رهنامه آموزش تصویری جدید ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک - رهنامه

شما برای انجام کار های مختلف با کارت بانکی نیاز دارید 💳 تا ابتدا از طریق سامانه شاپرک احراز هویت انجام دهید. برنامه های مختلفی هستند که میتوانید از طریق آن ها این کار را انجام دهید. در این مطلب از رهنامه به آموزش تصویری جدید ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک میپردازیم.

نحوه ثبت شماره کارت در سامانه شاپرک

?How to Register Iran Credit Card Number in Shaprak System

در صورتی که میخواهید کارت خود را در سامانه شاپرک ثبت کنید تا با انجام این احراز هویت کار هایی مانند کارت به کارت را انجام دهید ابتدا باید وارد سامانه آن شوید. برای ورود به سامانه شاپرک باید از طریق نرم افزار هایی که در ادامه بررسی میکنیم اقدام کنید. پس از وارد شدن به سامانه شاپرک از طریق هر نرم افزار میتوانید به راحتی کارت خود را ثبت کنید. بنابر این برای ثبت کارت در سامانه شاپرک بانک مرکزی ابتدا از طریق نرم افزار هایی که بررسی خواهیم کرد وارد سامانه شوید، سپس با استفاده از روش آخر کارت خود را در این سامانه ثبت کنید.

ورود به سایت شاپرک با استفاده از برنامه ۷۲۴

خیلی از افراد برای انتقال وجه از طریق کارت از برنامه ۷۲۴ استفاده میکنند. شما از این برنامه برای ثبت کارت نیز میتوانید استفاده کنید. برای همین وارد نرم افزار ۷۲۴ شوید. سپس از طریق منو پایین صفحه وارد تب سرویس ها شوید. در قسمت مالی که بالای صفحه قرار دارد وارد بخش سامانه صیاد شوید.

ورود به سایت شاپرک

در صفحه بعدی پیگیری وضعیت را انتخاب کنید.

علت ثبت نشدن کارت در شاپرک

اکنون برای احراز هویت کارت بانکی در شاپرک روی افزودن کارت بانکی در سایت شاپرک ضربه بزنید. با این کار به صورت خودکار وارد سامانه شاپرک میشود.

ثبت نام سامانه شاپرک

ثبت کارت بانک ملی در سامانه شاپرک از طریق برنامه سکه

نرم افزار سکه یکی دیگر از برنامه هایی است که شما میتوانید برای ثبت کارت در سامانه شاپرک از آن استفاده کنید. در صورتی که این برنامه را ندارید ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه سکه وارد آن شوید. در صفحه اصلی آن به دنبال گزینه سامانه چک صیادی بگردید. پس از پیدا کردن این گزینه آن را انتخاب کنید.

علت ثبت نشدن کارت در شاپرک

در صفحه بعدی خدمات دریافت کننده چک را انتخاب کنید.

ثبت کارت در سامانه شاپرک

سپس روی انتقال چک ضربه بزنید.

شاپرک کارت به کارت

در بالای صفحه گزینه انتخاب بانک را انتخاب کنید.

احراز هویت کارت بانکی در شاپرک

در صفحه بعد در صورتی که در این برنامه کارتی را ثبت کرده باشید به شما نشان داده میشود. برای ثبت کار جدید روی آیکن + پایین صفحه ضربه بزنید. حالا شما به صورت خودکار وارد سامانه شاپرک میشود.

هاب شاپرک ثبت نام

نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک آپ

زمانی که شما میخواهید چکی را در برنامه آپ ثبت کنید باید از طریق کارت بانکی احراز هویت کنید. بنابر این با این روش میتوانید کارت خود را در سامانه شاپرک ثبت کنید. برای این کار در صورتی که برنامه آپ را ندارید، آن را دانلود کرده و نصب کنید. سپس وارد برنامه شوید. بعد از باز کردن این برنامه گزینه چک صیادی را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

ثبت اطلاعات در سامانه شاپرک

سپس ثبت چک را انتخاب کنید.

ثبت کارت در سامانه شاپرک آپ

در این مرحله شناسه صیادی ۱۶ رقمی چک را در کادر وارد کنید و روی استعلام ضربه بزنید.

