رهنامه ۱۲ روش رفع مشکل باز نشدن و نخواندن فلش توسط ضبط ماشین - رهنامه

تقریبا اکثر افرادی که خودرو ? دارند، از یک سیستم صوتی استریو داخل آن نیز استفاده می کنند. بیشتر سیستم های صوتی نیز درگاه USB دارند. اما ممکن است در هنگام استفاده از این درگاه، متوجه شوید که فلش شما باز نمی شود. امروز در رهنامه قصد داریم تا راه های حل مشکل باز نشدن و نخواندن فلش در ضبط ماشین را بررسی کنیم.

حل مشکل کار نکردن و نخواندن فلش مموری در ضبط ماشین

How to Fix Car Stereo Does not Read the USB Flash Drive

یکی از روش های گوش دادن به موسیقی در داخل ماشین، انتقال موزیک ها به یک حافظه فلش USB و قرار دادن آن در پورت سیستم صوتی خودرو می باشد. با این حال دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند مانع از برقراری ارتباط صحیح می شود.

بررسی محدودیت ها در زمان بروز مشکل نخواندن فلش توسط ضبط ماشین

هر ضبط اتوموبیلی بسته به مدل خود محدودیت هایی دارد. توجه داشته باشید که موزیک های شما باید در پوشه روت و اصلی دستگاه باشند. همچنین بررسی کنید که نام موزیک ها دارای نویسه های خاص نباشند. تعداد پوشه ها نیز باید مناسب باشد. طبق برخی از بررسی ها، پخش ها قابلیت کشف بیش از ۷۰۰ پوشه را ندارند.

در صورتی که همه موارد بررسی شد، فلش را خارج کرده و بعد از گذشت یک دقیقه مجدد آن را وصل کنید. این کار در صورت بروز مشکل NO DEV یا No Device نیز مفید می باشد.

رفع مشکل نخواندن فلش در ضبط ماشین با بررسی قابلیت های ضبط

اولین قدم شما، باید مطالعه دفترچه راهنمای پخش باشد. هر ضبطی بسته به مدل و.. خود از برخی از فرمت سیستم فلش پشتیبانی می کند. بنابراین باید از فرمت های ساپورت شده مطمئن شده و سپس اقدام به تغییر سیستم فایل فلش با فرمت آن کنید.

فرمت آهنگ ها را هم فراموش نکنید. بررسی کنید که فرمت صوتی قابل پخش در ضبط ماشین چه فرمت هایی هستند و از آن نوع فرمت استفاده کنید.

فراموش نکنید که در تنظیمات ضبط، قابلیت پخش از روی فلش نیز باید فعال باشد. اگر با روش تنظیم دستگاه آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش نحوه تنظیم سیستم صوتی ضبط ماشین : تنظیمات پخش ، ساب ووفر و.. را هم مطالعه نمایید.

فرمت فلش برای فلش های کمتر از ۸ گیگابایت برای رفع مشکل فلش با ضبط ماشین

ضبط های ساخت سال ۲۰۱۵ و قبل از آن، نمی توانند از فرمت NTFS فلش پشتیبانی کنند. بنابراین ممکن است فلش شما به صورت NTFS فرمت شده باشد. در این صورت باید آن را با قالب FAT32 فرمت کنید. اگر فلش شما حجمی کمتر از ۸ گیگابایت دارد، بعد از متصل کردن آن به کامپیوتر روی درایو راست کلیک کنید. سپس گزینه Format را انتخاب کنید. در پنجره باز شده نیز File System را روی FAT32 قرار داده و استارت را بزنید.

فرمت فلش برای فلش های کمتر از 8 گیگابایت برای رفع مشکل فلش با ضبط ماشین

رفع مشکل نخواندن فلش مموری در ضبط ماشین با فرمت برای فلش های بیشتر از ۸ گیگ

اگر فلش شما بیش تر از ۸ گیگابایت حجم دارد، ابتدا برنامه GUIFORMAT32 را دانلود کنید. پس از دانلود برنامه، آن را باز کنید. نام درایو فلش را با دقت انتخاب کنید (نام را در My Computer می توانید ببینید). همچنین می توانید یک نام به دلخواه نیز برای آن انتخاب کنید. در نهایت Start را بزنید.

رفع مشکل نخواندن فلش مموری در ضبط ماشین با فرمت برای فلش های بیشتر از 8 گیگ

فرمت با برنامه برای حل مشکل باز نشدن فلش در ضبط ماشین

شما همجنین می توانید از برنامه های مختلف نیز برای فرمت فلش استفاده کنید. از جمله برنامه های کاربردی در این زمینه می توان به MiniTool Partition Wizard اشاره کرد. پس از نصب برنامه، فلش را به کامپیوتر وصل کنید. سپس برنامه را باز کنید. روی درایو فلش در برنامه راست کلیک کرده و Format را بزنید.

