رهنامه خطرات استفاده از ابزارها در تعیین قیمت سئو - رهنامه

خطرات استفاده از ابزارها در تعیین قیمت سئو

قیمت سئو سایت من چقدر می‌شود؟ این سؤال یکی از سخت‌ترین سؤالاتی است که قبل از مرحله انجام سئو سایت از ما پرسیده می‌شود. در دنیای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ برای تعیین قیمت خدمات و محصولات روش‌های مختلفی وجود دارد حتی ابزارهایی برای تعیین قیمت طراحی شده است.

اما برای تعیین هزینه سئو بررسی فاکتورهای تأثیرگذار بر آن به این سادگی نیست و نمی‌توانید تنها با استفاده از یک سری از ابزارها هزینه سئو سایت را تعیین کنید. زیرا یک عامل وجود دارد که تمامی معادلات و حساب و کتاب‌ها را به هم می‌ریزد. «میزان موفقیت» عاملی است که موجب می‌شود تعیین تعرفه سئو به این راحتی‌ها هم نباشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم یک سری از عواملی که می‌توان بر اساس تا حدودی میزان موفقیت را تخمین زد معرفی کنیم.

 

عوامل تأثیرگذار بر قیمت سئو کدام است؟

برای تعیین قیمت سئو سایت باید حتماً به چندین عامل توجه ویژه داشته باشید. سئو یک کالا نیست که بتوان برای آن یک قیمت واحد و مشخص تعیین کرد. شرایط و عوامل مختلفی می‌توانند قیمت یک پروژه سئو را دستخوش تغییر کند این عوامل عبارت‌اند از:

 

حوزه فعالیت کسب‌وکار

شاید به‌جرئت بتوان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر تعرفه سئو حوزه فعالیت کسب‌وکار موردنظر است. هرچقدر تعداد رقبا و میزان فعالیت آنها بیشتر باشد زحمت و البته هزینه بیشتری برای سئو سایت نیاز است تا کلیدواژه‌ها به صفحه اول برسند.

سئو سایت‌هایی که کلمات کلیدی آن سرچ بالاتری دارد سخت‌تر از سئو سایت‌هایی است که کلمات کلیدی آن میزان سرچ ماهیانه پایین‌تری دارد. زمان بیشتری نیاز است تا یک کلمه کلیدی مانند خرید گوشی موبایل که سرچ ماهیانه بالایی دارد به صفحه اول برسد و این مسئله موجب افزایش تعرفه سئو می‌شود.

 

نوع CMS  سایت

سئو سایت‌هایی که با CMSهای آماده مثل وردپرس طراحی شده است ساده‌تر از سایت‌هایی است که به‌صورت شخصی کدنویسی شده است. زیرا برای سایت‌هایی که با CMSهای آماده طراحی شده‌اند تعداد زیادی افزونه و پلاگین برای بهینه‌سازی سرعت و دیگر موارد مؤثر بر سئو وجود دارد.

این افزونه‌ها سئو این سایت‌ها را آسان می‌کند و قیمت سئو را پایین می‌آورد. درحالی‌که سایت‌هایی که به‌صورت شخصی کدنویسی شده‌اند به این پلاگین و افزونه‌ها دسترسی ندارند.

 

شرکت سئو

اینکه خدمات سئو توسط چه شرکتی با چه مهارت و تخصصی برای شما انجام می‌شود، بر هزینه سئو سایت شما مؤثر است. اینکه شرکت سئو چه رزومه‌ای دارد و چقدر در حوزه کاری شما تجربه دارد و پروژه انجام داده است می‌تواند تعرفه سئو سایت را تحت‌تأثیر قرار دهد.

 

نوع پروژه سئو

اینکه قرارداد سئو شما برای انجام پروژه سئو به‌صورت ساعتی، ماهیانه، پروژه‌ای است و بر اساس میزان بازدید و یا بر اساس جایگاه کلمات کلیدی و یا افزایش میزان فروش باشد می‌تواند تعیین‌کننده هزینه سئو سایت باشد.

 

قیمت‌گذاری بر اساس رتبه کلمات کلیدی

برای تعیین قیمت سئو یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که وجود دارد تعیین جایگاه کلمات کلیدی است. کارفرماهای بسیاری هستند که موفقیت کسب‌وکار خود را در گرو رسیدن کلیدواژه‌های حوزه کسب‌وکارشان به جایگاه خاصی در صفحه نتایج گوگل می‌دانند.

آن‌ها لیستی از کلیدواژه‌های مدنظر خود را به شرکت سئو موردنظر ارائه می‌دهند و طبق توافقی که بین آنها و شرکت سئو صورت می‌گیرد در یک‌زمان مشخص و تعیین شده باید این کلیدواژه‌ها به صفحه اول گوگل برسند. درواقع ملاک قیمت‌گذاری سئو در این روش تعداد کلیدواژه‌ها، جایگاه کلیدواژه‌ها، مدت‌زمان رسیدن به نتیجه موردنظر و البته میزان فعالیت رقبا در حوزه کسب‌وکاری شما.

 

آیا قیمت‌گذاری بر اساس رتبه کلیدواژه صحیح است؟

یکی از مزیت‌های سئو این است که به کمک آن می‌توانید کلیدواژه‌های مدنظر خود را به بهترین جایگاه‌ها در صفحه اول برسانید. اما این هدف نهایی سئو نیست. هدف سئو بهبود کسب‌وکار و افزایش میزان درآمد شماست. صرف اینکه یک کلیدواژه سخت به صفحه اول برسد میزان درآمد شما افزایش پیدا نمی‌کند.

تجربه نشان می‌دهد که اتفاقاً ورودی‌های هدفمند به‌ازای کلیدواژه‌های طولانی‌تر که راحت‌تر هم به صفحه اول می‌رسند بیشتر است. به‌علاوه از آن جایی که سئوکار تمرکز خود را معطوف به رسیدن کلیدواژه‌ها به صفحه اول کرده است، گاهی برای اینکه به هدف برسد از برخی از روش‌های سئو کلاه‌سیاه استفاده می‌کند که خب اگر گوگل سایت را شناسایی کند نتایج جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

 

قیمت‌گذاری بر اساس میزان بازدید از سایت

یکی از روش‌های تعیین قیمت سئو بر اساس میزان ورودی از گوگل به سایت است. زمانی که هدف کسب‌وکاری افزایش بازدید از سایت است، استراتژی سئو برای موفقیت این کسب‌وکار دیگر بر اساس رتبه کلیدواژه‌های محدودی چیده نمی‌شود. در استراتژِی سئو این کسب‌وکارها هدف رساندن تعداد بیشتری از کلیدواژه‌های لانگ تیل (طولانی) به صفحه اول است.

اتفاقاً این کوئری‌ها ورودی‌های بیشتر و البته هدفمندتری دارند و بیشتر می‌توانند شانس فروش را برای کسب‌وکار موردنظر افزایش دهند. برای دسترسی به آمارهای میزان بازدید از سایت می‌توانید به سرچ کنسول سایت استناد کنید.

 

قیمت‌گذاری بر اساس شراکت

یکی دیگر از مدل‌هایی که بر اساس آن برای دریافت خدمات سئو سایت قیمت‌گذاری می‌کنند میزان فروش است. این مدل قیمت‌گذاری پروژه سئو بسیار برای کارفرما جذاب است. در این مدل پروژه‌ها شرکت سئو دیگر با مشتری خود شریک است. به‌این‌ترتیب که با فروش بیشتر باید دستمزد بیشتری به سئوکار پرداخت شود.

 

آیا قیمت‌گذاری بر اساس میزان فروش ایرادی دارد؟

ممکن است صاحب کسب‌وکار به‌غیراز سئو، از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ دیگری هم برای برندینگ و تبلیغات خود استفاده کرده باشد که خب موجب افزایش فروش خواهد شد و تفکیک مشتریان که از کدام کانال برای خرید وارد سایت شده‌اند کار ساده‌ای نیست.

ابزارهای تعیین قیمت سئو؛ تخمین حدودی و نه قطعی

ابزارهای تعیین قیمت سئو؛ تخمین حدودی و نه قطعی!

قیمت سئو همان‌طور که گفتیم باتوجه‌به یک سری از عوامل و مدل‌ها تعیین می‌شود. در این میان یک سری از ابزارها برای تعیین تعرفه سئو سایت وجود دارد که توانایی این را ندارد که فاکتورهای مؤثر بر قیمت سئو را تحلیل کند.

تنها بر اساس تعداد کلیدواژه‌ها و سختی آنها که البته این هم تنها بر اساس تعداد کوئری است و حوزه فعالیت کوئری موردنظر را در نظر نمی‌گیرد، قیمت سئو را تخمین می‌زند. این نوع تعیین قیمت تاکید می‌کنیم حدودی است و نه قطعی!

نباید به‌عنوان مشتری به این نوع قیمت‌گذاری اکتفا کنید. حتماً از شرکت موردنظر برای انجام خدمات سئو سایت استعلام قیمت بگیرید.

سخن آخر …

برای تعیین قیمت سئو عوامل مختلفی تأثیر دارد. مدل‌های مختلفی هم برای تعیین قیمت سئو وجود دارد که با درنظرگرفتن عوامل مؤثر نسبت به ابزارهای تعیین قیمت سئو، تعرفه سئو سایت را با اطمینان بیشتری تخمین می‌زنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.