رهنامه ۳ روش جلوگیری از نمایش اطلاعات صاحب امتیاز دامین در WHOIS و.. - رهنامه

دلایل زیادی وجود دارد که هیچ گاه اطلاعات شخصی خود را در اختیار کسی قرار ندهید . اگر صاحب امتیاز یک دامنه اینترنتی هستید و اطلاعات شما در هنگام ثبت دامین در سرویس هایی نظیر WHOIS قابل مشاهده ? است جهت حفظ حریم شخصی خود روش های جلوگیری از نمایش اطلاعات صاحب امتیاز دامین در WHOIS و.. را به شما آموزش می دهیم.

آموزش نحوه عدم نمایش مشخصات دامنه در سرویس WHOIS

How to Remove WHOIS Domain Information and Protect Your Online Privacy

Whois درحقیقت یک پروتکل جستجو و پایگاهی برای اطلاعات دارندگان دامنه است که به شما امکان می دهد از نام صاحب یک دامنه مطلع شوید و مالک یک دامین را در زمان واقعی شناسایی کنید در همین راستا قبلا مطلب روش پیدا کردن مالک یک دامنه را که به بررسی مالکیت دامنه می پردازد را برای شما در رهنامه تهیه کرده‌ایم.

در هر صورت هنگامی که نام دامنه خود را ثبت می کنید از شما خواسته می شود اطلاعات شخصی مانند نام کامل، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید و این نتیجه سیاستی است که توسط شرکت آیکان (ICANN) تنظیم شده است؛ سازمانی که نام دامنه‌ها و صاحبان آن‌ها را در سراسر جهان هماهنگ و مدیریت می کند و این اطلاعات ذخیره شده در این پایگاه داده توسط همه قابل دسترسی است.

نحوه عدم نمایش مشخصات دامنه در سرویس Whois

مزایای حریم خصوصی و عدم نمایش اطلاعات در Whois چیست؟

با حفظ حریم خصوصی دامنه، شما کنترل کامل حریم خصوصی خود را حفظ می کنید و اطلاعات شخصی شما علنی نمی شود. حریم خصوصی دامنه به جلوگیری از سرقت هویت ، اسپم ناخواسته و فروش اطلاعات شخصی شما کمک می کند.

حتی سایت‌هایی که ممکن است جعلی بوده و برای شما خطر ساز شوند که قبلا در مطلب تشخیص جعلی بودن سایت ها به طور کامل به این موضوع اشاره کرده‌ایم ممکن است از اطلاعات شما را به دست بیاورند، اما نگران نباشید شما می توانید در صورت لزوم دامنه ای به نام خود ثبت کنید بدون اینکه اطلاعات شخصی خود را به مردم اطلاع دهید.

جلوگیری از نمایش اطلاعات صاحب امتیاز دامین

مخفی کردن اطلاعات دامین و پنهان کردن اطلاعات دامنه به شما کمک می کند تا از اسپم جلوگیری کنید و از اطلاعات تماس خود محافظت کنید. هنگامی که گزینه حفاظت از حریم خصوصی را فعال کنید، اگر شخصی دامنه شما را در Whois جستجو می کند تا اطلاعات تماس و ایمیل شما را به دست آورد با ناکامی رو به رو خواهد شد .

آموزش جلوگیری از نمایش اطلاعات صاحب امتیاز دامین در Whois

هنگام خرید دامنه، تنظیمات حریم خصوصی را انتخاب کنید (Privacy Setting)، این تنظیم تعیین می کند که چه مقدار از اطلاعات تماس شخصی شما هنگام ثبت دامنه در جستجوی Whois در دسترس باشد بسته به نوع رجیستری ، ممکن است برخی از اطلاعات (نام سازمان ، آدرس و شناسه ایمیل) به عموم نمایش داده یا پنهان شوند اما شما با فعال سازی این گزینه انتخاب می کنید که عدم نمایش مشخصات دامنه برای شما فعال شود. پیشنهاد می کنم مطلب SSL رایگان دامنه‌های ir را که با موضوع این مطلب نیز ارتباط دارد را از دست ندهید.

جلوگیری از نمایش اطلاعات در whois

چگونه می توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید؟

این روند به طور کلی نسبت به سرویس دهنده ثبت دامنه شما متفاوت است اما به طور کلی برای تغییر تنظیمات جلوگیری از نمایش مشخصات صاحب دامین در هر زمان ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. روی تنظیمات ثبت کلیک کنید
  2. به حفاظت از حریم خصوصی بروید.
  3. تیک گزینه حفظ حریم خصوصی را انتخاب کنید

پس از این کار شما صاحب دامنه خواهید بود و بر آن کنترل کامل دارید همچنین می توانید در هر زمان این سرویس را فعال یا غیرفعال کنید.

چرا اطلاعات جعلی را وارد نکنم؟

شما باید از وارد کردن اطلاعات جعلی خودداری کنید زیرا ممکن است پس از مدتی مشخصات صاحب دامنه که به صورت نادرست پر کرده‌اید را فراموش کنید و یا نیاز به تایید و وریفای کردن آن اطلاعات داشته باشید در حالی که این اطلاعات مانند شماره تماس و یا ایمیل و آدرس از دست رفته یا نادرست هستند می توانند منجر به ابطال ثبت دامنه شما شوند و این کابوسی ترسناک است. بنابراین بهترین راه وارد کردن اطلاعات صحیح و سپس در مرحله بعد مخفی کردن آن است.

پسوند مناسب : جلوگیری از نمایش اطلاعات صاحب امتیاز دامین

به منظور عدم نمایش مشخصات شما در whois و افزایش احتمال هک شدن و لو رفتن اطلاعات شخصی شما پیشنهاد می کنیم در انتخاب و خرید دامین نیز دقت کنید، برخی از انتهای دامنه‌ها از حفاظت حریم خصوصی پشتیبانی نمی کنند اما در کل اکثر پسوندهای دامنه حفظ حریم خصوصی دامنه را پشتیبانی می کنند؛ پسوند های معروف و متداولی مانند :Com ، .net ، .org ، .co ، .Tv ، .Mobi

چگونه می توانم Domain Privacy + Protection را به نام دامنه خود اضافه کنم؟

Domain Privacy و Protection دو ویژگی هستند که کاربران با خرید اینترنتی آن در حقیقت حفاظت دامین و اطلاعات شخصی خود را انجام می دهند اما اگر قصد خرید این ویژگی را برای دامین خود ندارید یا به هر علتی فعلا قصد خرید ندارید می توانید اطلاعات خود را برای مدتی عمومی کنید و احتمال زیاد نیز کسی اطلاعات شما را در این مدت کوتاه بررسی نمی کند  و در نهایت ممکن است مدتی طول بکشد تا همه وب سایت های Whois به طور خودکار حافظه پنهان داده های خود را پاک کنند و اطلاعات شما را از دید عمومی حذف کنند.

اگرچه می توانید Domain Privacy و Protection را قبل یا بعد از ثبت نام دامنه اضافه کنید اما توصیه می کنیم قبل از انجام آن اقدام کنید این دو ویژگی کمک بزرگی به کاربران برای نشان ندادن اطلاعات صاحب دامین در هو‌ایز است؛ با این کار نیز اطلاعات شخصی شما هرگز در پایگاه داده منتشر نمی شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز رهنامه آموزش روش جلوگیری از نمایش اطلاعات صاحب امتیاز دامین در Whois و.. را به شما معرفی کردیم همچنین توضیح مختصری درباره ثبت دامین و پایگاه داده و دامنه های امن دادیم. شما می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در حریم خصوصی و دامنه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 295 views بار دسته بندی : معرفی سرویس تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.