رهنامه آموزش نکات مهم غیر فعال سازی و فعال کردن رومینگ همراه اول - رهنامه

آیا قصد سفر به کشور های خارجی را دارید اما میخواهید بعد از سفر خود از سیم کارت همراه اول خود مجددا استفاده کنید؟ 📱 در این شرایط شما میتوانید از سرویس رومینگ برای استفاده کردن از سیم کارت همراه اول در خارج از منطقه های تحت پوشش این اپراتور استفاده کنید. در این مطلب از رهنامه به آموزش نکات مهم غیر فعال سازی و فعال کردن رومینگ همراه اول میپردازیم.

فعال سازی و غیر فعال سازی رومینگ همراه اول

 How to Disable or Enable Roaming in Hamrahe aval Sim Cards?

هر اپراتوری منطقه جغرافیای خاصی را پشتیبانی میکند. خطوط همراه اول در تمامی نقاط ایران پشتیبانی میشوند، اما زمانی که شما از این کشور خارج شوید، همراه اول پشتیبانی ندارد و در نتیجه امکان برقراری تماس، استفاده از اینترنت و ارسال و یا دریافت اس ام اس را نخواهید داشت. در این شرایط شما با استفاده از سرویس رومینگ میتوانید از همراه اول در خارج از منطقه های تحت پوشش این اپراتور استفاده کنید. برای فعال کردن رومینگ همراه اول روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه نحوه فعال کردن رومینگ همراه اول را بررسی خواهیم کرد.

رومینگ همراه اول در ترکیه ، گرجستان ، آلمان ، امریکا ، عراق ، دبی ، اسپانیا و…

فعال کردن رومینگ همراه اول با کد دستوری #۲۹*۱۰*

یکی از راه های ساده و سریع برای فعالسازی رومینگ همراه اول استفاده از کد دستوری است. برای این منظور ابتدا کد دستوری #۲۹*۱۰* را شماره گیری کنید.

هزینه رومینگ همراه اول

در منو باز شده عدد مربوط برای رومینگ را وارد کنید. سپس روی Send ضربه بزنید.

فعال کردن رومینگ همراه اول

در منو بعدی گزینه فعالسازی را پیدا کرده و عدد مربوط به آن را وارد کنید تا فعال کردن رومینگ همراه اول با موفقیت انجام شود.

فعال سازی و غیر فعال سازی رومینگ همراه اول

برای غیر فعال کردن رومینگ نیز میتوانید در همین کد دستوری بعد از انتخاب رومینگ عدد مربوط به گزینه غیر فعالسازی را وارد کنید.

استفاده از کد دستوری #۶*۱* برای فعال کردن رومینگ سیم کارت

کد دستوری دیگری که میتوانید برای فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور استفاده کنید، کد #۶*۱* است. برای این کار کد دستوری را وارد کرده و مانند روش قبل ابتدا از منو بعدی آن، رومینگ و سپس فعالسازی را انتخاب کنید تا رومینگ همرا اول با موفقیت برای شما فعال شود.

خرید رومینگ همراه اول

بعد از فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور در صورتی که خواستید آن را غیر فعال کنید میتوانید گزینه غیر فعال را انتخاب کنید.

استفاده از سرویس رومینگ همراه اول از طریق اس ام اس

شما از طریق اس ام اس نیز میتوانید رومینگ همراه اول را به سرعت فعال کنید. ابتدا برای این کار وارد برنامه Messages شوید. در مرحله بعد به شماره ۱۰ عدد ۲۹ را ارسال کنید. با این کار رومینگ همراه اول برای شما فعالی میشود.

رومینگ همراه اول در ترکیه ، گرجستان ، آلمان ، امریکا ، عراق ، دبی ، اسپانیا و…

همچنین برای غیر فعال سازی رومینگ همراه اول از طریق اس ام اس عدد ۲۹۲ را به شماره ۰۰۹۸۱۰ ارسال کنید.

