رهنامه آموزش تصویری تنظیم و تغییر DNS تلویزیون سامسونگ ، ال جی و.. - رهنامه

تلویزیون‌ های هوشمند جدید 📺 را می‌توان به اینترنت متصل کرد. برای این که بتوانید اتصال اینترنت بهتری داشته باشید، می‌ توانید تنظیمات DNS تلویزیون‌ ها را تغییر دهید و آدرس DNS را وارد کنید که کیفیت بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مطلب از رهنامه به آموزش تصویری تنظیم و تغییر DNS تلویزیون سامسونگ ، ال جی و… میپردازیم.

تنظیم Smart DNS در تلویزیون هوشمند

?How to Change DNS Settings on a Smart TV

DNS مخفف Domain Name Server است. این سرورها یک آدرس IP را آن گونه که در نوار آدرس مشاهده می‌کنید، ترجمه می‌کنند تا صرفا با یک سری اعداد برای گشت در اینترنت رو به رو نباشیم. تلویزیون‌های هوشمند جدید هم امکان اتصال به اینترنت را دارند و از DNS استفاده می‌کنند. برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی، افزایش سرعت و… می‌توانید DNS را تغییر دهید. در این مطلب از رهنامه روش‌های تنظیم DNS در تلویزیون های مختلف را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نکته: پیش از تغییر DNS، آدرس DNS ثبت شده را در جایی بنویسید. ممکن است دوباره بخواهید از آن استفاده کنید.

نحوه تنظیم DNS در تلویزیون و تغییر Region

اصولا DNS را برای دسترسی بهتر به خدمات بین المللی تغییر می‌دهند. بنابراین، پیش از تغییر DNS باید Region را عوض کنید. با این کار کشور و منطقه جغرافیایی خود را تغییر خواهید داد.

در تلویزیون سامسونگ باید به Menu > System > Setup > Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy بروید. سپس دکمه‌های زیر را به ترتیب ذکر شده فشار دهید:

Mute – Return – Volume Up – Channel Up – Mute

حال می‌توانید فهرستی از کشورها را مشاهده کنید و یکی را انتخاب کنید.

در تلویزیون LG به Setting > LG Smart World Settings > Manual بروید و کشور موردنظر را انتخاب کنید.

در تلویزیون سونی، منطقه جغرافیایی با توجه به آدرس Smart DNS جدید شما تغییر پیدا می‌کند. به Settings > Network > Refresh internet content بروید. روی منوی All Apps در پایین صفحه بزنید. در این بخش می‌توانید برنامه‌های مختص به منطقه جدید را مشاهده کنید.

متاسفانه امکان تغییر منطقه در تلویزیون‌های پاناسونیک وجود ندارد و این شرکت منطقه‌ای را روی دستگاه ثبت می‌کند که محصول به آنجا فروخته شده است.

رجیستر کردن آدرس IP با سرویس Smart DNS پیش از تغییر DNS در تلویزیون

پیش از تغییر DNS در تلویزیون، باید آدرس آی پی دستگاه خود را رجیستر کنید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که با توجه به ارائه‌دهنده سرور DNS می‌توانند متفاوت باشند اما اصولا مراحل انجام این کار مشابه است.

با استفاده از اتصال اینترنت خود وارد اکانت Smart DNS شوید. سپس به مسیر IP registration / Register my IP address / Validate my IP address / Check in a new address option بروید.

اگر در این بخش Registered یا Validated نوشته شده است، همه چیز درست است. اگر نه خودتان باید آدرس آی پی کنونی را وارد کنید یا اجازه دهید که نرم افزار به آدرس IP شما دسترسی پیدا کند. ممکن است بخشی برای ثبت یا تایید آدرس IP ثانویه هم وجود داشته باشد که این بخش بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید از برنامه‌های تغییر دهنده آی پی استفاده کنید.

بسیاری از تولیدکنندگان بخشی به نام Automatically register my IP address را در دستگاه قرار داده‌اند تا به صورت خودکار آدرس آی پی ردیابی یا به روز شود. ممکن است حتی گزینه‌ای برای به روزرسانی آدرس آی پی با استفاده از نرم افزار آن سرویس (اگر اپلیکیشن دارد) وجود داشته باشد.

سرویس Smart DNS یک یا چند منطقه جدید برای DNS به شما ارائه می‌دهد که از آن‌ها می‌توانید برای منطقه مسدود شده استفاده کنید.

نحوه تغییر تنظیمات DNS در تلویزیون سامسونگ

برای تغییر DNS در تلویزیون سامسونگ روی دکمه Menu در ریموت کنترل بزنید.

تنظیم DNS در تلویزیون

Network را انتخاب کنید.

تنظیم DNS در تلویزیون

روی Network Status بزنید.

تنظیم DNS در تلویزیون

IP Settings را انتخاب کنید.

تنظیم DNS در تلویزیون

DNS Setting را انتخاب کنید.

تنظیم DNS در تلویزیون

Enter Manually را انتخاب کنید.

تنظیم DNS در تلویزیون

حال آدرس DNS مدنظر خود را وارد کنید.

تنظیم DNS در تلویزیون

برای یادگیری نحوه تغییر DNS در پلی استیشن مطلب آموزش تنظیم و تغییر DNS در PS4 و PS5 را مطالعه کنید.

تنظیمات DNS در تلویزیون ال جی با پلتفرم webOS

DNS برای تلویزیون ال جی

برای تغییر DNS در تلویزیون ال جی جدیدتر با پلتفرم webOS، روی دکمه Home در ریموت کنترل بزنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

سپس Settings را از سمت راست انتخاب کنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

در گوشه سمت راست روی All Settings بزنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

حال Network را انتخاب کنید و سپس چک کنید که کدام یک از موارد Wired Connection (Ethernet) و WiFi Connection در حالت Connected to Internet هستند. آن مورد را انتخاب کنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

می توانید DNS کنونی را در اینجا مشاهده کنید. روی Edit بزنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

سپس تیک Set Automatically را بردارید.

DNS برای تلویزیون ال جی

کادر DNS Server را انتخاب کنید و آدرس DNS جدید را وارد کنید. سپس روی Connect بزنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

DNS برای تلویزیون ال جی Netcast

DNS برای تلویزیون ال جی

برای تنظیم DNS در تلویزیون ال جی قدیمی تر با پلتفرم Netcast، روی دکمه Settings بزنید.

 DNS برای تلویزیون ال جی

سپس Network و Network Connection را انتخاب کنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

روی Start Connection بزنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

حال نوع اتصال اینترنت خود را انتخاب کنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

Other Network List را انتخاب کنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

دوباره اتصال اینترنت خود را انتخاب کنید و روی Set Expert بزنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

در پایین صفحه Manual Input را انتخاب کنید و سرور DNS خود را وارد کنید. روی OK بزنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

در نهایت روی Complete بزنید.

DNS برای تلویزیون ال جی

تغییر DNS برای تلویزیون سونی

برای تغییر DNS برای تلویزیون سونی به Home > Setup > Network بروید. سپس روی Network Setup و Expert بزنید. روی WiFi بزنید و اتصال اینترنت خود را انتخاب کنید. حال به Advanced options > IP settings > Static بروید. حال آدرس IP اینترنت خود را وارد کنید. ممکن است این بخش به صورت خودکار پر شده باشد. بخش Gateway address هم معمولا به صورت خودکار پر شده است و آدرس روتر شما است. اصولا باید بخش Network prefix length را روی ۲۴ بگذارید. برای DNS 1 آدرس DNS موجود را وارد کنید و برای DNS 2 آدرس Smart DNS جدید را وارد کنید.

تغییر DNS برای تلویزیون پاناسونیک

اگر می‌خواهید به تنظیم DNS در تلویزیون پاناسونیک بپردازید، به Setup > Player settings > Network > Network settings > IP address/DNS settings بروید. DNS Auto Configuration را روی حالت خاموش یا OFF قرار دهید. در بخش primary DNS و secondary DNS آدرس DNS جدید را وارد کنید.

تنظیم DNS در تلویزیون توشیبا، Hisense و…

برای تنظیم DNS در تلویزیون توشیبا، Hisense و… معمولا باید وارد بخش Network options در تنظیمات شوید. در بخش Network setup باید custom یا manual setup را انتخاب کنید. در بخش Primary DNS باید آدرس DNS جدید را وارد کنید.

تغییر DNS در تلویزیون Android TV Box

برای تغییر DNS در تلویزیون اندروید تی وی باکس، باید وارد Settings شوید. سپس WiFi را انتخاب کنید. اتصال اینترنت خود را انتخاب کنید. حال Advanced options را انتخاب کنید. حال IP settings > Static را انتخاب کنید. اکنون باید آدرس IP مشابه با آدرس آی پی روتر خود وارد کنید. برای این کار آدرس آی پی روتر خود را پیدا کنید و سپس چند عدد آخر را تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر آدرس آی پی روتر ۲۳۹٫۲۱۲٫۲٫۲ است، باید چیزی شبیه به ۲۳۹٫۲۱۲٫۲٫۲۲۲ را وارد کنید. حال روی Next بزنید. در بخش Gateway باید آدرس IP روتر را وارد کنید. روی Next بزنید. در Network prefix length عدد ۲۴ را وارد کنید و روی Next بزنید. در DNS 1 باید primary SmartDNS IP address یا آدرس DNS اول (۶۲٫۲۱۰٫۱۳۶٫۱۵۸ یا ۶۹٫۱۶۲٫۶۷٫۲۰۲ ) را وارد کنید. روی Next بزنید. در پنجره DNS 2 باید secondary SmartDNS IP address یا آدرس DNS دوم (۶۲٫۲۱۰٫۱۳۶٫۱۵۸ یا ۶۹٫۱۶۲٫۶۷٫۲۰۲) را وارد کنید. روی NEXT بزنید. حال Android TV Box را ری استارت کنید.

تنظیم DNS در تلویزیون: آدرس سرورهای مختلف DNS

برای تنظیم DNS در تلویزیون می‌توانید از سرورهای معروف استفاده کنید و به انتخاب خود و با توجه به کیفیت و… یکی را انتخاب کنید. روز به روز هم بر تعداد سرورها افزوده می‌شود اما نمی‌توان به همه آن‌ها اعتماد کرد. در جدول زیر می‌توانید سرورهای معتبر را مشاهده کنید.

تنظیم DNS در تلویزیون: آدرس سرورهای مختلف DNS

اصولا در تلویزیون ها نیازی به وارد کردن آدرس دوم DNS نیست. در نتیجه، اگر تنها به یک آدرس نیاز دارید، Primary DNS را وارد کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه نحوه تنظیم و رفع خطای DNS در تلویزیون ال جی، سامسونگ و… را آموزش دادیم. آیا موفق شدید DNS تلویزیون خود را تغییر دهید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 441 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 28 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها