رهنامه زندباف اعلام کرد  انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود اما امروزه بخش اعظمی از اهالی فرهنگ به حال خود رها شده است و حقوق ماهیانه ۱۵۰ هزار تومانی توهین به پیشکسوتان هنر نیست - رهنامه

اندیشه: حسین زندباف تدوین گر، کارگردان و تهیه کننده پیشکسوت سینما در خصوص مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران در آستانه سال نو گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود اما امروزه بخش اعظمی از اهالی فرهنگ به حال خود رها شده اند و حفظ و حراست نمی شوند، درست همانطور که فرهنگ و هنر در جامعه رها شده و ما دچار ولنگاری فرهنگی شده ایم!

تدوین گر فیلم های سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» و «بوی پیراهن یوسف» در گفتگو با خبرنگار اندیشه افزود: به قول زنده یاد امیر قویدل «درد» حرف نیست!؛ درد مسأله ای است که ما آن را با پوست و گوشت و استخوان مان احساس می کنیم.

وی ادامه داد: امروزه اکثریت قریب به اتفاق اهالی سینما با بحران شدید مالی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. کارها به صورت عادلانه در سینما تقسیم نمی شود و اگر کسی در گعده و گروهی نباشد اصلاً نمی تواند کار و فعالیت داشته باشد. در این میان وضعیت پیشکسوتان و ریش سفیدهای سینما بدتر است چرا که فقط چشم امیدشان به یک حقوق بازنشستگی است که حتی مخارج دو روز زندگی شان را هم تأمین نمی کند!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.