خرید بسته های رومینگ از طریق برنامه همراه من

یکی از روش های دیگری که میتوانید برای دریافت بسته های رومینگ این اپراتور استفاده کنید برنامه همراه من است. برای این کار وارد برنامه همراه من شوید. از منو پایین صفحه گزینه بسته ها را انتخاب کنید و بعد روی گزینه خرید بسته جدید ضربه بزنید.

غیر فعال سازی رومینگ همراه اول

در صفحه بعد گزینه رومینگ را انتخاب کنید.

تعرفه رومینگ همراه اول

اکنون میتوانید بسته های مختلف رومینگ را مشاهده کنید. متناسب با نیاز خود، بسته مورد نظر را پیدا کرده و آن را خریداری کنید.

لیست کشورهای رومینگ همراه اول

نحوه استفاده از رومینگ

همانطور که گفته شد در خارج از ایران و خارج از منطقه های تحت پوشش این اپراتور با فعال کردن رومینگ میتوانید تماس برقرار کنید یا از اینترنت اپراتور خود استفاده کنید. بعد از اینکه از روش های بالا برای فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور استفاده کردید، برای استفاده از آن کافیست عدد ۰۰۹۸ را قبل از شماره خود وارد کنید و بعد از این کد شماره مورد نظر را تایپ کنید و در آخر با شماره مورد نظر تماس بگیرید.

تعرفه رومینگ همراه اول چقدر است؟

هزینه رومینگ همراه اول مطابق با میزان تعرفه ی بین الملل کشوری که در آن هستید محاسبه میشود. برای دیدن لیست کشورهای رومینگ همراه اول و فهمیدن میزان هزینه رومینگ در آن کشور میتوانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید.

  • برای پیدا کردن هزینه رومینگ همراه اول نام کشور مورد نظر یا کد آن کشور را به شماره ۸۰۷۰ پیامک کنید. در صورت پیامک کردن کد کشور، کد را بدون صفر وارد کنید.
  • عبارت RH را به شماره ۹۹۰۰۰۹ پیامک کنید.
  • وارد سایت همراه اول شوید. در منو سرویس ها و محصولات بالای صفحه وارد بخش رومینگ و مکالمات بین الملل شوید. بعد از آن روی مکالمات بین الملل کلیک کنید. اکنون میتوانید لیست کشورهای رومینگ همراه اول و هزینه های آن را مشاهده کنید.

فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

نکات مهم برای فعال کردن رومینگ همراه اول

قبل از اینکه شما رومینگ همراه اول را بخواهید فعال کنید باید به چند مورد دقت داشته باشید. این موارد عبارتند از:

  • هزینه مکالمه بر حسب دقیقه حساب میشود. این یعنی اگر مکالمه شما ۲۵ ثانیه طول بکشد هزینه مکالمه یک دقیقه برای شما محاسبه میشود. همجنین در صورتی که ۷۰ ثانیه صحبت کنید هزینه مکالمه دو دقیقه برای شما محاسبه میشود.
  • در صورتی که مخاطب شما در یک کشور خارجی دیگر باشد اما هر دو از اپراتور همراه اول استفاده کنید، هزینه مکالمه باز هم بر اساس سرویس رومینگ محاسبه میشود.
  • برای استفاده از اینترنت باید یک اینترنت مجزا به غیر از اینترنتی که داخل کشور استفاده میکردید خریداری کنید.
  • اگر خط دائمی شما یک طرفه شود، سرویس رومینگ برای شما به صورت خودکار قطع میشود.

فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه فعالسازی رومینگ همراه اول در ترکیه ، گرجستان ، آلمان ، آمریکا ، عراق ، دبی ، اسپانیا و… صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای فعال کردن رومینگ همراه اول استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه خرید رومینگ همراه اول در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 168 views بار دسته بندی : معرفی سرویس تاريخ : 8 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها