رهنامه ۳ تا از بهترین ابزار های خرید دیتا فضایی + بررسی - رهنامه

اگر شما نیاز به کلکسیونی از بهترین عکس های هوایی داشته باشید باید بتوانید مراجع این موضوع را بشناسید. در این مقاله می خواهیم با ۳ تا از این منابع آشنا شویم.

در میان این مقاله با سرویسی آشنا می شویم که می توان به عنوان مکمل در کنار این سایت ها برای خرید عکس هوایی از آن استفاده کرد.

Esri Open Data Hub نمایش دهنده عکس هوایی دنیا:

این سایت یکی بهترین سایت های  GIS رایگان و پولی است. با استفاده از Esri Open Data Hub می توانید به معدن عکس های هوایی دنیا دسترسی پیدا کنید.

این سایت همین الان بیش از ۲۵۰،۰۰۰ مجموعه داده آزاد از ۵۰۰۰ سازمان در سراسر جهان در خود جای داده است. به همین دلیل، در این لیست، به عنوان برترین ابزار برای خرید نقشه هوایی، خرید عکس هوایی و دریافت تصاویر ماهواره ای، معرفی می شود.

مشکل بزرگ: شاید سرچ های طولانی ممکن است خسته تان کند

در بعضی موارد، مجبورید برای خرید عکس هوایی و دانلود آن، تعداد زیادی از داده ها را جستجو کنید زیرا این سرویس، آن طور که فکر می کنید، یکپارچه نیست. با وجود تلاش اضافی، این بهترین فرصت شما برای یافتن دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

در هر صورت، جستجو با یک پیش نمایش نقشه از میزان و جدول راحت است. شما می توانید براساس موضوع یا مکان جستجو کنید و داده ها را در چندین قالب GIS دانلود کنید. در نهایت، برای داده های GIS چیزی دقیق تر از Esri Open Data Hub وجود ندارد.

فیلتر و تحریم: مشکل همیشگی سرویس های خوب

متاسفانه در حال حاظر این سرویس برای ایرانی ها تحریم است و البته برای پروژه ها و پرونده های قضایی کنونی در ایران داده های مناسبی ندارد.

Esri Open Data Hub

Esri Open Data Hub

ابزار Natural Earth Data راهکار جانشین خرید عکس هوایی

Natural Earth Data شماره ۲ در این لیست برای خرید عکس هوایی است زیرا بهترین نیازهای نقشه برداران را دارد و می توانید به راحتی اقدام به خرید نقشه هوایی از این سرویس کنید.

به طور کلی، کل مجموعه داده های کلیدی فرهنگی و جسمی GIS در مقیاس جهانی به راحتی قابل استفاده هستند. مجموعه داده های رستری همچنین نقش برجسته ای از سایه بان برای نقشه شما ایجاد می کنند و باعث میشود، کار توسعه پروژه شما، با سرعت بیشتری پیش برود.

بهترین قسمت داده های زمین طبیعی در دامنه عمومی است. یعنی  شما حق استفاده، تغییر و انتشار داده ها را به هر روشی دارید و می توانید با خرید، تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.

اما این سرویس نیز در تهیه تصاویر قدیمی ایران فعالیتی نداشته است.

مپ اسکیل، انتهای مشکلات خرید عکس و نقشه هوایی:

آیا برای زمین شخصی شما مشکلی به وجود آمده است و قصد دارید تا هر چه زودتر اقدام به خرید عکس هوایی  کنید؟ بسیاری از افراد به دنبال خرید تصاویر ماهواره ای و هوایی، عکس هوایی دهه ۴۰، دانلود نقشه های هوایی سال ۱۳۴۶، دانلود نقشه های هوایی سال ۱۳۴۲، نقشه هوایی ایران در سال ۱۳۷۰، نقشه هوایی سال ۱۳۸۰، خرید عکس هوایی، دریافت نقشه هوایی و… هستند.

دسترسی به عکس های هوایی قدیمی و زیرخاکی:

خوشبختانه، با وجود سرویس مپ اسکیل، به راحتی می توانید عکس های هوایی از دهه ۳۰، ۴۰، قبل تر دسترسی داشته باشید. بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر اقدام به دریافت خدمات از DigitalGlobe و یا دیگر سرویس های خرید عکس هوایی کنند، می توانند به این تصاویر، دسترسی داشته باشند.

لازم به ذکر است که بسیاری از سرویس های خارجی حتی DigitalGlobe، عکس های هوای دهه ۳۰، ۴۰ ایران را ندارند و یا اگر در سرویس های آنها وجود داشته باشد، تصاویر بسیار ناقص و بد کیفیت هستند.

