رهنامه آشنایی با تاریخچه آیفون تصویری - رهنامه

آشنایی با تاریخچه آیفون تصویری

آشنایی با تاریخچه آیفون تصویری

با پیشرفت علم و تکنولوژی برای محافظت و افزایش ایمنی افراد از ابزارآلات استفاده می کند و یکی از این ابزار های مهم در بحث امنیت خانواده، آیفون تصویری محسوب می شود.

به جرئت می توان گفت که برای اولین بار شرکت کوماکس در سال ۱۹۶۸ در کشور کره جنوبی بعنوان تولیدکننده و صادرکننده آیفون تصویری معرفی گردید و از آن روزها تا به امروز همچنان در این عرصه فعال می باشد.

درواقع هم اکنون کوماکس به ۱۱۵ کشور دنیا صادرات دارد و یک برند جهانی محسوب می شود. خیلی زود این سیستم ها در ایران نیز همه گیر شده و پرچم دار صنعت درب بازکن تصویری در ایران شد؛ بنابراین امروزه ما شاهد تولید انواع آیفون های تصویری با ویژگی های منحصربه فرد می باشیم.

اجزای در باز کن های تصویری

در حال حاضر سیستم های آیفون تصویری به علت کارایی فراوان جایگزین درب های صوتی شده اند.

در حقیقت در باز کن های تصویری علاوه بر تبادل صوتی اطلاعات تصویر مخاطب را جهت نظارت و امنیت بیشتر برای کاربر نمایش می دهد. به طور کلی درب بازکن های تصویری بر دو نوع هستند.

  1. سیاه وسفید
  2. رنگی

نوع معمولی درب بازکن تصویری به صورت سیاه وسفید است.اما در نوع رنگی سیستم درب باز کن باید قابلیت دریافت پخش تصویر را به صورت رنگی داشته باشد.ولی به طور کلی در نحوه عملکرد و نصب تا حدودی شبیه یکدیگر میباشند.اجزای اصلی درب بازکن تصویری عبارت اند از:

  • گوشی یا مانیتور
  • پنل دم دری
  • منبع تغذیه

 

گوشی آیفون تصویری

گوشی آیفون تصویری یکی از اجزای سیستم های درب بازکن و آیفون های تصویری است. تمامی این تجهیزات یک گوشی و یک صفحه مانیتور دارند.

مهم ترین تفاوت این تجهیزات با یکدیگر در ابعاد و اندازه مانیتور، بی سیم بودن یا باسیم بودن گوشی، لمسی یا کلیدی بودن دکمه ها می باشد. درون گوشی آیفون تصویری میکروفون و بلندگو تعبیه شده است که وظیفه انتقال صدا را بر عهده دارد.

البته امروزه آیفون های تصویری بدون گوشی نیز وارد بازار شده اند که به آن ها آیفون های تبلتی می گویند. نصب آیفون تصویری در داخل هر واحد اغلب به گونه ای است که باید به مقدار ۱۴۵ سانتی متر از کف ارتفاع داشته باشد.

قاب و بدنه گوشی های آیفون تصویری از جنس پلاستیک می باشد و آی سی تایمر، آی سی زنگ و تقویت صدای گوشی در قطعه داخلی آن سوار می شود.

آشنایی با تاریخچه آیفون تصویری

پنل دم دری

پنل زنگ آیفون تصویری به صورت کلی به دو دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم می­شوند.

پنل زنگ آیفون تصویری آنالوگ همانند پنل­های قدیمی است یعنی برای هر واحد یک زنگ با شماره خاص وجود دارد که با فشردن آن، زنگ واحد مربوطه به صدا در می­آید و تصویر فرد به روی صفحه نمایش قابل مشاهده است.

آیفون تصویری آنالوگ برای مجتمع­های مسکونی بزرگ کارایی ندارد و بیشتر مناسب آپارتمان­هایی است که تعداد واحدهای آن زیاد نباشد.

آیفون تصویری دیجیتال به جای داشتن زنگ به تعداد واحدها و مشخص بودن زنگ برای هر واحد دارای یک پنل کدینگ است که برای به صدا درآوردن زنگ واحد موردنظرتان باید کد آن واحد را بدانید. پس از وارد کردن باسد دکمه تایید را که در پنل­های تولیدی شرکت­های مختلف متفاوت است بفشارید تا زنگ واحد به صدا در آمده و تصویر شما بر روی آیفون نمایش داده شود.

آشنایی با تاریخچه آیفون تصویری

منبع تغذیه

منبع تغذیه یا ترانس به دستگاهی گفته می شود که انرژی الکتریکی را برای چند بار مصرفی تامین می کند.

به عبارت دیگر منبع تغذیه انرژی الکتریکی را از یک منبع انرژی دریافت می کند و آن را به فرکانس یا ولتاژ مورد نیاز برای دستگاه مورد نظر تبدیل می کند.

منبع تغذیه آیفون تصویری الکتروپیک دارای ۲ ترمینال برای دریافت برق با ولتاژ ۲۲۰ ولت و ۴ ترمینال خروجی می باشد که دو خروجی ۱۲ ولتی برای انتقال تصویر و دو خروجی دیگر برای باز کردن درب به کار می رود.

 

سخن آخر

شرکت آیو ایران سال ها است که در زمینه فروش انواع آیفون های تصویری و لوازم تجهیزاتی ساختمان مشغول فعالیت است. هدف این مجموعه این است که با بهترین قیمت و کیفیت و بدون واسطه این محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار بدهد.

مشتریان عزیز می توانند برای سفارش این محصولات با ما تماس بگیرند و تمامی این محصولات را همراه با خدمات پس از فروش در یافت کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.