رهنامه قیمت روغن زیتون شیشه ای اصل - رهنامه

روغن زیتون صادراتی یکی از بهترین رقم های روغن زیتون است. این محصول به دلیل خالص بودن سرشار از خواص درمانی بوده و مصرف آن ویتامین های متعددی را به بدن می رساند. روغن زیتون صادراتی در بازار پخش با نرخ های گوناگون به فروش می رسد. قیمت پخش روغن زیتون صادراتی در مراکز معتبر تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد.

شرکت های بسیار زیادی در ایران هستند که به دلیل رعایت تمام استانداردهای لازم در هنگام تولید روغن زیتون محصولات آنها جهت صادرات انتخاب می شود. هر کدام از این برندها انواع روغن های صادراتی خود را به دلیل استفاده از زیتون های مختلف جهت تولید با قیمت های متفاوتی ارائه می دهند. با توجه به این موضوع می توان گفت در درجه اول قیمت روغن زیتون اصل در مراکز معتبر به برند آن مربوط خواهد شد.

از طرفی بسته بندی مختلف روغن زیتون حاوی حجم مشخصی هستند. هر چقدر که حجم روغن موجود درون بسته بندی بیشتر باشد قیمت پخش آن نیز زیادتر می شود. در مراکز معتبر روغن زیتون صادراتی به صورت عمده و جزئی توزیع شده که قیمت پخش عمده آن بسیار کمتر می باشد. شیوه بسته بندی انواع روغن صادراتی نیز فرق می کند. قیمت پخش انواع روغن زیتون صادراتی که دارای بسته بندی شکیل و جذاب تر بوده، افزایش می یابد.

خرید روغن زیتون شیشه ای

روغن زیتون شیشه ای دارای انواع بسته بندی های مختلفی و برندها های متفاوت به تولید می‌رسد، این محصول تولید شده از روغن زیتون سیاه و سبز است و از لحاظ کیفیت و درجه بندی در تفاوت می باشد و از قیمت های متفاوتی نیز برخوردارمی باشد، در هنگام خرید روغن زیتون شیشه ای باید نکات زیادی را مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نوع آن را خریداری کنیم و از خرید خود رضایت داشته باشیم که از این نکات در زیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

در هنگام خرید روغن زیتون شیشه ای اولین کار این است که به برند تولید کننده این محصول توجه زیادی داشته باشیم زیرا برند های معتبر دارای کیفیت خوب هستند و به صورت استاندارد و بهداشتی با درج تاریخ تولید و انقضا و … به تولید می رسند، همچنین دارای قیمت مناسبی نسبت به کیفیت شان دارند.

به رنگ و بوی روغن زیتون توجه زیادی داشته باشیم، رنگ روغن زیتون شفاف می باشد و فاقد از کدر بودن است، اگر در مواقع خرید رنگ آن را مورد غیر شفاف مشاهده کردید بدانید محصول کیفیت خود را از دست داده و از خرید آن خودداری کنید.

بهتر است روغن زیتون هایی را خریداری کنیم که در بسته بندی های شیشه‌ای نگهداری می شوند، زیر روغن زیتون هایی که در بسته های پلاستیکی و نامرغوب نگهداری می شوند زود کیفیت خود را از دست می‌دهند و فاسد می گردند.

بهتر است برای خرید به صرفه و مطمئن محصول خود را از فروشگاه های معتبر و نام آشنا خریداری کنید، زیرا این فروشگاه برای جذب مشتری زیادی و افزایش فروش خود محصولات با کیفیت را به فروش می رسانند و محصولات خود را در سایت های اینترنتی معرفی کرده و کیفیت آن را به گوش تمام عموم می‌رساند و امکان خرید اینترنتی را نیز به وجود می آورند و روغن زیتون شیشه ای را به قیمت مناسب در کم ترین زمان ممکن تحویل مشتری می دهند.

قیمت روغن زیتون خوراکی

باید توجه کرد که قیمت نهایی روغن زیتون به عوامل موثر متعددی از جمله به قیمت ماده اولیه و قیمت بسته بندی محصول بستگی دارد. برای تولید روغن زیتون به مقادیر مناسب در کشور باید تولید این میوه در ایران به اندازه کافی باشد. به همین خاطر هرگاه تولید میوه زیتون کاهش پیدا کند قیمت روغن آن بالاتر رفته و قدرت خرید مردم کاهش می یابد.

نبودن ثبات کافی در بازار و تغییر مداوم قیمت مواد اولیه می تواند تولید کننده و خریدار را در هنگام ارده این روغن با مشکل مواجه کند زیرا خرید مواد اولیه با قیمت بالا باعث بالا رفتن قیمت تمام شده می شود و به تبع آن با بالا رفتن قیمت روغن، قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا می‌کند و این امر باعث کاهش تقاضا برای خرید روغن زیتون می شود .

طبق برآورد قیمت تمام شده روغن زیتون ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر لیتر می باشد و می توان گفت این افزایش قیمت قابل توجه است. با توجه به گزارشات اعلام شده، سرانه مصرف روغن زیتون در کشور از ۲۵۰ گرم به ۱۵۰ گرم کاهش پیدا کرده است که علت اصلی آن افزایش قیمت این روغن می باشد‌. افزایش قیمت روغن زیتون خوراکی علاوه بر اینکه باعث کاهش مصرف آن توسط مردم می‌شود از طرف دیگر کارخانه داران را نیز دچار مشکل می کند زیرا محصولات تولیدی آنها در بازار به فروش نمی رود و ممکن است در کارخانه دپو شود. بنابراین دولت باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده و مشکلات این امر را حل نماید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 22 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.