رهنامه یک روزمه عالی دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی است؟ - رهنامه

بعد از اینکه مهارت و حرفه‌ای که به آن علاقه دارید را انتخاب کردید و آموزش‌های لازم را دیدید، تازه بخش دشوار ماجرا فرا می‌رسد. یعنی درخواست برای تصدی یک شغل در آن زمینه!

شاید نوشتن و توصیف خود و مهارت‌هایتان کار سخت و ترسناکی باشد، اما به خاطر داشته باشید که یک روزمه خوب برای اینکه شغلی به دست آورید بسیار به شما کمک خواهد کرد.

داشتن یک رزومه برای اینکه به کارفرمای خود نشان دهید چه کسی هستید و چه چیزی برای ارائه دارید بسیار ضروری است. حتما شما نیز قصد دارید که به کارفرمای آینده خود ثابت کنید که دقیقا همان کسی هستید که وی به دنبال اوست.

با اینکه روزمه‌ها با توجه به شغل‌ها و شرکت‌های مورد نظر متفاوت از هم هستند اما همگی در اصولی مشترک هستند. دانستن اینکه کارفرما به دنبال چه موردی است به شما کمک می‌کند تا بتوانید موفق‌تر باشید.

در این مقاله به اصول کلی رزومه‌نویسی و همچنین اصولی برای نوشتن روزمه در حوزه دیجیتال مارکتینگ اشاره خواهیم کرد. هنگام نوشتن روزمه به این ۵ مورد اساسی دقت کنید تا بتوانید یک روزمه عالی بنویسید. با ما همراه باشید.

۱. روزمه را در مورد خودتان بنویسید!

با درج نام خود در عنوان رزومه تمرکز کارفرما را بر روی خودتان حفظ کنید.

به جای اینکه فضای ابتدایی روزمه که بسیار مهم است را با میزان تحصیلات خود و مواردی از این دست پر کنید سعی کنید به برجسته کردن مهارت‌های خود بپردازید. یادتان باشد که در اینجا شما نقش یک محصول را دارید و رزومه در حال بازاریابی برای شماست. بنابراین با نوشتن نام خود به عنوان رزومه، خود را برجسته کنید.

با اینکه رزومه‌ها را می‌توان در قالب‌ها و فرمت‌های متفاوتی نوشت، اما شماره، ایمیل و شهری که در آن ساکن هستید باید بلافاصله بعد از نام شما در فونتی کوچک‌تر ظاهر شود. به این دلیل که شما قصد دارید کارفرما با شما تماس بگیرد بنابراین خواننده رزومه باید به سرعت متوجه شود که شما در کجا قرار دارید و چگونه می‌توان با شما تماس گرفت.

همچنین در ابتدای رزومه خود سعی کنید آدرس لینکدین و یا وب‌سایت حرفه‌ای خود را نیز وارد کنید. این اطلاعات کمک می‌کنند تا کارفرما بتواند کمی بهتر در مورد شما بداند و همچنین این موارد نشان می‌دهد که شما یک فرد واقعی هستید که به این شغل علاقه دارید.

به علاوه قبل از اینکه به تحصیلات و تجارب خود بپردازید بهتر است که مشخصات حرفه‌ای خود را بیان کنید. این مشخصات می‌تواند خلاصه‌ای از مهارت‌های خاص، تجارت و اهداف شما باشد. با این موارد استخدام‌کنندگان به سرعت تصویری از شما و رزومه شما را به دست خواهند آورد.

نیازی نیست که به اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولد خود اشاره کنید. این اطلاعات واقعا غیر ضروری هستند.

در نهایت سعی کنید خود را برندی در نظر بگیرید که باید برروی آن بازاریابی کرد.

یک روزمه عالی دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی است؟

۲. رزومه را به صورتی واضح و منسجم بنویسید

هیچ چیز بدتر از خواندن یک رزومه غیرمنسجم و از لحاظ بصری به هم ریخته نیست.

برای اینکه باعث نشوید استخدام‌کنندگان سردرد بگیرند، سعی کنید مطمئن شوید که رزومه شما به راحتی خوانده می‌شود. سعی نکنید از از فونت‌ها و المان‌ها تصویری مختلف استفاده کنید فقط به سادگی و وضوح سعی کنید که مهارت‌ها و تجارب خود را نشان دهید.

می‌توانید با استفاده از بالت‌ها و یا اعداد شمارشی موارد مختلف را به صورت تیتروار بیان کنید. گفته می‌شود بسیاری از استخدام‌کنندگان فقط چند ثانیه را به خواندن رزومه‌ها اختصاص می‌دهند. باید به سرعت بتوانید نکات مهم را در قالب رزومه یا مصاحبه کاری بیان کنید. استفاده از اعداد شمارشی یا بالت‌ها می‌تواند باعث شود استخدام‌کنندگان به سرعت به توانایی‌های شما پی ببرند.