فرمت با برنامه برای حل مشکل باز نشدن فلش در ضبط ماشین

سیستم فایل مورد نظر را انتخاب کرده و OK را بزنید.

فرمت با برنامه برای حل مشکل باز نشدن فلش در ضبط ماشین

روی دکمه Apply کلیک کنید.

فرمت با برنامه برای حل مشکل باز نشدن فلش در ضبط ماشین

دلیل نخواندن فلش روی ضبط ماشین چیست؟ تغییر نام آهنگ ها

همانطور که اشاره کردیم، وجود کاراکتر های خاص در نام آهنگ ها هم می تواند باعث بروز مشکل شود. برای تغییر نام آهنگ ها به صورت گروهی با صرف کمترین وقت می توانید از برنامه هایی مانند MP3TAG استفاده کنید.

دلیل نخواندن فلش روی ضبط ماشین چیست؟ تغییر نام آهنگ ها

در صورت خش داشتن صدا، مطالعه مطلب آموزش ۴ روش تعمیر و رفع صدای خش خش باند ماشین نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

چرا فلش روی ضبط ماشین نمیخواند؟ استفاده از کابل دیگر

اگر قصد استفاده از کابل را دارید، در نظر داشته باشید که ممکن است کابل شما دچار مشکل شده باشد. بنابر این از یک کابل دیگر استفاده کردن تا از سلامت آن مطمئن شوید.

چرا فلش روی ضبط ماشین نمیخواند؟ استفاده از کابل دیگر

بررسی فلش برای حل مشکل کار نکردن فلش روی ضبط ماشین

موضوع سلامت فلش، همانند کابل مورد بحث است. در برخی از موارد نیز مشکل از خود فلش می باشد. برای این که از این موضوع مطمئن شوید، کافیست تا یک فلش جدید را به دستگاه متصل کنید.

بررسی فلش برای حل مشکل کار نکردن فلش روی ضبط ماشین

تغییر فلش در صورت بروز مشکل نخواندن فلش روی ضبط ماشین

به دلیل تنوع مارک ها، فرمت ها و.. ممکن است فلش شما با دستگاه شما سازگاری نداشته باشد. در برخی از موارد پورت یو اس بی ضبط قدرت کافی برای خواندن درست داده ها ندارد. با استفاده از جستجوی آنلاین می توانید از سازگاری آن ها مطمئن شوید.

تغییر فلش در ضورت بروز مشکل نخواندن فلش روی ضبط ماشین

رفع مشکل نخواندن فلش در پخش ماشین با آپدیت Firmware دستگاه

توصیه می شود همه دستگاه های خود را آپدیت نگه دارید تا از بروز مشکل جلوگیری شود. این اصل در مورد ضبط اتومبیل نیز صادق است. بسته به مدل دستگاه خود، مطمئن شوید که Firmware آن آپدیت می باشد. جهت اطلاع بیشتر از این مورد به وبسایت سازنده مراجعه کنید.

رفع مشکل نخواندن فلش در پخش ماشین با آپدیت firmware دستگاه

رفع مشکل پخش آهنگ فلش مموری روی ضبط ماشین با استفاده از فلش کم حجم

خصوصا اگر دستگاه شما قدیمی است، ممکن است نتواند حافظه های زیاد را شناسایی کند. پس اگر از فلش های حجیم استفاده می کنید، بهتر است با یک فلش کم حجم مانند ۲GB و سپس ۴GB و.. آن را تست کنید. معمولا دستگاه ها تا محدوده خاصی را می توانند شناسایی کنند.

رفع مشکل پخش آهنگ فلش مموری روی ضبط ماشین با استفاده از فلش کم حجم

رفع مشکل نخواندن فلش توسط ضبط ماشین

در نهایت اگر مشکل شما با هیچ یک از روش ها رفع نشد، ممکن است پورت دستگاه مشکل داشته باشد. همینطور مشکل های سخت افزاری یا نرم افزاری دیگری نیز ممکن است برای دستگاه شما رخ داده باشد. به همین منظور بهتر است برای بررسی بیشتر، آن را به تعمیر کار متخصص بسپارید.

در پایان فراموش نکنید که می توانید از بلوتوث نیز برای پخش آهنگ استفاده کنید. در همین راستا مطالعه مطلب آموزش کامل تصویری نحوه اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این موضوع پرداخیتم که چرا در برخی از پخش کننده ها، حافظه فلش شناسایی نمی شود؟ و راه هایی برای رفع آن معرفی کردیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه نخواندن فلش در ضبط ماشین را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.