس و سایر دستگاه های متصل بر روی نماد سه نقطه فایل ضربه بزنید و گزینه Folder Settings و سپس Delete Folder را انتخاب کنید.

حذف کش و کامل فایل در دراپ باکس از طریق iPhone

برای حذف فایل فقط از روی دستگاه می توانید از نماد سه نقطه کنار نام فایل گزینه Remove from Device را انتخاب کنید. این کار برای پاک کردن فایل در حالت آفلاین است و فایل به صورت کامل حذف نخواهد شد.

برای حذف کامل فایل بر روی تمام دستگاه ها و سرور های دراپ باکس بعد از انتخاب سه نقطه کنار نام فایل باید بر روی گزینه Delete ضربه بزنید و پیام ظاهر شده را تایید کنید. با این کار فایل به صورت کامل بر روی تمام دستگاه های متصل و سرور های دراپ باکس حذف خواهد شد.

برای پاک کردن چند فایل به صورت همزمان پس از انتخاب نماد ” … ” گزینه Select را انتخاب کنید.

برای حذف پوشه روی نماد ” … ”  کنار نام پوشه ضربه بزنید و گزینه Folder Settings => Delete Folder را انتخاب کنید.

آموزش حذف، تغییر نام و ایجاد گروه در دراپ باکس

برای ساخت گروه ابتدا وارد دراپ باکس و سپس وارد حساب کاربری خود شوید. در پایین صفحه سمت چپ بر روی نام تیم خود کلیک کنید. سپس بر روی Create Group کلیک و یک نام برای گروه خود انتخاب نمایید. هر زمان که خواستید می توانید نام گروه را تغییر دهید. پس از وارد کردن نام به صورت کامل بر روی گزینه Create Group بزنید.

جهت تغییر نام گروه پس از انتخاب نام تیم Groups and Members را انتخاب کنید. گروه مورد نظر را انتخاب و Rename Group را بزنید. پس از وارد کردن نام گروه برای ذخیره تغییرات بر روی Save Changes بزنید.

برای حذف گروه مراحل زیر را دنبال کنید.

Team Name > Groups and Members > Delete group > Delete

آموزش اضافه کردن و حذف اعضا از گروه

برای اضافه کردن عضو به گروه پس وارد شدن به حساب کاربری خو در پایین صفحه بر روی نام گروه و سپس Groups And Members ضربه بزنید. گروه مورد نظر را انتخاب و بر روی Add Members ضربه بزنید. نام شخص مورد نظر را وارد و گزینه Add Members را بزنید.

جهت حذف یک کاربر از گروه، ابتدا در پایین صفحه بر روی نام تیم ضربه بزنید و Groups And Members را انتخاب کنید. گروه مورد نظر را انتخاب و در کنار نام کاربر بر روی  ” … ” ضربه بزنید. از منو باز شده Remove User را انتخاب کنید.

نحوه اشتراک گذاری در دراپ باکس با وب، کامپیوتر و موبایل

یک قابلیت خوب دراپ باکس این است که به شما اجازه می دهد فایل های موجود در حساب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید حتی کسانی که در دراپ باکس نیستند! علاوه بر این شما می توانید تنظیم کنید که افراد هنگام مشاهده فایل بتوانند آن را ویرایش، اجرا یا درباره آن نظر بدهند.

وب: ابتدا به dropbox.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. از قسمت سمت چپ گزینه Files را انتخاب کنید. بر روی Share بزنید و ایمیل فرد مورد نظر را وارد و بر روی Share کلیک کنید.

کامپیوتر: بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست کنید و سپس گزینه Share را انتخاب نمایید. نام ایمیل فرد مورد نظر را وارد و دوباره Share را بزنید.

موبایل: به قسمت Files در پایین صفحه بروید و سپس بر روی نماد ” … ” که جلوی هر فایل قرار دارد ضربه بزنید. از منو باز شده بر روی Share ضربه بزنید و سپس ایمیل فرد مورد نظر را وارد و دوباره بر روی Share بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب سعی کردیم آموزش کامل Dropbox را برای شما قرار دهیم اگر سوالی یا نظری درباره آموزش استفاده از Dropbox دارید می توانید از قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 320 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.