فونت‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده می‌شوند. از اندازه فونت‌های بین ۱۴ تا ۱۸ برای تیترها استفاده کنید. و سعی کنید همه تیترها را در یک استایل خاص نگاه دارید. سعی کنید فاصله متن شما از گوشه‌ها نیز استاندارد باشد.

استفاده از موارد خلاقانه‌ای مانند استفاده از اینفوگرافیک‌ها با اینکه شاید جالب به نظر برسد اما باعث رنجش و به زحمت افتادن استخدام‌کنندگانی خواهد شد که با صدها رزومه سر و کار دارند.

سعی کنید رزومه خود را کوتاه و ساده نگاه دارید.

۳. مخاطبین خود را شناسایی کنید

سعی کنید اطلاعاتی که در رزومه خود آنها را بیان می‌کنید مرتبط با شغلی باشد که برای آن در خواست داده‌اید. بنابراین مهارت‌ها و تجارب مرتبط با این شغل را بیان کنید. مثلا کارهای پاره‌وقتی که هنگام دبیرستان یا دانشگاه انجام داده‌اید احتمالا ارزش خاصی ندارند.

سعی کنید در مورد شرکتی که برای آن رزومه می‌فرستید کمی تحقیق کنید. تلاش کنید با مفاهیم و اصطلاحاتی که آنها در تعریف شغل مورد نظر به کار برده‌اند آشنا شوید و در رزومه خود از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر برای شغل سئو یا دیجیتال مارکتینگ تقاضا کرده‌اید بهتر است به تجارب خود در مورد ارتقا سئو سایت ، و یا تبلیغات کلیکی اشاره کنید و سمت‌ها و شغل‌های خود را در این زمینه بنویسید.

به علاوه سعی کنید تحصیلات و تجارب خود را از آخر به اول بنویسید. یعنی آخرین تجربه خود را اول بنویسید.

یک روزمه عالی دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی است؟

۴. اعداد و پلتفرم‌ها مهم هستند

ارائه لیستی کمی و عددی شده از دستاوردهای قبلی می‌تواند رزومه دیجیتال مارکتینگ شما را استثنایی کرده و مهارت و موفقیت شما را در پروژه‌های قبلی نشان دهد.

به عنوان مثال می‌توانید بیان کنید که به صورت دقیق چه میزان ترافیک یا درآمد یک سایت را افزایش داده‌اید و یا سایت را به صفحه اول گوگل رسانده و این کار نشان می‌دهد که مهارت‌ها و اخلاق حرفه‌ای شما چه میزان در ایجاد ارزش و رسیدن به اهداف به کارفرمای قبلی کمک کرده است. با ارائه آمارهای مربوط به افزایش ارگانیک سایت، توانایی شما در کار با ابزارهای تحلیل سئو مانند گوگل آنالیتیکس، Moz ، SEMrush و… نیز خود به خود برجسته خواهد شد.

هیچ چیز را مبهم نگذارید و به حدس و گمان استخدام‌کنندگان واگذار نکنید. اجازه دهید آنها دقیقا بدانند که شما چه نقشی در موفقیت‌های قبلی داشته و اینکه دقیقا چه دستاوردهایی را داشته‌اید و چه میزان سفارش سئو گرفته اید، بیان اینگونه اطلاعات باعث خاص شدن شما و دستاوردهای شما خواهد شد.

۵. رزومه خود را قبل از ارسال مجددا بررسی کنید

برای اینکه مطمئن شوید رزومه شما دارای هیچ اشتباهی نیست قبل از ارسال آن را دوباره بررسی کنید. حتی اگر هیچ اشتباهی نداشته باشید، این بررسی مجدد هیچ ضرری نخواهد داشت.

به عنوان مثال اگر تمایل دارید برای شغل تولید محتوا تقاضا دهید ارتکاب اشتباهات دستوری ساده می‌تواند فاجعه‌بار باشد. با این کار استخدام‌کنندگان متوجه می‌شوند که شما هنگام تولید محتوا دقت و توجه لازم را ندارید.

در هرصورت به نوشتار و دستور نوشتاری خود نیز دقت کنید. می‌توانید از یکی از دوستان خود بخواهید که روزمه شما را بخواند و با یک نگاه جدید اشتباهات شما را گوش‌زد کند.

نتیجه‌گیری

ایجاد یک روزمه مناسب می‌تواند سرنوشت کاری شما را تعیین کند. اگر این موارد را رعایت کنید، رزومه دیجیتال مارکتینگ شما بسیار خوانا خواهد بود. همچنین ایجاد رزومه‌ای بدین شکل باعث می‌شود که توانایی‌ها و دستاوردهای شما به خوبی و با آمارهای درست نشان داده شود. اکنون نوبت آن است که رزومه خود را ارسال کنید!

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رهنامه هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها