رهنامه ۱۹ روش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم - رهنامه

امروزه جامعه اینترنت ? بسیار از آنچه قبل فکر می کردیم پهناور شده است و اگر اینترنت قابل حمل یا اینترنت خانگی شما دچار مشکل شوند، به معضل بزرگی برای افرادی که کارهایشان به اینترنت وابسته است تبدیل می شوند. پل ارتباطی اینترنت و کاربران خانگی مودم ها هستند که اگر دارای کیفیت مناسب نباشند یک مشکل جدی است! ما امروز روش های تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم را به شما آموزش می دهیم.

از کجا بفهمیم مودم خراب است؟ روش های تست سلامت مودم

How Do We Know if The Modem Is Broken? Modem Health Test Methods

مودم ها دارای قیمت های بسیار بالایی هستند که باعث می شوند که کاربر نتواند به سادگی از مودم بگذرد و مودم جایگزینی را بخرد. لطفا به این نکته توجه زیادی بکنید که مودم ها دارای تنظیمات فراوانی هستند شما نباید بدون داشتن اطلاعات کافی تنظیمات مودم خود را تغییر بدهید و یا قطعه از آن را عوض کنید. ما امروز روش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم را به شما آموزش می دهیم.

حل مشکل کار نکردن مودم با ریبوت آن

روش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم

بعضی اوقات وقتی کابل مودم شما خراب است، اتصال شما به اینترنت قطع شود. ریبوت کردن مودم شما روش دیگری برای بازگشت مودم به حالت قبلی خود است یا به عبارتی عمر مفید مودم برای چند ساعت است و باید بعد از آن یک بار ریبوت شود که این عمر مفید مودم تمدید شود. هر از گاهی ، مودم ها و روترها می توانند به یک راه اندازی مجدد احتیاج داشته باشند تا کار خود را بخوبی انجام بدهند. هنگامی که آنها به طور مداوم کار می کنند، خطا هایی می توانند ایجاد شوند. اگر مودم شما دارای باتری پشتیبان است، به شما توصیه می کنیم اول باتری های پشتیبان را جایگزین کنید بعد روش های دیگر را امتحان کنید. ده ثانیه آن را از برق جدا کنید و بعد دوباره وصل کنید؛ پس از آن بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

یک از دلایل خرابی مودم این است که مشکل از کابل ها باشد

یکی از دلایلی که ممکن است عملکرد مودم شما را مختل کند این است که کابل های آن خراب شده باشند، شما باید کابل شارژ مودم خود را برسی کنید که معیوب نباشد کابل بعدی که باید برسی کنید کابل تلفن خانگی است که این کابل هم برای مودم بسیار حیاتی است.

ممکن است خطا از ارائه‌ دهنده اینترنت شما باشد

ممکن است مشکل قطعی وای فای فقط برای شما پیش نیامده باشد و برای افراد دیگری که از ارائه دهنده اینترنت شما (ISP) استفاده می کنند این مشکل پیش آمده باشد. اگر به نظر می رسد اینترنت شما به طور ناگهانی قطع شده است، بهتر است با پشتیبانی ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید تا اگر مشکل از ارائه دهنده اینترنت باشد آن را حل کنند. مشکل دلیل دیگری که می تواند به قطع ناگهانی اینترنت منجر شود خطای صورت حساب یا عدم پرداخت آن و همچنین داشتن بدهی پیشین است.

دلایل و علائم ساده سوختن مودم یا کار نکردن آن

از کجا بفهمیم مودم خراب است؟ روش های تست سلامت مودم

ممکن است مودم شما مقصر این مسئله نباشد، بلکه در عوض خروجی شما دارای مشکل باشد. ممکن از گاهی اوقات برقی که از پریز برقی که مودم شما به آن متصل ضعیف باشد به عبارتی دیگر ولتاژ آن کم یا کافی نباشد یا مشکلات دیگری داشته باشند که باعث می شوند آنها نتوانند برای دستگاههای شما برق کافی را تأمین کنند. شما باید سعی کنید تنها مودم شما به آن پریز برق متصل باشد. آیا علائم سوختگی یا ذوب شدن وجود دارد؟ آیا اجزای آداپتور مودم خراب هستند؟ اگر اینطور نیست، سعی کنید آن را به یک پریز برق وصل کنید تا ببینید آیا دستگاه در آنجا قدرت دارد یا خیر.

تشخیص مودم سوخته با استفاده کردن از مودم دیگری

اگر یک مودم اضافی دارید، آن را تغییر دهید و ببینید که آیا این مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. به یاد داشته باشید، مودم باید در ISP ثبت شود تا بتواند کار کند.

همچنین از این روش می توان برای فهمیدن اینکه مودم معیوب است یا سالم استفاده کرد.

ممکن است مشکل از دستگاه شما باشد نه مودم

مورد دیگری که می خواهید بررسی کنید، دستگاهی است که با آن به مودم و اینترنت متصل می شوید. مواردی که می توانند وجود داشته باشند که دستگاه ها در مشاهده آنچه به آن وصل شده اند مشکل دارند یا تنظیماتی دارند که آنها را از دسترسی به اینترنت باز می دارند.

تعویض لوازم کهنه مودم

شاید برای حل مشکل روشن نشدن مودم و.. شما نیاز به تعویض کل مودم خود داشته باشید. اگر کابل مودم شما نامناسب باشد، احتمال دارد که به اندازه کافی قدیمی باشد تا آن را عوض کنید. مطمئنا در استفاده از یکی از مودم های جدید بازار لذت بیشتری خواهید برد و سرعت بیشتری خواهید داشت. اگر به دنبال راهنمای خرید مودم هستید پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید مودم را مطالعه نمایید.

استفاده کردن از گارانتی مودم برای تعویض مودم خراب

از طرف دیگر، اگر مودم شما قدیمی نیست و دارای گارانتی است و هنوز گارانتی آن دارای اعتبار است، بهتر است مودم خود را به یکی از نمایندگی های معتبر شرکت سازنده مودم خود بدهید تا بدون هیچ هزینه ای مودم تازه ای به شما بدهند.

چگونه شما می توانید بفهمید به مودم جدید نیاز دارید؟

علامت ۱: دیروز به اینترنت دسترسی داشتید، اما امروز نمی توانید به اینترنت وصل شوید. ممکن است همه چراغ های روتر شما روشن باشد. ویندوز به شما اطلاع می دهد که شما دارای “Limited Connectivity یا اتصالی بدون اینترنت” هستید.

علامت ۲: به نظر می رسد که بدون قطع اتصال و اتصال مجدد پس از یک تأخیر کوتاه، کاری انجام شود. این وقایع مکرر و آزار دهنده تر از آن هستند که فکرش را بکنید. شما به سختی می توانید چند ساعت به اینترنت متصل باشید بدون اینکه اینترنت شما قطع شود.

پیشنهادات ما

با باز کردن صفحه تنظیمات آنلاین روتر، به این رفتار عجیب توجه کنید و گزینه “resets-rest” جستجو کنید. همچنین به مک آدرس های ناشناس نیز توجه بکنید و ممکن است افرادی از اینترنت شما استفاده بکنند. سایت سازنده مودم را برای بروزرسانی های سیستم عامل مودم خود را بررسی کنید و در صورت یافتن موارد جدیدتر از سیستم عامل مودم خود، آنها را نصب کنید. سعی کنید از اتصال سیمی برای ارتباط با مودم استفاده کنید تا وقفه ای در بروزرسانی مودم ایجاد نشود. همچنین اگر از مودم خود دورید و مشکل شما فاصله با مودم است صفحه پیکربندی مودم خود را باز و کانال مورد استفاده برای سیگنال بی سیم خود را تنظیم کنید.

علامت ۳: می دانید که از هر چهار پورت در مودم استفاده می کنید، اما هیچ چراغی نشانگر وجود یک اتصال، روشن نیست. تمام چراغ های جلوی آن نیز می توانند خاموش و روشن باشند. یا چراغی که اتصال مودم به DSL یا کابل تلفن  به مودم شما را نشان می دهد فقط چشمک می زند ، چشمک می زند و چشمک می زند.

پیشنهادات ما

مودم خود را با خاموش کنید و ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره آن را به برق وصل کنید. همچنین می توانید مودم خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید که این کار با نگه داشتن چهار تا هفت ثانیه دکمه ای که اکثرا در زیر مودم های قرار دارد صورت می گیرد و پس از این کار باید مودم خود را دوباره تنظیم کنید. اگر مودم شما هنگام لمس کردن آن گرم است تهویه اتاق را بررسی کنید. اگرچه نادر است ولی ممکن است دستگاه شما به راحتی گرم شود. مطالعه مطلب آموزش تصویری ریست مودم را نیز فراموش نکنید.

کابل های اینترنت خود را جدا کرده و دوباره آنها را وصل کنید و در صورت امکان از قطعات یدکی برای بررسی اینکه آیا می توانید به یک ارتباط پایدار بین مودم و DSL یا مودم کابل تلفن خود دست پیدا کنید استفاده کنید. البته به شما پیشنهاد می کنم که مطلب آموزش کامل روش تغییر رمز وای فای مودم را بخوانید تا بهتر این کار ها را انجام بدهید.

تشخیص مودم خراب با تست های آنلاین

ما در مورد علائم مودم خراب و برخی تست ها و تشخیص ها به شما کمک خواهیم کرد تا متوجه شوید که مودم شما خراب است یا سالم. مودم های خراب مستعد حمله DoS هستند. حمله DoS می تواند شما را از دسترسی به اینترنت در همه روزها به طور همزمان و بدون راه حل جلوگیری کند. حتی ISP یا شرکت ارائه دهنده اینترنت شما نمی تواند به شما کمک کند.

در این زمینه مودم های کابلی با تراشه Broadcom در لیست ایمن مودم های خوب و سالم قرار دارد.

تشخیص مودم تقلبی با گزینه ای به نام تاخیر

تاخیر در انتقال اطلاعات از طریق اینترنت است. تأخیر در چند میلی ثانیه می تواند یک واکنش زنجیره ای از کل بسته داده های شما را با تأخیر از آغاز تا پایان شروع کند. وقتی از اینترنت برای فعالیت هایی در زمان واقعی مانند بازی استفاده می کنید، هرگونه تأخیر به هیچ وجه قابل قبول نیست و ممکن است متوجه مشکلی به نام پینگ در زمان واقعی شوید.

شاید روتر باعث تاخیر می شود

حتی ممکن است مودم شما خراب نباشد اما هنوز هم با تاخیر روبرو هستید. این مشکل می تواند از یک سیگنال وای فای ضعیف یا یک روتر کند و قدیمی باشد.

ابزار تست سلامت مودم

در اینجا مجموعه ای از ابزارهای آنلاین رایگان برای بررسی وجود مودم معرفی میکنیم. اکنون بخاطر داشته باشید، همیشه تقصیر مودم نیست. امکان دارد خطا از خط، اتصال یا حتی روتر بی سیم شما باشد. اما این مکان برای شروع عیب یابی است تا ببینیم مشکل از مودم  یا روتر شما است یا نه.

Speedtest

تست سرعت عمومی اینترنت Speedtest ، شما احتمالا قبلاً این تست سرعت مودم را اجرا کرده اید زیرا محبوب ترین تست سرعت اینترنت در دسترس است، اما وقتی این کار را انجام دادید ، متوجه شدید ثابت است یا اینکه آیا بالا و پایین می رود؟

Jitter

تست سرعت اینترنت با سبک Jitter، این تست سالم بودن مودم با تست سرعت اینترنت به سبک Jitter یک آزمایش ساده است و بهترین آزمایش برای پیدا کردن قوی ترین مودم های خراب نیست. این تست شامل یک تست ساده Jitter و یک تست سرعت عادی است.

Pingtest

تست پینگ جهانی اینترنت Pingtest ، این یک آزمایش پینگ گسترده با دسترسی به سراسر جهان است. یک مودم بد هنوز هم می تواند در لحظه مناسب امتیاز خوبی کسب کند، اما شما باید این آزمون را اجرا کنید. و برعکس، یک مودم خوب بسته به هاپ بین شما و سرورهای دور دست می تواند هر از گاهی نمره بدی دهد.

Azurespeed

تست تأخیر مداوم اینترنت Azurespeed، به طور پیش فرض، این تست ممکن است سرور هایی در سراسر جهان داشته باشد و مطمئنا انتظار تأخیر را دارید. بنابراین برای نتیجه دقیق تر تست ها، سرورهای خارج از منطقه خود را بردارید. طبیعی است که سنبله های گاه به گاه حتی در یک مودم خوب ، همانطور که در اینجا نشان داده شده است افت کنند.

Freeola

ابزار تست خط ارائه دهنده اینترنت Freeola ،این یکی تست به احتمال زیاد برای شما مفید نخواهد بود زیرا پینگ را از سرور خود برای شما ارسال می کند. اکثر مودم ها به طور پیش فرض به پینگ تنظیم شده WAN پاسخ داده شده اند. اگر می دانید چگونه پاسخ خود را به پینگ از WAN فعال کنید، این کار را انجام دهید و سپس تست را اجرا کنید. معمولاً در تنظیمات مودم شما تحت فایروال قرار دارد.

Puma6

ابزار تست مودم Puma6 ، مشکلات سخت افزاری مودم به مودم هایی ربط داده می شود که دارای تراشه پوما ۶ اینتل هستند. این ابزار به طور خاص برای تست برای مودم های دارای تراشه پوما ۶ ساخته شده است. نتایج شما باید عمدتا سبز باشد. اگر قرمز زیادی به دست می آورید شما صاحب مودم خرابی هستید و باید آن را عوض کنید. توجه کنید یرای تشخیص مودم اورجینال باید این تست را انجام دهید.

تشخیص خرابی مودم با اجرای دقیق انواع تست ها

برای تست فقط مودم، هنگام اجرای این تست مهم است که مستقیما به مودم وصل شوید تا امکان تداخل وای فای یا هرگونه از بین رفتن سیگنال از خود روتر بی سیم از بین برود. اگر این تست ها را بر روی مودم اجرا کنید و همه چیز معلوم می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ممنون از اینکه با آموزش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم همراه رهنامه بودید. اگر نظر، پیشنهاد یا سوالی درباره مشکل  تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم دارید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.