نحوه ثبت شماره کارت در سامانه شاپرک

با این کار یک کادر مبنی بر اینکه شما باید احراز هویت کنید برای شما باز میشود. برای طی کردن ادامه مراحل روی تایید ضربه بزنید. اکنون به صورت خودکار وارد سامانه شاپرک میشوید.

نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک همراه کارت

اگر برنامه همراه کارت را روی گوشی خود دارید برای احراز هویت شاپرک و کارت به کارت وارد این برنامه شوید. در بالای صفحه روی کارت بانکی خود را اضافه کنید ضربه بزنید. در کادری که برای شما باز میشود شماره کارت و تاریخ انقضا آن را وارد کنید. ثبت کارت را انتخاب کنید.

ثبت کارت بانک ملی در سامانه شاپرک

اکنون یک کادر برای شما باز میشود مبنی بر اینکه شما باید کارت را در سامانه شاپرک ثبت کنید. بنابراین روی احراز هویت در شاپرک ضربه بزنید. با این کار وارد سامانه شاپرک میشوید.

ثبت کارت در سامانه شاپرک همراه کارت


ثبت نام در سامانه شاپرک پس از ورود به سامانه

با روش های بالا شما میتوانید برای ثبت اطلاعات در سامانه شاپرک، وارد این سامانه شوید. تفاوتی ندارد از کدام برنامه استفاده کنید نحوه ثبت کارت در این مرحله یکسان است و تفاوتی ندارد. بعد از ورود به سایت شاپرک ابتدا باید متن داخل کادر را وارد کنید و روی ادامه ضربه بزنید.

ثبت نام در سامانه شاپرک

چند لحظه صبر کنید تا شاپرک یک کد برای شماره تلفن شما ارسال کند. پس از دریافت کد آن را در کادر اول وارد کنید. سپس شماره کارت و تاریخ انقضا کارت خود را در کادر های مربوطه وارد کنید. در آخر تیک گزینه با شرایط و قوانین ثبت کارت موافقم را بزنید. برای مطالعه قوانین این سامانه میتوانید روی شرایط و قوانین ضربه بزنید.

ثبت کارت در سامانه شاپرک بانک مرکزی

در کادر بعدی باید پیامی مبنی بر کارت با موفقیت ثبت شد مشاهده کنید. در غیر اینصورت ممکن است اطلاعات را اشتباه وارد کرده باشید. بنابر این مجددا مراحل گفته شده را طی کنید. در صورتی که این پیام را مشاهده کردید یعنی ثبت کارت با موفقیت انجام شده است. در آخر پس از اتمام ثبت کارت روی بازگشت به برنامک ضربه بزنید تا برنامه ای که داخل آن بودید مجددا باز شود.

ثبت کارت ملی در سامانه شاپرک

سوالات متداول

آیا میتوان برای ثبت کارت در سامانه شاپرک از طریق خود سایت شاپرک اقدام کرد؟

بسیاری از افراد برای ثبت نام سامانه شاپرک مستقیما وارد این سایت میشوند، اما بخشی برای این کار پیدا نمیکنند. شما مستقیما نمیتوانید از طریق هاب شاپرک ثبت نام برای این کار اقدام کنید. برای ثبت نام سامانه شاپرک ابتدا باید از طریق سایر برنامه ها مانند آپ، ۷۲۴، همراه کارت و… وارد سامانه شاپرک شوید. سپس کارت خود را وارد کنید.

علت ثبت نشدن کارت در شاپرک چیست؟

در صورتی که شما روش های بالا را طی کردید اما نتوانستید کارت خود را در این سامانه ثبت کنید باید در زمان دیگری این کار را انجام دهید. شلوغی سرور های این سامانه میتواند علت ثبت نشدن کارت در شاپرک باشد. در صورتی که مشکل شما حل نشد میتوانید با پشتیبانی بانک خود تماس بگیرید و مشکل خود را حل کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به ثبت اطلاعات در سامانه شاپرک صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای ثبت کارت در سامانه شاپرک بانک مرکزی استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ثبت کارت ملی در سامانه شاپرک را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : معرفی سرویس تاريخ : 12 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها