رهنامه ۱۰ تا از بهترین جایگزین های فلش پلیر در ویندوز ، اندروید ، مک و آیفون - رهنامه

در طول سالیان اخیر به دلیل برخی مسائل امنیتی که پیرامون Adobe Flash Player ▶️ مطرح شده است، کاربران به دنبال جایگزینی برای آن می‌گردند. در این مطلب رهنامه، ۱۰ تا از بهترین جایگزین های فلش پلیر در ویندوز ، اندروید ، مک و آیفون را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین برنامه جایگزین فلش پلیر برای کروم ، فایرفاکس و..

Download Best Adobe Flash Player Alternatives

بدون شک برنامه Adobe Flash Player یکی از محبوب‌ترین و بهترین فلش پلیرهای موجود است. برای اجرای فیلم‌ها،‌ تصاویر متحرک و انیمیشن‌ها در دستگاه خود به فلش پلیر نیاز دارید. همچنین برای اجرای برخی بازی‌های آنلاین نیاز به فلش پلیر دارید. بدون نصب فلش پلیر بازی اجرا نخواهد شد.

با این وجود برنامه Adobe Flash Player در چند سال اخیر در زمینه برخی مسائل امنیتی، نگرانی‌هایی را برای کاربران ایجاد کرده است. حالا شرایطی ایجاد شده است که کاربران به دنبال جایگزین های فلش پلیر هستند.در ادامه تعدادی از برنامه های جایگزین فلش پلیر را معرفی می‌کنیم.

برنامه Photon Flash Player & Browser، جایگزین ادوبی فلش پلیر برای اندروید

برنامه Photon Flash Player & Browser، یک مرورگر اندروید با پشتیبانی فلش پلیر است. آنچه باعث می‌شود این برنامه کاربردی و مفید باشد، آن است که برای پخش محتوای فلش دیگر نیازی به نصب برنامه دیگری نیست. با اجرای این برنامه، همه آیکون‌ها و محتوایی که از فلش استفاده می‌کند،‌ نشان داده می‌شود.

جایگزین های فلش پلیر

برنامه جایگزین فلش پلیر برای فایرفاکس FlashFox – Flash Browser

برنامه FlashFox – Flash Browser یکی دیگر از بهترین مرورگرهای وب اندروید است. این برنامه مبتنی بر مرورگر فایرفاکس است. اگر چه همواره نسبت به فایرفاکس نسخه قدیمی‌تری دارد. با نصب این برنامه دیگر نیازی به نصب برنامه فلش پلیر دیگری ندارید؛ چون این این برنامه در ساختار داخلی خود دارای فلش پلیر است.

برنامه جایگزین فلش پلیر

جدا از این مسئله، سایر ویژگی‌هایی که از یک مرورگر وب انتظار دارید نیز از قبیل بوک مارک، تاریخچه،‌ برگه‌های همگام‌ سازی شده و برگه‌های اخیر نیز در دسترس شما است.

برنامه FLV، جایگزین فلش پلیر برای اندروید

برنامه FLV،‌ اپلیکیشنی است که صرفا ویدیوهای فلش را روی موبایل اندروید، پخش می‌کند. به کمک این برنامه نمی‌توانید ویدیوهای فلش را در یک سایت مشاهده کنید. این برنامه قابلیت کنترل ابعاد ویدیو، روشنایی صفحه نمایش، چرخش صفحه و سرعت بالای پخش ویدیوهای HD را در اختیار شما می‌گذارد.

نرم افزار جایگزین فلش پلیر

این برنامه از فرمت‌های ویدیویی ۳GP، AAC، FLAC، MP3، MP4، MPEG-4، MIDI، Vorbis، WEBM، WAVE و VP8 پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار جایگزین فلش پلیر در کروم Dolphin

برنامه Dolphin یک مرورگر محبوب است که بیش از ۵۰ میلیون کاربر در سطح جهان دارد. یک جایگزین مناسب فلش پلیر برای کروم و اوپرا است. رابط کاربری این مرورگر بسیار مناسب و کاربرپسند است. البته در سال‌های گذشته نگرانی‌هایی در زمینه حریم خصوصی درباره این مرورگر وجود داشت. اما در سال‌های اخیر این مسئله نیز برطرف شده است.

برنامه های جایگزین فلش پلیر

برای استفاده از فلش روی این مرورگر، به قسمت Settings آن مراجعه کنید. سپس به بخش Web Content  آن وارد شوید. در نهایت باید گزینه Flash Player را از حالت On Demand به حالت Always On تغییر دهید. وقتی در استفاده از این مرورگر وارد سایتی شدید که از فلش استفاده می‌کرد، باید Player را نصب کنید.

