رهنامه خرید پارچه متقال تنظیف نخی+ جنس پارچه بوم نقاشی - رهنامه

خرید و فروش انواع پارچه متقالی درجه یک در بازار شهر های مختلف ایران و در مراکز فروش انجام می شود. پارچه متقالی یکی از منسوجات پرطرفداری است که اهالی غرب کشورمان از آن برای درست کردن گیوه کردی استفاده می کنند و یکی از خریداران عمده این محصول هموطنان کرد هستند.

کیفیت و خالص بودن الیاف پارچه برای این کار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. عرضه پارچه متقال در بسیاری از فروشگاه ها به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود. امروزه فروشگاه های بزرگ و معتبر اینترنتی مبادرت به فروش پارچه از این طریق می نمایند.و محصولی با کیفیت و مرغوب را به مشتریان عرضه می نمایند.

فروش پارچه متقال در داخل و خارج از کشور رونق خوبی دارد و مسلمانان بنا به اعتقادشان استفاده بیشتری از این پارچه دارند.

قیمت و خرید پارچه متقال با توجه به کیفیت آن متفاوت می باشد. برخی از کارخانه های تولید پارچه متقال در کشور محصول خود را با قیمت مناسب به سراسر کشور ارسال می کنند. پارچه متقال مرغوب و با کیفیت اصولا قیمت بالاتری دارد زیرا الیاف بکار رفته در آن کیفیت خوبی دارد.

پارچه متقال با توجه به جنس آن کاربرد گوناگونی دارد مثلا پارچه متقال ضخیم کاربرد متفاوتی نسبت به پارچه متقال نازک دارد. پارچه متقال از نظر جنس، عرض و کاربرد متفاوت می باشدکه جنس آن شامل: متقال پنبه، پلی استرپنبه، پنبه فلامت و غیره می باشد. همچنین این محصول در تهیه  بالشت و تشک هم  کارایی دارد.

قیمت انواع پارچه متقال نسبت به سایر پارچه ها ارزانتر بوده ولی این ارزانی دلیلی بر بی کیفیتی این محصول نیست بلکه به خاطر ارزان بودن مواد اولیه تولید این پارچه می باشد.

 

فروش اینترنتی پارچه های متقال بوم نقاشی

بوم نقاشی یکی از ابزارهای کار نقاشان است که جنس و کیفیت این بوم برای نقاشان از اهمیت به سزایی برخوردار است. اما پارچه بوم نقاشی را چگونه می توان تهیه کرد؟

اگر بوم نقاشی را دیده باشید و یا با آن کار کرده باشید متوجه شده اید که روی بوم نقاشی از پارچه پوشیده شده است. جنس پارچه بوم نقاشی از متقال است و متناسب با آنکه درجه کیفیت پارچه به چه شکلی باشد قیمت های متفاوتی دارد. قیمت پارچه های متقال متغیر است. پارچه های متقالی که برای بوم های نقاشی استفاده می شود معمولا عرضی معادل دو متر دارند و وزن تقریبی آن ۲۴۰ گرم است. اما بر روی هر پارچه متقالی نمی توان نقاشی کشید و باید پارچه متقال مخصوص بوم نقاشی را تهیه کنید که این متقال ها باید سطح صاف با کمترین میزان پرز را داشته باشند. اگر از نقاشان ماهر هستید از متقال های پنبه ای مرغوب و درجه یک استفاده کنید تا رنگ به خوبی روی آن بنشیند البته این نوع متقال گران تر از نوع پلی استر آن است. اگر اولین بار است که نقاشی می کشید بهتر است از این نوع متقال استفاده نکنید و جنس پلی استری آن را انتخاب کنید که قیمت ارزان تری هم دارد.

 

پارچه تنظیف چیست؟

یکی از مهمترین شاخه ها در صنایعی همچون پوشاک و نساجی که نقل محافل کاری فعالان می باشد ، پارچه و مشتقات آن می باشد . این موضوع به دلیل گستردگی دامنه از اهمیت بالایی برخوردار است . به همین منظور سعی کرده ایم تا با گردآوری مطالب مربوطه ودسته بندی آن این مبحث را مورد تحلیل قرار داده و از تجربیات و نقطه نظرات مخاطبان عزیز بهره مند شویم .

نخ و پارچه زمانی که از ترکیب دوجنس مختلف همچون پلی استر و پنبه یا پلی استر ویسکوز تشکیل شده باشند به یک نسبت جذب رنگ ندارند. نخ یا پارچه پنبه ، یک بار رنگرزی یا به اصطلاح رنگرزی یک حمامه برایشان کافیست ولی الیاف مصنوعی با یک حمامه، رنگ چندانی نخواهند گرفت و به رنگرزی دوحمامه احتیاج دارند. حالا زمانی که این نوع با هم ترکیب شوند و به صورت یک حمامه رنگ شوند ، پنبه رنگ کامل می گیرد ولی پلی استر کامل رنگ را جذب نمی کند در نتیجه پارچه یا نخ ترکیبی که به صورت یک حمامه رنگ می شوند ، رنگشان ملانژ می شود و اگر تاکنون فکر می کردید که پارچه ملانژ گرانتر یا هم قیمت دیگر رنگ ها هست (به جز سفید )کاملا دراشتباه بودید. اصلا یکی از دلایل محبوبیت ملانژ قیمت پایینتر آن بوده و این به خاطر تفاوت قیمت رنگرزی یک حمامه و دو حمام می باشد . اگر در بازار با قیمت های متفاوتی از پارچه تنظیف نخی روبرو شدید بدانید که علت آن همین یک حمامه و یا دو حمامه بودن می باشد. پارچه ملانژ نیز یک نوع خاص پارچه نیست ،نوعی حالت رنگ پارچه میباشد که تقریبا طبق یک فرمول ساده میتوان زیرو بمش را فهمید( ملانژ که از زبان فرانسه برگرفته شده و به معنای مخلوط می باشد ). پایه ی رنگ ملانژ برخلاف تصور برخی از عزیزان می تواند هر رنگی باشد.

به لایه ای نرم و متشکل از نخ ها و یا الیاف طبیعی یا مصنوعی پارچه می گویند که تنوع در پارچه ها به نوع نخ و یا الیافی که در ساختار پارچه در کنار یکدیگر قرار میگیرند، بستگی دارد. روش های متعددی برای بافت پارچه وجود دارد از جمله بافت تاری-پودی، بافت حلقوی، کش بافی، قلاب بافی و گره زدن میباشد. در ساخت پارچه از مواد مختلفی استفاده می شود که براساس مواد مصرفی نوع استفاده آن تغییر می کند مانند پنبه ای، پشمی، ابریشمی.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 302 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.