رهنامه نحوه تشخیص پروفایل جعلی در سرویس های دوست یابی - رهنامه

در دنیای مجازی هر شخصی با هر هدفی می‌تواند پروفایلی بسازد و از دیگران سوءاستفاده ? کند. به همین دلیل، باید مراقب باشید گرفتار چنین افرادی نشوید زیرا نیت شوم آن‌ها از تصاویر شاد و زیبایی که به اشتراک می‌گذارند، مشخص نیست. در این مطلب از رهنامه به بررسی نحوه تشخیص پروفایل جعلی در سرویس های دوست یابی می‌پردازیم.

چگونه پروفایل فیک را تشخیص دهیم؟

?How To Spot a Fake Profile on Online Dating Apps

با توجه به گسترش تکنولوژی و دنیای مجازی، روز به روز افراد زیادی از سراسر دنیا به این فضا ملحق می‌شوند. هر فردی می‌تواند برای خود پروفایلی درست کند و با استفاده عکس و ویدئوهای دیگران به کاربران دروغ بگوید. در برخی موارد این افراد به دنبال سو استفاده از دیگران هستند. به همین دلیل تشخیص پروفایل جعلی در سرویس‌های دوست‌یابی بسیار اهمیت دارد. در این مطلب از رهنامه به بررسی نحوه تشخیص فیک بودن عکس و پروفایل می‌پردازیم.

تشخیص فیک بودن پیج با توجه به داشتن یک تصویر

یکی از راه‌های تشخیص فیک بودن عکس پروفایل این است که این افراد تنها یک یا دو تصویر دارند. اصولا این افراد تصاویر گل، حیوانات و طبیعت پست می‌کنند. علاوه بر کمترین اطلاعات را در پروفایل خود به اشتراک می‌گذارند.

در برخی موارد تصاویر آن‌ها بیش از حد عالی است. درست است که مدل‌ها یا افرادی که در زمینه عکاسی و… فعالیت می‌کنند، در این سرویس‌ها حضور دارند. در این مورد باید کمی به قضیه شک کرد. کافی است با جستجو در اینترنت از تصاویر آن‌ها مطمئن شوید. ممکن است از تصویر فرد دیگری استفاده کرده باشند.

نحوه تشخیص پروفایل جعلی

این افراد اصولا چند پروفایل در این سرویس‌ها می‌سازند. البته افرادی که در این زمینه مهارت پیدا کرده‌اند، می‌دانند که نباید از تصاویر مشابه در پروفایل‌های مختلف استفاده کنند. با این حال، افرادی وجود دارند که این کار را می‌کنند. علاوه بر این، ممکن است در پروفایل اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی خود هم از تصاویر یکسان استفاده کنند.

گاهی هم از تصاویر یکسانی استفاده می‌شود و اطلاعات بیوگرافی را عوض می‌کنند. شما مشاهده خواهید کرد که از یک تصویر برای پروفایل‌های مختلف با اطلاعات متفاوتی درباره سن، شهر، شغل و… استفاده شده است.

تشخیص پیج فیک با توجه به ارسال لینک از جانب شخص

نحوه تشخیص پروفایل جعلی

یکی از راه‌های شناسایی پروفایل جعلی این است که این افراد برایتان لینک‌های مختلفی می‌فرستند. از شما می‌خواهند که وارد آن‌ها شوید یا آن را برای دیگران ارسال کنید. ممکن است این کار را پس از چند مکالمه انجام دهند. با این حال باید حواستان باشد که روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید و وارد آن‌ها نشوید. برخی از این لینک‌ها ممکن است شما را وارد سایت‌های کلاهبرداری کنند یا نرم‌افزارها و ویروس‌های مخربی را روی دستگاه شما نصب کنند.

اگر به دنبال سرویس‌های دوستیابی خوب می‌گردید، به مطلب ۱۵ برنامه چت و دوستیابی با قابلیت جستجو افراد نزدیک مراجعه کنید.

تشخیص پروفایل فیک بر اساس میزان ارتباطات کاربر

یکی دیگر از راه‌های تشخیص پروفایل فیک این است که نحوه ارتباطات فرد را زیر نظر بگیرید. به عنوان مثال، نسبت نامیزان فالورها و دنبال شدگان یک پیج در Instagram می‌تواند نشان‌دهنده جعلی بودن پروفایل باشد. این افراد با توجه به پست‌ها و تصاویری که می‌گذارند (اگر اصلا پست داشته باشند) تعداد فالور بسیار بالایی دارند اما تنها چند نفر را دنبال کرده‌اند.

از طرفی هم ممکن است تعداد فالور آن‌ها زیر ده نفر باشد اما هزاران صفحه را دنبال کرده باشند. این نسبت می‌تواند با توجه به فعالیت اکانت جعلی متفاوت باشد. حتما شما هم در فیسبوک و اینستاگرام به چنین پیج‌هایی برخورده‌اید.

نحوه تشخیص پروفایل جعلی

علاوه بر این، هنگام گفتگو با این افراد ممکن است متوجه غلط‌های فراوان گرامری یا املایی شوید. این مسئله می‌تواند نشان دهد که این افراد برای جایی که می‌گویند، نیستند. حتی ممکن است این غلط‌ها به علت باگ‌های رباتی باشد.

برنامه‌های جعلی زیادی در اینترنت وجود دارد که می‌توانند به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کنند. برای تشخیص این برنامه‌ها به مطلب روش‌های شناسایی برنامه‌های تقلبی اندروید در گوگل پلی استور و… مراجعه کنید.

نحوه تشخیص پروفایل جعلی با توجه به عدم برقراری تماس تصویری

دیگر راه شناسایی پروفایل جعلی این است که افراد فیک حاضر به برقراری تماس تصویری نیستند. پس از مدتی صحبت و مکالمه با فرد از او بخواهید تا با هم تماس تصویری برقرار کنید. اگر فرد مدام درخواست شما را رد می‌کند، باید به او شک کنید.

نحوه تشخیص پروفایل جعلی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که افراد معروف و سلبریتی‌ها از این شبکه‌ها برای برقراری ارتباط شخصی با طرفدارانشان استفاده نمی‌کنند. بنابراین، اگر فردی ادعا می‌کند که یک بازیگر یا خواننده و… مشهور است، باید به او شک کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه به بررسی نحوه تشخیص فیک بودن پیج پرداختیم. آیا شما هم به چنین نشانه‌هایی برخورده‌اید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.