برنامه Lightspark، جایگزین فلش پلیر در لینوکس

برنامه Lightspark یک برنامه منبع باز است که به زبان C و ++C نوشته شده است. این برنامه صرفا در سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شود. کد این برنامه را می‌توانید از Github پیدا کنید. البته مدتی است که این برنامه بروزرسانی نمی‌شود. این بدان معنی است که از جدیدترین قابلیت‌های فلش پلیر برخوردار نیست.

تکنولوژی HTML5 ، جایگزین فلش پلیر

HTML5 در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. این زبان برنامه نویسی زمانی ایجاد شد که ادوبی فلش فرصتی در اختیار توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه‌هایی که در تمام سیستم عامل‌ها کار کنند، قرار داد. در ابتدا عملکرد این زبان چندان مناسب نبود. با این وجود رفته رفته بهبود پیدا کرد و امروز به آرامی توانسته است بخشی از فضای در اختیار فلش پلیر را در نزد کاربران در اختیار بگیرد.

برنامه جایگزین فلش پلیر اندروید

مرورگر Puffin، جایگزین فلش پلیر برای iOS

یکی دیگر از جایگزین‌های فلش پلیر مرورگر Puffin است. مرورگر Puffin، یک مرورگر سریع است و از فضای ابری محافظت می‌کند. سرورهای این مرورگر رمزگذاری شده‌اند و شما را از هکرها در امان نگه می‌دارند. اگر قصد دارید از وای‌فای عمومی برای جستجوی در وب استفاده کنید،‌ این مرورگر گزینه مناسبی است.

جایگزین فلش پلیر چیست

به کمک این مرورگر نیازی به بروزرسانی فلش خود نیست؛ چون به صورت خودکار این کار را انجام می‌دهد. همچنین به کمک یک الگوریتم فشرده سازی، داده‌های وب را به موبایل اندروید شما منتقل می‌کند. البته این مرورگر در نسخه دسکتاپ ویندوز نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دستگاه‌های آیفون و آیپد،‌ هیچ گاه از ادوبی فلش پلیر پشتیبانی نکرده‌اند. عمده دلیلی هم که برای این منظور توسط توسعه دهندگان این دستگاه‌ها ارائه شد، مسائل امنیتی پیرامون ادوبی فلش پلیر بود. لذا در این دستگاه‌ها استفاده از مرورگر Puffin پیشنهاد می‌شود.

برنامه جایگزین فلش پلیر برای ویندوز و مک BlueMaxima’s Flashpoint

یک برنامه در حال توسعه دیگر به عنوان جایگزین برای فلش پلیر، برنامه BlueMaxima’s Flashpoint است. این برنامه در حال تکمیل شدن است؛ لذا ممکن است هنوز همه محتوایی که در اینترنت وجود دارد را پشتیبانی نکند.

این برنامه در دو نسخه Flashpoint Ultimate و Flashpoint Ultimate عرضه شده است. در نسخه Flashpoint Ultimate محتوا قبل از زمان اجرا، بارگیری شده است اما در نسخه Flashpoint Ultimate،‌ محتوا در زمان اجرا بارگیری می‌شود.

در ابتدای ساخت این برنامه هدف پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز بود. با این وجود رفته رفته توسعه پیدا کرد و اکنون از برخی سیستم عامل‌های دیگر نظیر مک و لینوکس نیز پشتیبانی می‌کند.

افزونه جایگزین فلش پلیر Ruffle

افزونه Ruffle یک شبیه‌ساز و جایگزین برای فلش پلیر است که بر روی مرورگرهای رایانه‌ها نصب می‌شود. این افزونه به زبان برنامه نویسی Rust توسط برخی داوطلبان ایحاد شده است و یک پروژه منبع باز است. این افزونه ممکن است در فروشگاه افزونه‌های گوگل کروم در دسترس نباشد. لذا برای دانلود و نصب آن باید از طریق سایت این افزونه اقدام کنید.

افزونه Supernova جایگزین فلش پلیر برای کروم

افزونه Supernova  مانند فلش پلیر در فروشگاه گوگل کروم در دسترس است و به راحتی می‌توانید روی مرورگر خود نصب کنید. به کمک این افزونه می‌توانید بازی‌های Shockwave Flash (.swf) را که برای بازی با ادوبی فلش پلیر طراحی شده است، انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

با ۱۰ تا از بهترین جایگزین های فلش پلیر در ویندوز، اندروید، مک و آیفون آشنا شدید. آیا شما هم به دنبال برنامه های جایگزین فلش پلیر هستید؟ از کدامیک از برنامه‌های فوق تاکنون استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 446 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.