به هنگامی که ثبت درخواست خرید عکس هوایی و نقشه هوایی از مپ اسکیل می کنید، یک مشاور به عنوان پشتیبان با شما همراه خواهد بود که می توانید درخواست عکس با کیفیت همراه با مختصات مشخص شده کنید و یا اگر اینکه در دریافت مختصات، دچار مشکل هستید، می تواند به شما کمک کند که در سرویس های مشابه و یا خارجی، چنین چیزی وجود ندارد.

یکی از ویژگی های مثبت مپ اسکیل به هنگام خرید ، این است که شما می توانید در کمترین زمان ممکن، عکس یا نقشه خود را با کیفیت بالا و در هر سالی که می خواهید، دریافت کنید.

این سایت، به شما کمک می کند تا بهترین عکس ممکن را انتخاب کنید و از این جهت، هیچ گونه هراسی از دریافت سفارش خود نداشته باشید.

مپ اسکیل به عنوان سایت عکس هوایی کامل ترین آرشیو از ایران را در سالهای مختلف با قیمت بسیار پایین فراهم کرده است.

با مپ اسکیل  تحریم های خرید عکس هوایی را دور بزنید:

همانطور که اشاره شد، متاسفانه بر اثر تحریم های زیاد که وجود دارد، ایرانیان قادر به استفاده از خدمات جهانی خرید عکس هوایی را ندارند و از این جهت، مپ اسکیل به راحتی توانسته تا تحریم ها را دور بزند و برای شما خدمات گسترده و جذاب خود را معرفی کند.

معرفی خدمات مپ اسکیل

معرفی خدمات مپ اسکیل

همچنین علاوه بر خرید تصاویر هوایی می توانید درخواست تفسیر عکس های هوایی قدیمی و یا جدید خود را بدهید که در کمترین زمان بنابر موضوع پرونده و پروژه شما اقدامات لازم صورت گیرد.

معرفی ابزار USGS Earth Explorer سرویس دیگری برای خرید عکس هوایی:

برای خرید عکس هوایی و خرید نقشه هوایی، USGS Earth Explorer یکی از بزرگترین منابع رایگان داده است. بهترین ویژگی این ابزار، این است که می توانید داده ها را در هر جای دنیا، دانلود و استفاده کنید.

با رابط کاربری عالی این سایت امکان دسترسی به داده های سنجش از دور را برای شما فراهم می شود. در حقیقت، اگر شما نیاز به دانلود بیش از یک مجموعه داده دارید، با این ابزار، به راحتی می توانید نقشه های هوایی را دانلود کنید.

اما متاسفانه این سرویس هم نتوانسته در ارائه تصاویر با کیفیت مخصوصا عکس های هوایی قدیمی ایران به درستی عمل کند.

خرید نقشه هوایی با USGS Earth Explorer

خرید نقشه هوایی با USGS Earth Explorer

درباره DigitalGlobe چه می دانید؟ – سرویس خرید نقشه هوایی، عکس هوایی و تصاویر ماهواره ای جهانی

DigitalGlobe، یکی از بهترین سرویس های موجود در جهان برای خرید نقشه های ماهواره ای، خرید عکس هوایی و خرید نقشه هوایی است و از این جهت، اشخاص می توانند به تمامی تصاویر ماهواره ای، با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند.

حتی این سرویس، به قدر قدرتمند است که می تواند در لحظه، از اکثر نقاط دنیا، عکسبرداری کند و به صورت زنده، تصاویر را برای شما به نمایش بگذارد.

شما می توانید با استفاده از ابزار DigitalGlobe، به راحتی اقدام به نقشه برداری کنید، به صورت لحظه ای، یک منطقه را رصد کنید، مشاهده کنید که در یک منطقه، در طی سالیان مختلف، چه تغییراتی رخ داده است، چه تغییراتی در داده های زمین به وجود آمده است و… امکانات بی شماری که این ابزار برای شما، به ارمغان آورده است.

یکی از مشکللات خرید برای ایرانی های هزینه بالای این تصاویر است. هزینه تصاویر بصورت دلاری محاسبه می شود و هزینه بسیار بالایی نیاز است.

به همین  خاطر برای یک ایرانی خرید از این سایت عکس هوایی به صرفه نمی باشد.

متاسفانه، اشخاص ایرانی، ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا، توانایی استفاده از خدمات DigitalGlobe را ندارند و از این جهت، نیاز است تا از خدمات مپ اسکیل استفاده شود.

خرید نقشه از سایت DigitalGlobe

خرید نقشه از سایت DigitalGlobe

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رهنامه هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها