رهنامه بررسی آخرین مدل های سرور hp - رهنامه

سرورهای اچ پی از محصولات خوش ساخت و رده بالا به شمار می‌روند که به دلیل مقیاس‌پذیری و گسترش‌پذیری بالا، مورد توجه شرکت‌ها قرار دارند. با این‌حال، سرورها نیز همانند دیگر تجهیزات دنیای فناوری در گذر زمان قدیمی می‌شوند و عملکرد اصلی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل مهم است متناسب با گسترش فعالیت‌های تجاری از جدیدترین سرورهای hp استفاده کنیم. سرورهای نسل یازدهم اچ پی به دلیل توان محاسباتی، پشتیبانی از ظرفیت ذخیره‌سازی و جدیدترین فناوری‌های مورد استفاده در این زمینه، عملکرد بالایی در ارتباط با انجام محاسبات، تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها و … دارند. برای آشنایی با نسل جدید سرور‌های hp یعنی Gen11 تا پایان همراه ما باشید.

سرورهای نسل یازدهم HP

هنگامی که صحبت از تفاوت‌های نسل ۱۰ و ۱۱ سرورهای اچ پی به میان می‌آید، اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، کارایی است. سرورهای نسل یازدهم در همه زمینه‌ها یک رده بالاتر هستند و حتی سرور dl380 gen10 plus نیز به لحاظ توان پردازشی ضعف‌هایی در مقایسه با dl380 gen11 دارد.

اولین تفاوت این سرورها در پشتیبانی از پردازنده‌های زئون اینتل است. نسل دهم از پردازنده‌های نسل یک تا سه اینتل زئون پشتیبانی می‌کنند که حداکثر ۴۰ هسته پردازشی را ارائه می‌کنند، در حالی که پردازنده‌های نسل چهارم در سرورهای نسل ۱۱، از ۶۰ هسته پردازشی پشتیبانی می‌کنند.

مورد بعد در ارتباط با حافظه‌‌های اصلی است. سرورهای نسل دهم از حافظه‌های DDR4 پشتیبانی می‌کنند که در بهترین حالت باس ۳۲۰۰ مگاهرتز دارند، در حالی که نسل یازدهم از حافظه‌های DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز و ۵۶۰۰ مگاهرتز که سرعت انجام محاسبات را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند، پشتییبانی می‌کنند.

همچنین، در ارتباط با رسانه‌های ذخیره‌سازی نیز نسل یازدهم از حافظه‌های EDSFF پشتیبانی می‌کنند که به طور اختصاصی برای استقرار در سرورهایی که در مراکز داده نصب می‌شوند، طراحی شده‌اند. حافظه‌هایی که فضای کمی اشغال می‌کنند، اما در مقابل ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتری ارائه می‌دهند. این در حالی است که سرورهای نسل دهم تنها از رسانه‌های ذخیره‌سازی سنتی هارددیسک و حافظه SSD پشتیبانی می‌کنند.

مورد بعدی پشتیبانی از گذرگاه PCIe5.0 است که باعث می‌شود سرورهای نسل یازدهم دو برابر پهنای باند بیشتری در مقایسه با سرورهای نسل دهم داشته باشند.

سروراچ پی ML350 g11

از سرورهای تاور و محبوب اچ پی در بازار ایران است که از دو پردازنده مقیاس‌پذیر زئون اینتل نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. همچنین، امکان نصب ۸ ترابایت حافظه اصلی روی آن وجود دارد. بنابراین، امکان استفاده از آن در ارتباط با کارهایی که نیازمند حافظه زیاد هستند مثل میزبانی راه‌حل‌های مجازی یا بارگذاری خوشه‌های داده‌ای در حافظه وجود دارد.

این سرور از پردازنده‌های سری پلاتینیوم، نقره‌ای، طلایی و برنزی نسل چهارم اینتل زئون پشتیبانی می‌کند که برای پاسخ‌گویی به نیازهای حال و آینده شرکت‌ها طراحی شده‌‌اند. یک سرور به‌روز و پیشرفته که ۳۲ اسلات DIMM برای نصب حافظه‌های DDR5 ارائه می‌کند و به اسلات‌های گسترشی PCIe5.0 تجهیز شده تا شرکت‌ها بتوانند کارت‌های گرافیکی یا کارت‌های شبکه پیشرفته را مطابق با نیازهای‌شان روی آن نصب کنند.

ML350 g11 از رسانه‌های ذخیره‌ساز مبتنی بر فرم فکتور LFF، SFF و NVMe SSD که دارای رابط‌های SAS و SATA هستند به همراه EDSFF E3.S NVMe پشتیبانی می‌کند. فرم فکتور جدید EDSFF E3.S NVMe باعث می‌شود تا سرور توانایی پشتیبانی از ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتری را داشته باشد و گرمای کمتری تولید کند. از ویژگی‌های جالب توجه این سرور باید به عملکرد محاسباتی، قابلیت اطمینان، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالا اشاره کرد. کارشناسان شبکه می‌توانند از iLO6.0 به منظور مدیریت سرور استفاده کنند که در مقایسه با iLO5.0 به لطف افزایش حافظه سرعت بیشتری دارد.

سرور اچ پی DL360 g11

HPE ProLiant DL360 Gen11 از سرور‌های یک یونیتی اچ پی است که از دو پردازنده مرکزی پشتیبانی می‌کند تا روند انجام محاسبات با بالاترین سرعت ممکن انجام شود و شرکت‌ها بتوانند به لطف پشتیبانی سرور از فناوری‌های جدید، پردازش‌های پیچیده محاسباتی را با بالاترین سرعت ممکن انجام دهند.

این سرور دو سوکتی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم اینتل پشتیبانی می‌کند که بسته به نوع پردازنده نصب شده روی سرور حداکثر ۶۰ هسته پردازشی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. پهنای باند این سرور در مقایسه با DL360  g10 افزایش قابل توجهی داشته که باعث می‌شود روند ارسال و دریافت اطلاعات میان مولفه‌های سخت‌افزاری با سرعت بالایی انجام شود. این مهم به لطف پشتیبانی از فناوری PCIe Gen5 به دست آمده است.

سرور DL360 g11 توانایی پشتیبانی از درایوهای SFF، LFF و EDSFF را دارد. شما می‌توانید از پیکربندی ۴LFF SAS/SATA HDDs or SSDs، ۸+۲ SFF SAS/SATA HDDs or SATA/SAS/NVMe U.3 SSDs یا ۲۰ EDSFF E3.s 1T NVMe SSD روی این سرور استفاده کنید تا به بالاترین سطح از فضای ذخیره‌سازی با سرعت بالا دست پیدا کنید.

همچنین، dl360 g11 به ۱۶ اسلات DIMM تجهیز شده که از ۴ ترابایت حافظه اصلی در قالب ماژول‌های ۲۵۶ گیگابایتی DDR5 پشتیبانی می‌کنند. شرکت‌ها در صورت نیاز می‌توانند از درایوهای نوری HPE 9.5mm SATA DVD-RW Optical Drive و HPE Mobile USB DVD-RW Drive همراه با این سرور در ارتباط با انجام برخی کارهای خاص استفاده کنند. این توضیحات به ما این نکته را گوشزد می‌کنند که سرور مذکور برای سازمان‌هایی که به دنبال راه‌حلی با عملکرد بالا، انعطاف‌پذیر و ایمن هستند و دوست دارند از سروری استفاده کنند که فضای فیزیکی کمی را اشغال ‌کند، مناسب است.

سرور اچ پی DL380 g11

سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 از قدرتمندترین سرورهای رک‌مونت حال حاضر دنیای فناوری است که از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم زئون اینتل پشتیانی می‌کند. پردازنده‌هایی که حداکثر ۶۰ هسته پردازشی برای انجام محاسبات ارائه می‌کنند. اگر از دو پردازنده مرکزی روی سرور استفاده کنید به ۱۲۰ هسته پردازشی دسترسی خواهید داشت. همچنین، به لطف پشتیبانی از پردازنده‌های نسل چهارم پهنای باند حافظه نیز افزایش یافته و سرور توانایی پشتیبانی از حافظه‌های DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز را دارد.

در ارتباط با شکاف‌های گسترشی نیز پشتیبانی از فناوری PCIe Gen5 به معنای دو برابر شدن پهنای باند در ارتباط با عملیات وروی و خروجی است. بر مبنای نوع پردازنده‌ای که روی سرور نصب می‌کنید ۱۱۲٫۵ مگابایت کش L3 و فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز دسترسی خواهید داشت. این سرور توانایی پشتیبانی از ۸ ترابایت حافظه اصلی DDR5 را از طریق ۳۲ اسلات DIMM دارد و از حافظه‌های HPE DDR5 Smart Memory نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های شاخص سرور فوق پشتیبانی از کنترلرهای HPE SR932i-p، HPE MR216i-o، HPE MR416i-o،  HPE MR216i-p و … است که نقش مهمی در مدیریت بهترین رسانه‌های ذخیره‌ساز دارند. سرور فوق از حافظه‌های نسل جدید EDSFF پشتیبانی می‌کند که پیشرفته‌تر از حافظه‌های فلش عادی هستند، ظرفیت بالاتری دارند، فضای فیزیکی کمتری اشغال و گرمای کمتری نیز تولید می‌کنند.

مشاهده مشخصات کامل و خرید سرور hp DL380 g11:  https://falnic.com/shop/p/hp-proliant-dl380-gen11-server

هنگامی که صحبت از بررسی جدیدترین نسل سرورهای HPE GEN11 به میان می‌آید، نکته مهمی که باید به آن دقت کنیم، مقیاس‌پذیری سرور در ارتباط با مولفه‌های مهمی مثل پردازنده‌های مرکزی و حافظه‌های اصلی است. این معیار کلیدی باعث می‌شوند تا سرور توانایی پاسخ‌گویی به بارهای کاری حجیم و سنگین را داشته باشد. سرورهایی مثل HP DL380 Gen11 که در گروه راه‌حل‌های دو یونیتی و دو سوکتی این حوزه قرار دارند، گسترش‌‌پذیری بالایی در انجام محاسبات ارائه می‌کنند. همچنین، سرورهای دیگری مثل DL360 Gen11 و ML 350 Gen11 نیز از محصولات خوش‌ساخت و رده بالای بازار به شمار می‌روند که زیرساختی جامع برای انجام محاسبات ارائه می‌کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 31 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 23 آوریل 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها