رهنامه ۳ روش استعلام وکالتنامه داخل کشور و خارج از کشور آنلاین - رهنامه

این روزها خبرهای زیادی در مورد کلاهبرداری هایی که از طریق وکالتنامه های جعلی ? اتفاق می افتند را شنیده ایم. شخصی می تواند یک وکالتنامه را جعل کند و ملکی را به شما بفروشد. خوشبختانه با برخی از روش ها می توانید از این کلاهبرداری ها جلوگیری کنید که یکی از آنها استعلام وکالتنامه است. برای آشنایی بیشتر شما در ادامه ما نحوه استعلام وکالتنامه آنلاین را توضیح خواهیم داد.

سایت استعلام وکالتنامه های خارج از کشور و داخلی

How to Check and Confrim Power of attorney Online

برای استعلام وکالتنامه محضری (وکالتنامه هایی که در دفتر ثبت اسناد تنظیم شده است) شما می توانید از سایت های آنلاینی مانند میخک استفاده کنید؛ اما خوشبختانه خود سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم روشی را برای استعلام وکالتنامه دفترخانه فراهم آورده است. توجه داشته باشید که وکالتنامه های دستی از نظر قانونی معتبر نیستند و با روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد قابل پیگیری نمی باشند.

اطلاعات مورد نیاز برای استعلام اعتبار وکالت نامه

برای استعلام ssaa.ir یا استعلام از سایت میخک شما به اطلاعاتی از سند وکالتنامه خود نیاز دارید که شامل موارد زیر می شود:

اطلاعات مورد نیاز برای استعلام اعتبار وکالت نامه

  • شماره سند – شماره سند یک کد ۱۸ رقمی است. شما می توانید آن را در گوشه سمت راست – بالای وکالتنامه پیدا کند.
  • شماره وکالتنامه – یک کد ۶ رقمی است که در گوشه سمت چپ بالای وکالتنامه قرار گرفته است.
  • توجه داشته باشید که در همان گوشه سمت چپ شما می توانید اطلاعاتی در مورد وکالتنامه ثبت شده را مشاهده کنید. به طور مثال سند در صفحه ۸۷ دفتر جلد ۴۲۷ دفتر اسناد رسمی کرج تحت شماره ۱۲۳۴ مورخ ۱۸/۰۵/۱۳۹۴ ثبت شده است.
  • نشانی دفتر خانه – که شامل آدرس کامل دفترخانه ای است که وکالتنامه در آن تنظیم شده است.
  • نام سر دفتر تنظیم کننده وکالتنامه – که در گوشه راست – بالای سند وکالتنامه قرار گرفته است.
  • رمز تصدیق – این رمز هم در بالای برگه سمت چپ واقع شده است.

استعلام وکالتنامه با کد ملی و به صورت حضوری

برای استعلام وکالت نامه خودرو با کد ملی یا هر نوع وکالتنامه دیگر باید به صورت حضوری به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و یا اینکه اگر اطلاعات دیگری مانند کد رهگیری؛ نوع مدرک را در اختیار دارید از سامانه میخک استفاده کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد. همانطور که در بالا توضیح داده شد؛ برای پیدا کردن اطلاعات دفترخانه ای که سند در آن تنظیم شده است می توانید به بالای برگه سند وکالتنامه خود مراجعه کنید. برای استعلام کد ملی افراد به صورت آنلاین ، از طریق گوشی و.. از ۷ روشی که قبلا آموزش داده ایم می توانید استفاده کنید.

استعلام وکالتنامه با رمز تصدیق و از طریق سایت سازمان ثبت اسناد

برای استعلام وکالتنامه های قدیمی یا جدید خود می توانید از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده کنید. با ورود به این سایت با صفحه ای مانند زیر روبرو خواهید شد که باید شماره سند و رمز تصدیق را به همراه سوالی که از شما پرسیده می شود را وارد کنید و دکمه ارسال را کلیک کنید.

استعلام وکالتنامه با رمز تصدیق و از طریق سایت سازمان ثبت اسناد

اگر با کلیک کردن روی دکمه ارسال با پیغامی مبنی بر اینکه چنین سندی وجود ندارد؛ مواجه شدید؛ این بدان معناست که وکالتنامه باطل شده و یا اصلا چنین وکالتنامه ای وجود ندارد.

اما اگر با کلیک روی دکمه ارسال اطلاعات مرتبط با وکالتنامه را مشاهده کردید این بدان معناست که وکالتنامه مورد تایید است.

استعلام وکالتنامه داخل کشور و خارج از کشور آنلاین

استعلام وکالتنامه های خارج از کشور از طریق سامانه میخک

برای استعلام ثبت برند شرکت آنلاین و رایگان دو سامانه را به شما معرفی کردیم؛ اما برای استعلام وکالت نامه سفارت شما یا باید به سفارتخانه مراجعه کنید و یا اینکه استعلام وکالتنامه میخک را انجام دهید. توجه داشته باشید که سایت میخک همان سامانه تاک است که با اضافه شدن امکانات به آن تغییر نام پیدا کرده است.

برای استعلام وکالتنامه کنسولی وارد سایت میخک شوید تا با صفحه ای زیر مواجه شوید. از قسمت نوع مدرک مدارک وکالتنامه / تصدیق امضاء را انتخاب کنید سپس کد رهگیری؛ کد ملی و کد امنیتی را وارد کنید و دکمه جستجو را کلیک کنید. در صورت صحت وکالتنامه شما تایید اسناد وزارت امور خارجه را دریافت خواهید کرد.

استعلام وکالتنامه های خارج از کشور از طریق سامانه میخک

نکاتی در زمینه استعلام وکالتنامه

  • توجه داشته باشید که از طریق روش های بالا شما فقط می توانید وکالتنامه را استعلام کنید؛ برای وکالت دادن حتما باید به دفاتر ثبت اسناد و کنسولگری مراجعه فرمایید.
  • استعلام وکالتنامه از طریق روش های بالا، اصالت وکالتنامه را تایید می کند اما باطل شدن وکالتنامه را نشان نمی دهد. با فوت هر یک از طرفین یا موارد مشابه دیگر وکالتنامه باطل خواهد شد و این موضوع در سامانه های استعلام نمایش داده نمی شوند.
  • برای اطلاع از باطل شدن وکالتنامه باید به دفتر اسناد رسمی که سند وکالتنامه در آن تنظیم شده است مراجعه بفرمایید.
  • وکالتنامه تنها در صورتی به یک شخص داده می شود که به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده باشد و سند را امضا کرده باشد.
  • در صورتی که بخواهید وکالتنامه خود را باطل کنید باید به دفتر اسناد رسمی که سند وکالتنامه در آن تنظیم شده مراجعه کنید.

در آخر از شما دعوت می کنیم آموزش کامل استعلام ممنوع الخروجی گذرنامه افراد به صورت آنلاین را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

از طریق روش های بالا شما می توانید برای استعلام وکالت بلاعزل و استعلام وکالتنامه با شناسه اقدام کنید. استعلام وکالت نامه فروش خودرو یا ملک و یا هر گزینه دیگر یکی از کارهایی است که امروزه هر فردی که قصد خرید و فروش را دارد باید انجام دهد تا از یک معامله ایمن و بی خطر اطمینان پیدا کند. گاهی نادیده گرفتن این موارد خسارات مالی جبران ناپذیری را به همراه دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : معرفی سرویس تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.