رهنامه چه فاکتورهایی در گوشی‌ ها را با هم مقایسه کنیم؟ - رهنامه

کیفیت گوشی

امروزه، خرید گوشی هوشمند یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. چراکه این دستگاه‌ها کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارند، از طرف دیگر قیمت آنها روز به روز در حال افزایش است که این موضوع،‌ خرید آن‌ها را دشوار می‌سازد. درنتیجه،‌ این سوال مطرح می‌‌شود که هنگام خرید باید چه فاکتورهایی در گوشی‌ ها را با هم مقایسه کنیم؟ بهترین سایت های مقایسه گوشی کدام ها هستند؟ در ادامه این مطلب، به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

پردازنده و سخت افزار

یکی از فاکتورهایی که عملکرد کلی گوشی را تعیین می‌کند، پردازنده و سخت افزار آن است. برای تعیین نوع سخت افزار گوشی بهتر است درمرحله اول از خود بپرسید که هدف شما از خرید گوشی چیست؟ اگر می‌خواهید با گوشی هوشمند خود چندین کار به ‌صورت همزمان انجام دهید، یا در آن نرم افزارهای سنگین اجرا کنید،‌ باید گزینه‌ای با پردازنده و سخت افزار قوی انتخاب کنید. درمورد گوشی‌های اندرویدی، انتخاب‌های رایج برای پردازنده، دو گزینه کوالکام و مدیاتک هستند. این درحالی است که شرکت هوآوی برای گوشی‌‌های خود از پردازنده اختصاصی  Kirin استفاده می‌کند.

حافظه داخلی

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد برای این سوال که چه فاکتورهایی در گوشی‌ها را با هم مقایسه کنیم؟ در نظر داشتن حافظه داخلی است. برای انتخاب حافظه داخلی این سوال را از خود بپرسید که شما می‌خواهید گوشی هوشمند جدید خود را تا چند سال داشته باشید؟ اگر می‌خواهید گوشی خود را به‌ مدت طولانی داشته باشید، حافظه داخلی کم مشکلات فراوان ایجاد می‌کند. میزان حافطه داخلی در گوشی‌های امروزی از ۳۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود بهترین میزان حافظه را انتخاب کنید.

حافظه گوشی

باتری

میزان دوام باتری از فاکتورهای مهم دیگر است که هنگام خرید گوشی باید درنظر داشته باشید. این عامل دقیقا یکی از بخش‌هایی است که شرکت‌های تولید کننده گوشی در آن رقابت می‌کنند، به‌طوری‌که با عرضه هر مدل جدید از گوشی،‌ در میزان باتری آن به‌روزرسانی‌های زیادی انجام می‌شود و هر شرکت ادعا می‌کند که باتری‌های گوشی‌های جدید آن از دوام بالاتری برخوردار هستند.

کیفیت دوربین

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل برای پاسخ به این سوال که باید چه فاکتورهایی در گوشی‌ها را با هم مقایسه کنیم؟ کیفیت دوربین است. این همان عاملی است که در چند سال اخیر تولیدکنندگان گوشی تمرکز ویژه‌ای برروی آن گذاشته‌اند. شاید تصور کنید که برای بررسی کیفیت دوربین گوشی‌ها در نظر گرفتن میزان مگاپیکسل آن‌ها کافی است، اما علاوه‌بر مگاپیکسل باید سنسور یکپارچه، کیفیت لنز و اندازه پیکسل های دوربین را هم در نظر داشته باشید.

فاکتورهای مقایسه گوشی

 نوع نمایشگر

نمایشگر یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی محسوب می‌شود که حداقل ۶۰ درصد از کل قاب جلوی گوشی را دربرمی‌‌گیرد. یک نمایشگر نامناسب می‌تواند تجربه کاربری بسیار بدی برای شما ایجاد کند. شاخص‌های زیادی برای تعیین یک نمایشگر خوب وجود دارد. برخی از آن‌ها شامل مواردی مانند تراکم پیکسلی، پنل و فناوری، (LCD، IPS، TN) می‌شوند.

امکانات ارتباطی

از آن‌جایی که بیشتر اپراتورهای ایرانی از شبکه‌های پرسرعت ۴G پشتیبانی می‌کنند، هنگام خرید گوشی بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر پشتیبانی از این شبکه را ارائه دهد. همچنین، هنگام خرید گوشی دو سیم کارته به این موضوع دقت داشته باشید که در این دستگاه‌ها تنها یک سیم کارت از قابلیت شبکه ۴G پشتیبانی می‌کند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.