رهنامه فونی شاپ : به چه روشی کارایی باتری موبایل خود را بالا ببریم - رهنامه

باتری موبایل جز سخت افزار های مهم و کلیدی گوشی است و همان طور که میدانید تمام توان و نیرو محرکه تلفن همراه شما در باتری ان خلاصه می شود.

این جزء کلیدی از تلفن همراه شما، دارای عمر مفید خاص و محدود است و این گونه نیست که فکر کنید سال های سال قرار است برای شما کار کند.

باتری موبایل در میزان کارایی تلفن همراه شما بسیار موثر است و کاهش کارایی آن باعث اختلال در کارکرد موبایل شما می شود به همین دلیل است که بسیاری از کاربران برای افزایش کارایی و راندمان تلفن همراه خود، به فکر افزایش کارایی باتری آن هستند.

بهبود کارایی باتری موبایل

بهترین راه برای افزایش کارایی تلفن های همراه و افزایش طول عمر آن، این است که بیشتر به باتری تلفن همراه توجه داشته باشید.

اما سوال این جا است که چگونه می توانیم مواظب باتری خود باشیم و کارایی آن را بهبود  ببخشیم؟

آیا هیچ راه حلی وجود دارد که به وسیله آن بتوتن ظرفیت و کارایی باتری موبایل را افزایش داد و خراب شدن آن را به عقب انداخت و از این راه طول عمر باتری را افزایش داد؟

در ادامه این مطلب به جواب این سوال ها می پردازیم.

اگر بخواهیم به صورت واقعی جواب بدهیم، باید بگوییم که خیر! به هیچ روشی نمی توانیم ظرفیت و توان باتری موبایل را افزایش دهیم چرا که امکانات یک باتری، توسط تولید کننده آن و در هنگام تولید مشخص و تعیین شده است و از جمله این امکانات می توان به ولتاژ، ظرفیت و توان باتری اشاره کرد و هیچ گونه امکان تغیر و تحول در ان وجود ندارد.

اما می توانیم به وسیله ی چند راهکار ساده، از باتری موبایل خود مراقبت کنیم و عمر مفید آن را کمی افزایش دهیم و از این راه به مقدار بیشتری از ظرفیت ثابت و تعیین شده ی باتری موبایل استفاده مفید کنیم.

بنابراین اگر تمایل به دانستن این راکارها دارید پیشنهاد میکنیم تا پایان این توان مبحث با ما همراه باشید.

 

 

 

  1. غیر فعال کردن گروهی از برنامه ها که مصرف باتری زیادی دارند

بعضی از برنامه ها و اپلیکیشن ها در تلفن های همراه هستند که مقدار مصرف بالاتری نسبت به سایر برنامه ها دارند. می توانید این برنامه ها را غیر فعال کنید و از این راه میزان مصرف باتری خود را تا حد زیادی کاهش دهید و به این صورت از فشاری که به باتری موبایل شما می آید کم کنید و کارایی آن را بالا ببرید

  1. اجرا شدن برنامه های پس زمینه را محدود

برنامه هایی که در پس زمینه موبایل در حال اجرا شدن است از انرژی باتری استفاده می کند و از شارژ آن می کاهد و باعث می شود باتریی سریع خالی شود و همین باعث کاهش کارایی باتری می شود. وقتی که ما یک برنامه را می بندیم در واقع فقط از آن خارج می شویم و برنامه هنوز  برای چک کردن فعالیت  ما در پس زمینه در حال اجرا است. می توانید از برنامک هایی برای حل کردن این مشکل استفاده کنید، این برنامک ها مخصوص غیر فعال کردن برنامه های پس زمینه ساخته شده اند. اما استفاده از آن ها نیز یک سری مشکلات به همراه دارد. می توانید این برنامه ها را در پس زمینه محدود و یاغیر فعال کنید و از این راه کارایی باتری را افزایش دهید.

  1. از مصرف کامل باتری خود داری کنید.

هیچوقت صبر نکنید که شارژ باتری شما به ۰٪ برسد و بعد از اینکه تلفن خاموش شد آن را به شارژ بزنید. بلکه قبل از این زمان اقدام به شارژ کردن ان کنید. تحقیقات نشان داده است که اگر در زمانی که شارژ باتری شما ۵۰٪می باشد آن را شارژ کنید عمر باتری شما بیشتر می شود.

  1. گوشی خود را برای مدت طولانی به شارژ نزنید

نگذارید که شارژ باتری موبایل شما به صد درصد برسد و به اصطلاح کامل فول شارژ شود. همان طور که نباید بگذارید شارژ آن کاملا تمام شود، نباید بگذارید شارژ آن کامل پر شود و قبل از آن و حدود ۹۰ درصدف ان را از شارژ جدا کنید و به این صورت کارایی باتری موبایل خود را افزایش دهید

  1. باتری را در دمای نسبتا پایین و خنک نگه دارید

مهم ترین نکته ای که برای افزایش کارایی باتری موبایل باید به آن توجه داشته باشید این است که دمای باتری نباید بالا برود و باتری داغ شودف چرا که دتغ شدن آن باعث کتهش کارایی باتری می شود و از عمر آن کم می کند.

  1. از حالت ذخیره نیرو(power saving mode) استفاده کنید

این حالت در منوی تلفن همراه وجود دارد و استفاده از آن باعث می شود مصرف باتری موبایل به صورت بهینه و کارامد باشد. اما توجه داشه باشید زمانی که میزان شارژ باتری موبایل شما بالا است و یا هنگامی که از گوشی استفاده می کنید از این حالت استفاده نکنید زیرا به باتری آسیب می رساند.

  1. میزان روشنایی موبایل را کم کنید

صفحه نمایشگر گوشی های هوشمند از پر مصرف ترین موارد در موبایل است مه انرژی زیادی را از باتری می گیرد. شما می توانید نور صفحه نمایش را کاهش دهید و از این راه میزان مصرف باتری را کم کنید. همچنین می توانید آن را در حالت خودکار قرار دهید تا به صورت خودکار در محل هایی با نور زیاد، نور آن کم شود و بلعکس در مکان های تاریک نور آن بیشتر شود.

  1. از تصویر زمینه هایی که متحرک و انیمیشنی هستند استفاده نکنید
  2. ویبره گوشی را خاموش کنید
  • داده های تفلن همراه را زمانی که به آن نیاز ندارید خاموش کنید

 

امروزه به علت تولید زیاد باتری های تقلبی و دقتی که در ساخت این باتری ها به کار برده می شود روش تشخیص آن ها از باتری های اصلی بسیار سخت است. بنابراین برای اینکه بدون هیچ نگرانی شما بتوانید باتری های اصلی و ارورجینال را تهیه نمایید پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین فونی شاپ است که تمامی محصولات اورجیال و اصلی را به شما عرضه می کند.  فونی شاپ یک فروشگاه اینترنتی است که به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. فونی شاپ به صورت ۲۴ ساعت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. این فروشگاه  بهترین قیمت را برای محصولاتی که شما از آن ها خریداری می نمایید در نظر گرفته است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.