رهنامه آموزش ساخت پادکست با Castbox - رهنامه

یک راه آسان برای دست یابی به رسانه های صوتی و دیجیتالی در فضای مجازی پادکست 🎙️ است. پادکست ها قابل پخش در هر نوع دستگاهی هستند. در واقع یک روش برای اشتراک گذاری فایل های صوتی است. در این مطلب از رهنامه به آموزش ساخت پادکست با Castbox می پردازیم.

آموزش ساخت پادکست در کست باکس

How to Create a Podcast in Castbox

در این مطلب از رهنامه شما را راهنمایی می کنیم تا پادکست خودتان را در کست باکس بسازید. در مرحله اول ابتدا موضوع پادکست را انتخاب کنید. شما می توانید در کست باکس در مورد هر چیزی صحبت کنید. اما بهترین انتخاب موضوعی است که به آن علاقه دارید یا تخصص آن کار را دارید. هدف اصلی این است که شما با صدای خودتان این کار را انجام دهید.

مرحله دوم هدف گذاری کنید. ابتدا تصمیم بگیرید در مورد هر قسمت چقدر صحبت می کنید. ابتدا صحبت تان در مورد چه چیزی و موضوعات بعدی را مشخص کنید. سپس مشخص کنید هر موضوع چقدر زمان می خواهد.

مرحله سوم صدای خودتان را ضبط کنید. شما می توانید از برنامه های پادکست استفاده کنید. بعد از تمام شدن به ویرایش صدای ضبط شده بپردازید. اگر جایی کیفیت صدا مناسب نیست دوباره ضبط کنید. این مرحله شامل آزمون و خطا است.

در مرحله چهارم پادکست خود را در Castbox آپلود کنید. اکنون صدای شما در اختیار بیشتر ۱۶ میلیون شنونده خواهد بود.

مرحله پنجم حالا نوبت آن است که پادکست خود را بازاریابی کنید. پادکست خود را در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنید در دسترس همه قرار بگیرد. همچنین از طریق فید وب سایت خود می توانید پادکست خود را به اشتراک بگذارید.

مرحله ششم از شنوندگان خود بخواهید نظرات خودشان را اعلام کنند. لینک پادکست خودتان را برای همه شبکه ها ارسال کنید. Castbox.fm نظر دادن در کانال شما را فعال می کند. به یاد داشته باشید پادکست خود را به صورت رایگان آپلود کنید.

انتشار پادکست در Castbox

شما می توانید بعد از ویرایش پادکست خودتان آن را در کست باکس آپلود کنید. با استفاده از Creator Studio پادکست خود را آماده کنید. اگر قبلا یک کانال در Castbox ایجاد کرده باشید می توانید کانال خود را در تب Created ببینید. اما اگر در برنامه های دیگر پادکست خود را ایجاد کرده اید ابتدا باید نسبت به مالکیت آن اقدام کنید. بعد از این مرحله می توانید آن را در تب Claimed ببینید. در Creator Studio می توانید آمار شنوندگان را ببینید. همچنین نظرات شنوندگان را بخوانید. شما می توانید شبکه های اجتماعی خودتان را با هم مرتبط کنید.

آپلود پادکست در Castbox

ابتدا بررسی کنید که پادکست شما از قبل در Castbox وجود داشته باشد. Castbox با ارسال فید از پادکست شما پشتیبانی می کند. از طریق Castbox desktop site وارد شوید. اگر اکانت خودتان را ندارید در Castbox یک حساب کاربری ایجاد کنید. شما می توانید با اکانت فیس بوک، گوگل ، توییتر، لاین یا اپل آیدی هم وارد شوید.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

حالا وارد Creator Studio شوید. در تب Channels روی گزینه Claim Ownership کلیک کنید.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

در پنجره Pop-Up فید RSS را در قسمت بالای صفحه کپی کنید. آدرس ایمیل خودتان را در RSS feed کپی کنید و سپس روی Submit کلیک کنید.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

در مرحله بعد ایمیلی برای شما ارسال می شود تا مالکیت پادکست را مشخص کند. ایمیل را در صندوق یا در هرزنامه خودتان پیدا کنید. حالا روی لینکی که ارسال شده کلیک کنید و دکمه Confirm را بزنید. تمام ! حالا پادکست شما به فهرست عمومی پادکست ها اضافه می شود.

لطفا مطمئن شوید به آدرس ایمیلی که در RSS feed وارد کردید دسترسی دارید.

چگونه پادکست را در Castbox آپلود کنیم؟

شما به راحتی با چند کلیک ساده می توانید پادکست خود را در Castbox آپلود کنید. توجه کنید هیچگونه محدودیتی برای ذخیره پادکست ها در کانال Castbox وجود ندارد. از طریق Castbox desktop site وارید اکانت خود شوید. توجه کنید باید در Castbox حساب کاربری داشته باشید. روی گزینه New Channel + کلیک کنید.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

اطلاعات اولیه پادکست خود را وارد کنید. سپس گزینه Created را بزنید.  سپس روی ابر با علامت آپلود در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید. حالا پادکست ضبط شده را بر روی ابر وسط صفحه بکشید و سپس رها کنید.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

شما باید عنوان پادکست را وارد کنید. اگر پادکست چند قسمتی است شماره آن را وارد کنید. سپس فیلد مربوط به اینکه کدام کانال Castbox است را وارد کنید. توضیحات و همچنین تنظیم زمان انتشار را نیز وارد کنید. برای عکس روی پادکست تصویری را انتخاب کنید. اگر اینکار را انجام ندهید کست باکس تصویر پروفایل شما را قرار می دهد.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

آپلود پادکست در Castbox اندروید

توجه داشته باشید که Creator Studio تنها در دستگاههای اندرویدی قابل اجرا است. کاربران iOS می توانند در سایت حساب کاربری خودشان را ایجاد کنند. برای ساخت پادکست با Castbox ابتدا وارد برنامه Castbox شوید. در فولدر Podcaster وارد تب Personal شوید.

حالا برای شروع ضبط پادکست دکمه recording را بزنید. همچنین می توانید پادکست ذخیره شده را وارد کنید.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

بعد اتمام عملیات ضبط گزینه Save را بزنید. حالا می توانید پادکست خودتان را به حالت پیش نویس آپلود کنید.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

آموزش ساخت پادکست با Castbox

ابتدا اطلاعات اولیه را وارد کنید. بعد از آپلود لازم است اطلاعات پادکست را به طور کامل وارد کنید. توجه کنید در قسمت Select a Show تنها یک گزینه Create a Show وجود دارد. اگر شما کانالی در کست باکس ایجاد کنید در زیر مجموعه Select a Show قرار می گیرد. وقتی شما کانال های خودتان را ایجاد کنید می توانید تصمیم بگیرید که کدام پادکست از کدام کانال پخش شود.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

برای ایجاد کانال روی گزینه create a show کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. پس از تایید کانال ایجاد می شود. سپس پادکست جدید در این کانال آپلود می شود.

آموزش ساخت پادکست با Castbox

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از رهنامه به آموزش ساخت پادکست با Castbox پرداختیم. آیا شما تا به حال پادکست منحصر به خودتان را ایجاد کرده اید؟ از آپلود پادکست در کست باکس راضی هستید؟ لطفا نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : معرفی سرویس تاريخ : 19 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها