رهنامه ۸ روش حل مشکل سیاه شدن و عدم نمایش دسکتاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ - رهنامه

بسیاری از کاربران از سیستم عامل ویندوز برای کامپیوتر خود استفاده می کنند. اما هیچ سیستم عاملی کامل نیست و ممکن است گاهی مشکلاتی برای ما رخ دهند. یکی از این مشکلات سیاه شدن و یا عدم نمایش دسکتاپ ? است. امروز در رهنامه نحوه حل مشکل سیاه شدن و عدم نمایش دسکتاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را آموزش خواهیم داد.

آموزش رفع مشکل بالا نیامدن و سیاه شدن صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How To Fix Missing Desktop On Windows 10 , 8 and 7

پس از لود ویندوز، اولین چیزی که کاربر مشاهده می کند محیط دسکتاپ ویندوز است. در مشکل عدم نمایش دسکتاپ ممکن است تصویر زمینه نمایش داده نشود، آیکن ها نمایش داده نشوند و حتی فایل های شما در دسکتاپ نباشند. با این که ممکن است مشکل جدی به نظر برسد، اما با یکی از روش های زیر به سادگی قابل رفع می باشد. قابل ذکر است روش های گفته شده در نسخه های مختلف ویندوز به شکل مشابه در دسترس هستند.

بررسی اتصال برای مشکل عدم نمایش دسکتاپ ویندوز ۱۰ و..

اگر از مانیتور استفاده می کنید و از زمان فشار دادن دکمه استارت کامپیوتر هیچ چیزی را مشاهده نمی کنید، ممکن است مانیتور شما به درستی به سیستم وصل نشده باشد. برای رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و صفحه سیاه اتصال را چک کردن و مطمئن شوید ورودی و خروجی به خوبی وصل شده باشند. بهتر است سلامت کابل و مانیتور را نیز جداگانه تست کنید. زیرا ممکن مانیتور دچار مشکل سخت افزاری شده باشد.

همچنین برای رفع مشکل پنهان شدن آیکن ها، پیشنهاد می کنیم مطلب ۶ روش حل مشکل پاک و ناپدید شدن آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ با ریستارت Explorer ویندوز

یکی از اولین کار هایی که باید انجام دهید، ریستارت کردن فایل اکسپلورر ویندوز است. برای این کار ابتدا دکمه های Ctrl+Shift+Esc و یا Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید. در صفحه نمایش داده شده Task Manager را انتخاب کنید. در پایین پنجره روی More details کلیک کنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه دسکتاپ ویندوز 10، 8 و 7 با ریستارت Explorer ویندوز

روی منوی File کلیک کرده و Run new task را بزنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه دسکتاپ ویندوز 10، 8 و 7 با ریستارت Explorer ویندوز

در باکس باز شده explorer را تایپ کرده و OK را بزنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه دسکتاپ ویندوز 10، 8 و 7 با ریستارت Explorer ویندوز

سپس باید دسکتاپ شما به حالت عادی برگردد.

شناسایی صفحه برای مشکل بالا نیامدن دسکتاپ ویندوز ۱۰ و..

در برخی از موارد ممکن است ارتباط بین مانیتور و ویندوز از دست رفته باشد. برای برقراری مجدد ارتباط، دکمه های Win+Ctrl+Shift+B را فشار دهید. با این کار درایور ویدیو مجدد راه اندازی می شود. همینطور با فشار دادن دکمه های Win+P می توانید حالت های مختلف صفحه نمایش را تغییر دهید.

غیر فعال کردن Tablet Mode در ویندوز برای حل مشکل صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۰

برای خارج شدن از حالت تبلت در ویندوز ۱۰، ابتدا وارد تنظیمات ویندوز شده و روی System کلیک کنید.

غیر فعال کردن Tablet Mode در ویندوز برای حل مشکل صفحه دسکتاپ ویندوز 10

در پنل سمت چپ وارد بخش Tablet mode شوید. منوی کشویی When I sing in را باز کرده و گزینه Use desktop mode را انتخاب کنید. همچنین می توانید گزینه های Hide app icons on the taskbar in tablet mode و Automatically hide the taskbar in tablet mode را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن Tablet Mode در ویندوز برای حل مشکل صفحه دسکتاپ ویندوز 10

در نهایت سیستم را ریستارت کنید.

حل مشکل سیاه شدن دسکتاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ با فعال کردن گزینه Show desktop icons ویندوز

اگر آیکن های دسکتاپ شما وجود ندارد اما پس زمینه و تسکبار موجود هستند، در جای خالی روی دسکتاپ خود راست کلیک کنید. به قسمت View رفته و گزینه Show desktop icons را فعال کنید. اگر این گزینه از قبل فعال بود، آن را غیر فعال کرده و مجدد فعال کنید. برخی از کاربران با فعال کردن Auto arrange icons نیز مشکل را رفع کرده اند.

حل مشکل سیاه شدن دسکتاپ ویندوز 10، 8 و 7 با فعال کردن گزینه Show desktop icons ویندوز

همینطور در صورتی که فقط آیکن باتری شما پریده است، مطالعه مطلب ۱۰ روش حل مشکل حذف شدن آیکون باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

قطع دستگاه های متصل به کامپیوتر برای حل رفع مشکل سیاه شدن صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۰

در گام بعدی جهت حل مشکل صفحه مشکی ویندوز ۱۰ تمام دستگاه های متصل جانبی مانند پرینتر، دوربین، هارد، فلش و.. را از کامپیوتر خود جدا کنید. سپس ویندوز را ریستارت کنید. اگر مشکل رفع شد یعنی یکی از دستگاه های متصل جانبی شما با ویندوز ناسازگاری دارد که باید آن را شناسایی کرده و مشکل را رفع کنید.

اسکن فایل های سیستمی برای رفع مشکل عدم نمایش دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و..

اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، ممکن است فایل های سیستمی شما دچار مشکل شده باشند. برای رفع این مشکل می توانید از ابزار System File Checker (SFC) استفاده کنید. در این ابزار با دستور SFC /Scannow مشکلات فایل های سیستمی بررسی و رفع می شوند. ما قبلا در رهنامه روش تعمیر ویندوز با دستور SFC /Scannow را به شما آموزش داده ایم که می توانید از آن کمک بگیرید.

راه حل مشکل نشان ندادن دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و.. چیست؟ رفع آن ریستور کردن سیستم

همچنین راه دیگر رفع مشکل عدم نمایش دسکتاپ در ویندوز ۷ و..، استفاده از قابلیت سیستم ریستور ویندوز می باشد. با کمک مطلب آموزش کامل سیستم ریستور (System Restore) ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می توانید اقدام به رفع این مشکل کنید.

در پایان اگر مشکل رفع شد اما اندازه صفحه متناسب نبود، مطالعه مطلب ۱۱ روش رفع مشکل تنظیم نبودن اندازه صفحه دسکتاپ با صفحه مانیتور در ویندوز را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های حل مشکل سیاه شدن صفحه دسکتاپ در ویندوز ۸، ۷ و ۱۰ را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حل مشکل پریدن دسکتاپ ویندوز را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 560 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.