رهنامه کلیپ بورد اندروید کجاست و چگونه به آن دسترسی داشته باشیم؟ - رهنامه

گاهی اوقات ممکن است متن هایی را در حافظه کلیپ بورد تلفن همراه اندروید خود ? ذخیره کنید و در ادامه مایل باشید تا آنها را مشاهده کنید. در این مطلب رهنامه، بررسی خواهیم کرد که کلیپ بورد اندروید کجاست و چگونه به آن دسترسی داشته باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش دسترسی و مدیریت کلیپ بورد اندروید

How To Access And Manage Android Clipboard

اگر یک متن را در تلفن همراه اندروید خود کپی کنید و پس از مدتی بخواهید آن را مشاهده کنید، کافیست به یک بخش تلفن همراه که قابلیت نوشتن در آن وجود دارد، بروید. سپس روی صفحه ضربه می‌زنیم و کمی نگه‌می‌داریم تا کلمه Paste در صفحه نشان داده شود. سپس روی Paste ضربه بزنید و متن را مشاهده کنید. برای این که بتوانید بیش از یک مطلب کپی‌شده را مشاهده کنید، باید از کلیپ‌ بورد استفاده کنید. در ادامه بررسی می‌کنیم که کلیپ بورد در اندروید کجاست و مدیریت کلیپ بورد در اندروید به چه صورتی انجام می‌شود.

برخی تلفن‌های همراه اندروید مانند برندهای سونی و LG دارای کلیپ بورد داخلی مخصوص هستند اما در برخی دیگر برای دسترسی به کلیپ بورد باید از یک برنامه کیبورد استفاده کنید. در ابتدا شما نیاز به یک برنامه کیبورد دارید که قابلیت کلیپ بورد داشته باشد. در ادامه به معرفی دو برنامه کاربردی برای این منظور می‌پردازیم.

بهترین کلیپ بورد اندروید Gboard

ابتدا برنامه کلیپ بورد اندروید Gboard را دنلود و نصب کنید. به کمک این برنامه می‌توانید تمام متونی را که در طول یک ساعت گذشته کپی کرده‌اید، مشاهده نمایید و به مدیریت آنها بپردازید. البته برخی در برخی سیستم عامل‌های اندروید موجود در تلفن همراه‌های جدید، این برنامه وجود دارد. در ادامه باید مطمئن شوید تا Gboard را به عنوان کلی‌ بورد اصلی تلفن همراه خود انتخاب کرده‌اید تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

در ادامه یک برنامه را در تلفن همراه خود اجرا کنید که امکان نوشتن و تایپ کردن در آن وجود داشته باشد. حال در قسمت محل نوشتن برنامه ضربه بزنید. به این ترتیب کلی بورد Gboard به نمایش در می‌آید.

آموزش دسترسی و مدیریت کلیپ بورد اندروید

در ادامه روی آیکون کلیپ بورد ضربه بزنید. این آیکون را می‌توانید در ردیف بالای حروف در کلیپ بورد پیدا کنید. همچنین ممکن است در برخی تلفن‌های همراه این آیکون در ابتدا نشان داده نشود. در این مواقع روی نماد سه نقطه در سمت راست بالا کلیپ بورد وارد شوید و در آن قسمت آیکون کلیپ بورد را انتخاب کنید.

بازیابی کلیپ بورد اندروید

در ادامه از متونی که شما در دقایق گذشته کپی کرده‌اید، نشان داده می‌شود. شما می‌توانید با مشاهده آنها و انتخاب هر کدام، آن را به صفحه نگارش متن وارد کنید. همچنین برای حذف کردن هر کدام از این موارد می‌توانید پس از انتخاب آنها روی آیکون سطل زباله بزنید تا آن مورد حذف شود.

بهترین کلیپ بورد اندروید

برنامه کلیپ بورد برای اندروید Clipboard Manager

برنامه دیگری که می‌توانید برای مدیریت کلیپ بورد در اندروید به صورت رایگان از آن استفاده کنید، Clipboard Manager نام دارد. البته سقف ذخیره متونی که کپی می‌کنید، در نسخه رایگان آن محدود است و برای افزایش حافظه کلیپ بورد اندروید، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید. البته نسخه رایگان آن نیز به اندازه کافی کارآمد است و نیازی به تهیه نسخه پولی آن ندارید.

پس از دانلود و نصب این برنامه، وارد آن شوید. وقتی برای نخستین بار وارد این برنامه می‌شوید، به صفحه تبلیغات آن هدایت می‌شوید. در نسخه رایگان این برنامه تبلیغات وجود دارد. در صفحه تبلیغات می‌توانید دو گزینه را انتخاب نمایید. گزینه اول Show Personalized Ads است که انتخاب آن موجب می‌شود برنامه از اطلاعات شخصی موجود در تلفن همراه برای نمایش تبلیغات استفاده کند. گزینه دوم Show Non Personalized Ads است که برای تماشای تبلیغات به صورت تصادفی مناسب است.

در ادامه وارد صفحه اصلی برنامه می‌شوید. برای کنترل تنظیمات آن روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست صفحه بزنید. در این صفحه می‌توانید Clipper را روشن یا خاموش کنید و رابط کاربری آن را شخصی سازی نمایید. در ادامه صفحه را به سمت پایین بکشید و روی گزینه Clipboard Manager از پنل اطلاع‌رسانی بزنید.

کلیپ بورد در اندروید کجاست

در این قسمت می‌توانید به مدیریت کلیپ بورد بپردازید. به طور پیش فرض متونی را که کپی می‌کنید در تب Snippets ذخیره می‌شوند. همچنین می‌توانید روی آیکون مثبت که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید و یک تب جدید ایجاد کنید. حالا می‌توانید آیتم‌های کپی موجود در تب Snippets را به تب جدید خود اضافه کنید. برای این منظور روی نماد سه نقطه موجود روی کلیپ بزنید و گزینه Move را انتخاب کنید و در ادامه تب مورد نظرتان را انتخاب کنید.

همچنین با انتخاب نماد سه نقطه موجود در سمت راست موارد کپی شده می‌توانید به سایر گزینه‌ها مانند حذف، ویرایش و اشتراک دسترسی داشته باشید.

کلیپ بورد برای اندروید

نظرات و پیشنهادات شما؟

مشاهده کردید که کلیپ بورد اندروید کجاست و چگونه به آن دسترسی داشته باشیم. استفاده از این قابلیت در تلفن‌های همراه اندروید می‌تواند به شما کمک کند تا از حافظه کلیپ‌ بورد برای کپی کردن و ذخیره کردن متونی مختلف استفاده کنید. شما تا کنون از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.