رهنامه برای سفر به آنتالیا چقدر پول ببریم؟ - رهنامه

وقتی که صحبت از سفر به یک مقصد گردشگری ساحلی و خارجی می‌شود، آنتالیا به عنوان اولین گزینه به ذهن می‌رسد. چرا که شهر زیبا و ساحلی آنتالیا در کشور ترکیه قرار گرفته و ترکیه مقصدی نزدیک و از همه مهم‌تر کم هزینه در بین دیگر مقاصد خارجی برای سفر ایرانیان است. هر چند هزینه سفر به آنتالیا در مقایسه با دیگر تورهای خارجی کمتر است اما باز هم بسته به کیفیت سفر و انتظارات مسافران از تفریحات و سرگمی‌های آن می‌توان به سفری لاکچری تبدیل شود. ما در این نوشته در کنار شما عزیزان هستیم تا نگاهی به هزینه‌های سفر به این مقصد توریستی پرطرفدار داشته و محاسبه سرانگشتی برای داشتن یک سفر به یادماندنی با تور آنتالیا بکنیم.

هزینه‌های اولیه در سفر به آنتالیا

قبل از پرداختن به جزئیات هزینه‌ها و قیمت تور آنتالیا، بهتر است نگاهی کلی به هزینه‌های اولیه برای این منظور داشته باشیم. به این معنا که برای همراه شدن با تور آنتالیا نیاز است یکسری هزینه‌ها قبل از رسیدن به آن در نظر گرفته شوند. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به اخذ گذرنامه، پرداخت عوارض خروج از کشور و همچنین رزرو تور اشاره کرد. در حال حاضر به تاریخ تابستان ۱۴۰۲ مبلغ مورد نیاز بابت صدور پاسپورت چیزی در حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین در هزینه‌های سفر به آنتالیا باید به عوارض خروج از کشور نیز اشاره کنیم که برای مسافرانی که قصد خروج برای اولین بار را در یک سال اخیر دارند، ۴۰۰ هزار تومان و برای بارهای دوم و سوم ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

قیمت تور آنتالیا

اصلی‌ترین و البته مهم‌ترین بخش از بودجه‌ای که برای سفر کنار گذاشته می‌شود، مربوط به قیمت تور مقصد است. بنابراین آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گردشگران این مقصد باید در محاسبه هزینه‌های سفر قیمت تور آنتالیا را نیز در نظر بگیرند. چرا که رزرو تور شامل رزرو هم زمان هتل، پرواز و همچنین بیمه مسافرتی بوده و ما بقی هزینه سفر به آنتالیا شامل خورد و خوراک، حمل و نقل، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و در صورت علاقه خرید کردن خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه رزرو تور آنتالیا بسته به انتظارات گردشگران از کیفیت خدمات آن کاملا متفاوت بوده و می‌تواند در مرداد ۱۴۰۲، بین ۱۶ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان متغییر باشد!

هزینه‌های خورد و خوراک در آنتالیا

بعد از هزینه‌های مربوط به انتخاب هتل و پرواز رفت و برگشت به مقصد آنتالیا که در حین رزرو تور محاسبه می‌شوند، وعده‌های غذایی بیشترین سهم را در بودجه سفر به این مقصد گردشگری خواهد داشت. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که برای سفر به آنتالیا چقدر باید پول ببرید باید تعداد وعده‌های غذایی که در این سفر نوش جان خواهید کرد را محاسبه کنید. البته قبل از این کار بهتر است بگوییم که هزینه وعده‌های غذایی در آنتالیا بسته به رستوران انتخابی شما متفاوت خواهد بود. به این معنا که نمی‌توان انتظار غذایی ارزان قیمت در رستوران لوکس این شهر را داشت. در حالت کلی میانگین قیمت وعده‌های غذایی در رستوران‌های آنتالیا به صورت زیر است:

  • رستوران‌های ارزان آنتالیا: بین ۶۰ الی ۱۲۰ لیر
  • رستوران‌های متوسط آنتالیا: بین ۱۰۰ الی ۲۵۰ لیر
  • رستوران‌های گران آنتالیا: بالای ۳۰۰ لیر
  • فست فود آنتالیا: از ۱۰۰ لیر

گاها گردشگران برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به آشپزی و خرید مواد خوراکی روی می‌آورند. چنانچه شما نیز جز این دسته از افراد هستید می‌توانید از قیمت برخی مواد اولیه گردآوری شده در زیر محاسبه ریزی از هزینه سفر به آنتالیا انجام دهید:

  • نان: ۷ لیر
  • یک لیتر شیر: ۲۵ الی ۳۰ لیتر
  • یک بسته ماکارونی: ۱۰ الی ۱۷ لیر
  • گوشت قرمز: ۳۰۰ الی ۴۰۰ لیر
  • یک کیلو مرغ: ۱۰۰ لیر
  • یک کیلو برنج: ۴۰ الی ۴۵ لیر
  • یک بسته تخم مرغ ۱۵ عددی: ۴۰ لیر
  • کنسرو ماهی تن: ۲۵ لیر

سفر به آنتالیا

هزینه‌های حمل و نقل در آنتالیا

از دیگر موارد مربوط به هزینه‌ها در سفر به آنتالیا، بودجه حمل و نقل در سطح شهر است. چرا که هدف شما از سفر با تور آنتالیا به احتمال زیاد گردشگری بوده و دوست خواهید داشت که در سطح شهر گشتی زده و از جاذبه‌های آن دیدن کنید. برای این منظور رایج‌ترین روش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. از اصلی‌ترین وسیله‌های حمل و نقل عمومی عبارتند از:

  • تاکسی: از ۱۴ لیر شروع شده و به ازای هر کیلومتر ۱۸ لیر اضافه می‌شود.
  • بلیط اتوبوس: ۱۰ لیر
  • تراموا: ۱۰ لیر

توجه داشته باشید که برای استفاده از این وسیله‌های حمل و نقل در این مقصد گردشگری نیاز به تهیه آنتالیا کارت خواهید داشت که قابل شارژ تا حد دلخواه شما است.

هزینه تفریح در آنتالیا

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که گردشگران را برای سفر به آنتالیا ترغیب می‌کند، تفریحات متعددی است که در انتظار آن‌ها هستند. به این معنا که آنتالیا یک شهر تفریحی بسیار دوست داشتنی است و امکانات متنوع تفریحی را برای هر سلیقه و علاقه‌ای در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهد. بنابراین بخشی از هزینه سفر به آنتالیا شامل تفریحات مخصوص آن خواهد بود. از آنجایی که اصلی‌ترین این موارد مربوط به تفریحات آبی هستند، در زیر قیمت چند مورد از آن‌ها را آورده‌ایم:

  • کشتی‌سواری: شروع از ۵۵۰ لیر برای بزرگسالان و ۳۵۰ لیر برای کودکان
  • رفتینگ: شروع از ۳۵۰ لیر
  • غواصی: شروع از ۴۵۰ لیر

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

بر خلاف تصور عموم در خصوص اینکه آنتالیا را صرفا با تفریحات‌ آبی و ساحلی آن می‌شناسند، باید بگوییم که مسافران تور آنتالیا فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری جذاب و دیدنی متعددی را نیز خواهند داشت. از آنجایی که برخی از این جاذبه‌ها برای بازدید نیاز به پرداخت هزینه ورودی دارند، پس باید در برآورد هزینه سفر به آنتالیا به این موضوع نیز توجه کرد. هزینه ورود برخی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا عبارتند از:

  • موزه باستان شناسی آنتالیا: ۲۰۰ لیر
  • پارک‌های آبی آنتالیا: از ۴۲۰ لیر برای بزرگسالان و ۳۲۰ لیر برای کودکان
  • پیست اسکی ساکلیکنت: ۲۳ لیر
  • هزینه ورود به سواحل عمومی آنتالیا: رایگان (برای ورود به سواحل خصوصی باید هزینه پرداخت شود)

هزینه خرید و بازارگردی در آنتالیا

البته که سفر به مقاصد ترکیه برای ایرانیان بدون خرید ممکن نخواهد بود. چرا که شهرهای توریستی این کشور همسایه با مراکز خرید متنوع و دوست داشتنی همواره مورد توجه گردشگران بوده و شهر زیبای آنتالیا نیز به عنوان سومین قطب خرید و فروش در کشور از این قانون پیروی می‌کند. بنابراین اگر شما نیز اهل خرید هستید، بهتر است در هزینه‌های سفر به آنتالیا حتما به این موضوع نیز توجه کنید. برای داشتن یک تخمین کلی از هزینه‌هایی که برای خرید در آنتالیا خواهید داشت، قیمت برخی موارد را برای شما عزیزان پرس و جو کرده‌ایم:

  • یک جفت کفش از برندهایی مثل نایک و آدیداس: از ۱۵۰۰ لیر
  • یک عدد شلوار جین از برندهای معروف پوشاک: از ۱۳۰۰ لیر
  • یک جفت کفش مردانه چرم: از ۸۰۰ لیر
  • یک عدد لباس زنانه از برندهایی مثل زارا و H&M: از ۷۰۰ لیر

سفر به آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا با مقتدر سیر تابان

همان طور که گفته شد اصلی‌ترین هزینه‌ها در سفر به آنتالیا مربوط به رزرو هتل و همچنین بلیط رفت و برگشت به آن خواهد بود. بنابراین با رزرو یک تور قیمت مناسب و البته با کیفیت دیگر نیازی به نگرانی بابت دیگر هزینه‌های سفر نخواهید داشت. یکی از شرکت‌های مسافراتی با تجربه و کاربلد در این زمینه آژانس مقتدر سیر تابان است. قیمت تور آنتالیا مقتدر سیر تابان در مقابل خدمات ارائه شده بسیار مناسب بوده و با ارتباطات خود همیشه سعی دارد بهترین‌ها را با حداقل قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. به خصوص اگر هتل‌های UALL آنتالیا را رزرو کنید دیگر نیازی به پرداخت هزینه جداگانه بابت وعده‌های غذایی خود نخواهید داشت و سفری به یادماندنی با بودجه‌ای مناسب را تجربه خواهید کرد. برای اطلاع از شرایط و هزینه تورها همین حالا به آدرس https://mstiran.com/ مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱تماس حاصل فرمایید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رهنامه هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 212 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.