رهنامه طرز تهیه لازانیا در فر به روش مجلسی - رهنامه

لازانیا، جزء غذاهایی است که هر آشپزی باید یک بار پخت آن را امتحان کند. ورقه‌های لطیف پاستا، پنیر پیتزا و سس غنی از گوشت، یک غذای عالی را تشکیل می‌دهند. این غذا را می‌توان زودتر از سرو آماده و به هنگام سرو، تنها آن را گرم کنید. حتی می‌توانید آن را بیشتر آماده و در فریزر نگهداری کنید و در زمان لازم تنها با گرم کردن در فر آن را میل کنید. علاوه بر مواد اولیه، آنچه در پخت یک لازانیای خوشمزه موثر است، داشتن یک فر با قابلیت‌های متعدد است، در ادامه طرز تهیه لازانیا در فر برقی داتیس را توضیح خواهیم داد. اگر قصد پخت لازانیا با فر را دارید، این فر برقی می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

پخت لازانیا مجلسی در فر

پخت لازانیا مجلسی در فر

لازانیا گرچه چند مرحله پخت دارد، اما هر مرحله آن آسان است و به شما اطمینان می‌دهم با داشتن فر قدرتمند داتیس، ارزش وقت گذاشتن را دارد. پخت لازانیا را به طور کلی می‌توان به چهار مرحله تقسیم کرد:

مرحله اول، پخت ورقه‌های لازانیا است. در یک قابلمه بزرگ، به اندازه کافی آب بریزید، زمانی که آب به مرحله جوش رسید، ورقه‌های لازانیا را به آب در حال جوش اضافه کنید. با توجه به دستور پختی که بر روی بسته لازانیا درج شده است، زمان را در نظر بگیرید. سپس لازانیا را از داخل آب خارج کرده و به صورت جدا جدا، بر روی میز کار آشپزخانه قرار دهید. دقت داشته باشید اگر ورقه‌های لازانیا را بر روی یکدیگر قرار دهید، بعد از چند دقیقه به یکدیگر می‌چسبند و شکل خود را از دست می‌دهند. نکته‌‌ای که وجود دارد این است که در ظرف آب جوش می‌توانید کمی روغن اضافه کنید تا از چسبیدن ورقه‌های لازانیا به یکدیگر جلوگیری شود.

مرحله دوم، آماده کردن سس گوشت لازانیا است که به موادی از جمله گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌‌ای، قارچ، پیاز، رب گوجه فرنگی، روغن، نمک و ادویه نیاز است. مانند سس گوشت ماکارونی، سس گوشت لازانیا را آماده کنید. یک پیاز را خرد کرده و تفت دهید، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه و تفت دهید، بعد فلفل دلمه‌‌ای و قارچ ریز شده را اضافه کنید، پس از چند دقیقه تفت دادن، رب گوجه فرنگی، نمک و ادویه‌ها را اضافه کنید. بدین ترتیب سس گوشت لازانیا آماده شده است.

سومین مرحله، آماده کردن سس سفید یا بشامل است. در این مرحله به کمی شیر، آرد سفید و کره نیاز دارید. پس از اینکه در ظرف مورد نظر کره کمی آب شد، آرد سفید را اضافه و تفت دهید. پس از اینکه بوی خامی آرد از بین رفت، شیر را اضافه کنید. به اندازه‌‌ای شیر را اضافه کنید که به غلظت فرنی برسد. سپس نمک و سایر ادویه‌ها را اضافه کنید.

مرحله چهارم، پخت لازانیا است. کف ظرف مورد نظر را کمی چرب سپس با سس سفید بپوشانید، ورقه‌های لازانیا را به ترتیب در کنار هم قرار دهید، مواد گوشتی را بر روی ورقه‌های لازانیا قرار دهید، سپس پنیر پیتزا را بر روی مواد گوشتی قرار داده و سس سفید را بریزید. سپس مجددا ورق لازانیا، سس گوشت، سس سفید و پنیر پیتزا را تکرار کنید. در مرحله آخر یک لایه ورق لازانیا قرار دهید، سس سفید و پنیر پیتزا را اضافه کنید. اینک لازانیا آماده پخت است و باید آن را داخل فر برقی داتیس قرار دهید.

نکات مهم پخت لازانیا در فر

نکات مهم پخت لازانیا در فر

دمای فر را بر روی ۲۲۰ تا ۲۷۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. هنگام قرار دادن ظرف لازانیا در فر، آن را با فویل بپوشانید تا لازانیا به خوبی بپزد. زمان پخت لازانیا در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است. بهتر است چند دقیقه آخر پخت، فویل را برداشته و پنیر موزارلا و پارمزان را بر روی لازانیا بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه دیگر ظرف را داخل فر قرار دهید تا سطح لازانیا کمی قهوه‌‌ای رنگ شود. همچنین اگر قصد دارید از لازانیا یخ زده نیز استفاده کنید، کافیست با انتخاب برنامه یخ زدایی فر برقی داتیس، لازانیا را گرم و میل کنید.

 برند داتیس

یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی در ایران، برند داتیس است. این برند ایرانی توانسته با تولید انواع لوازم خانگی همچون اجاق گاز، مایکروفر و فر برقی طراحی آشپزخانه شما را تکمیل کند. فرهای داتیس که از نوع فرهای توکار و روکار محسوب می‌شوند، به دو صورت برقی و برقی گازی تولید می‌شوند که هر یک با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، یک انتخاب ایده آل خواهند بود.

فر برقی داتیس علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، با وجود آپشن‌هایی که در آن طراحی شده است می‌توانید انواع شیرینی‌ها و غذاها از جمله پیتزا، مرغ شکم پر و لازانیا را در آن پخت کنید. آنچه باعث می‌شود که یک لازانیا بیش از بیش خوشمزه‌تر شود، قطعاً فرآیند پخت است. فر برقی با توجه به اینکه دارای درجه حرارت دقیق است، روند پخت انواع غذاها از جمله لازانیا را به طور کامل انجام می‌دهد.

قابلیت‌های فر برقی داتیس

از قابلیت‌های فر برقی داتیس می‌توان به جوجه گردان، گریل، یخ زدایی و فن کانوکشن اشاره کرد. فن کانوکشن کمک می‌کند جریان هوا در تمام محفظه فر وجود داشته باشد. در واقع این موضوع کمک می‌کند تا تمام قسمت‌های لازانیا به طور یکنواخت پخته شوند. قابلیت یخ زدایی نیز با گردش هوای محفظه از طریق فن، در زمان کوتاهی انجام و غذاها از جمله لازانیای یخ زده به خوبی گرم می‌شود. اینکه بتوانید پخت غذای خود را بدون نیاز به باز کردن درب فر، ببینید اتفاق کوچکی به نظر نمی‌رسد. این موضوع کمک می‌کند تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.

سخن پایانی

امروزه ابزارها و تجهیزات کمک می‌کنند تا در زمان کوتاهی، بهترین غذاها را آماده کنید. در حالی که چند مرحله برای پخت لازانیا وجود دارد، اما درست کردن آن آسان است و فرایند پخت آن در فر برقی بسیار کوتاه است. در فر برقی داتیس به دلیل امکانات و ویژگی‌هایی که وجود دارد، از جمله انواع برنامه پخت، برنامه تاخیری، برنامه ترکیبی، یخ زدایی و غیره، می‌توانید انواع لازانیا را در زمان کوتاهی طبخ کنید. نکته قابل توجه، وجود دفترچه راهنما به زبان فارسی است که کار را برای شما آسان می‌کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,151 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها