رهنامه راهنما کامل آیکن و علامت های اپل واچ - رهنامه

آیا روی ساعت اپل خود علامت هایی میبینید اما متوجه معنی آن ها نمیشوید؟ ⌚ اپل واچ علامت های مختلفی دارد که هر کدام معنی خاصی میدهند. در این مطلب از رهنامه راهنما کامل آیکن و علامت های اپل واچ را بررسی میکنیم.

معنی علامت های روی ساعت اپل واچ

All Apple Watch Icon Meanings: A Definitive Guide

زمانی که شما یکی از قابلیت ها یا برنامه های گوشی خود را فعال میکنید ساعت آیفون شما با علامت ها و یا آیکون های خاصی از فعال بودن آن ها شما را مطلع میکند. در صورتی که شما معنی این علامت ها را بدانید راحت تر میتوانید با ساعت اپل خود کار کنید. در ادامه معنی آیکن اپل واچ را بررسی میکنیم.

۱- آیکن نقطه قرمز

همانطور که میدانید اپل واچ گاهی نوتیفیکیشن هایی دریافت میکند. زمانی که شما برخی از این نوتیفیکیشن ها را باز نکنید و در حالت خوانده نشده یا Unread قرار داشته باشند، آیکن نقطه قرمز به شما نشان داده میشود. برای از بین بردن علامت نقطه قرمز در اپل واچ نوتیفیکیشن های ساعت خود را باز کنید.

علامت نقطه قرمز در اپل واچ

۲- آیکن فلش سبز

آیکن فلش رعد و برق سبز رنگ  یا علامت سیم شارژ روی اپل واچ نشان دهنده این است که، ساعت شما در حال حاضر در داک یا Dock خود در حال شارژ شدن است.

علامت های اپل واچ

۳- آیکن فلش قرمز رنگ

آیکن فلش رعد و برق در ساعت های اپل به رنگ دیگری ممکن است نمایش داده شوند که در این صورت معنی آن متفاوت است. به عنوان مثال اگر آیکن فلش رعد و برق به رنگ قرمز بود نشان دهنده کم بودن باتری است. در این شرایط باید ساعت اپل خود را به شارژر متصل کنید تا شارژ شود.

علامت شارژ در اپل واچ

۴- آیکن قفل

آیکن قفل زمانی نشان داده میشود که اپل واچ شما قفل شده باشد و برای باز شدن نیاز به پسورد داشته باشد. قفل شدن اپل واچ زمانی که شما ساعت خود را از مچ خود خارج میکنید به صورت خودکار انجام میشود. در صورتی که قابلیت Wrist detection را غیر فعال کرده باشید میتوانید قفل اپل واچ را از طریق Control Center فعال کنید. برای باز کردن قفل اپل واچ نیز باید پسوردی که از قبل تنظیم کرده اید را وارد کنید.

کادر ابی در اپل واچ

۵- علامت قطره در اپل واچ

علامت قطره اب در اپل واچ های سری ۲ به بعد فقط نشان داده میشود. این آیکن زمانی که شما حالت Water Lock را فعال کرده باشید به شما نشان داده میشود. این قابلیت از طریق Control Center فعال میشود. با فعال بودن این قابلیت اپل واچ به لمس شدن واکنش نشان نمیدهد تا از تماس گرفتن اشتباهی موقع برخورد آب با ساعت جلوگیری شود. برای غیر فعال کردن آن Digital Crown را بچرخانید تا صدای بیپ بشنوید. این صدا برای پاکسازی های بلندگو نیز مفید است.

علامت اشک در اپل واچ

۶- آیکن ماه

گوشی های هوشمند قابلیتی به نام Do Not Disturb دارند. اپل واچ نیز این قابلیت را دارد. در صورتی که قابلیت Do Not Disturb در اپل واچ فعال باشد، علامت ماه در اپل واچ روی صفحه ساعت شما نشان داده میشود. این قابلیت باعث میشود تا حین زنگ خورد و یا دریافت پیام صدایی ندهد و صفحه آن روشن نشود.

۷- هواپیما

زمانی که شما حالت هواپیما را در ساعت اپل خود فعال کرده باشید آیکن هواپیما روی ساعت شما نشان داده میشود. زمانی که این قابلیت را فعال میکنید شما به قابلیت های وایرلس و بی سیم ساعت دیگر دسترسی ندارید. با این حال قابلیت هایی که وایرلس نیستند همچنان قابل دسترسی هستند. این یعنی اپل واچ دیگر به گوشی متصل نمیشود و تنها قابلیت هایی که نیاز به اتصال به گوشی ندارند، برای شما کار میکند.

علامت های اپل واچ

۸- ماسک تئاتر

زمانی که شما دو چهره یا ماسک روی هم را مشاهده میکنید که رنگ آن نیز نارنجی است یعنی Theater Mode یا حالت تاتر فعال است. در حالت Theater Mode زمانی که ساعت شما نوتیفیکیشن دریافت میکند صفحه ساعت روشن نمیشود. این حالت برای استفاده در سینما و جلوگیری از حواس پرتی وجود دارد.

علامت شارژ در اپل واچ

۹- آیکن آدمک در حال دویدن

آیکن آدمک در حال دویدن یکی دیگر از علامت های اپل واچ است که ممکن است آن را مشاهده کنید. زمانی که شما در حال تمرین یا ورزش باشید این آیکن به شما نشان داده میشود. برای متوقف کردن آن میتوانید روی آیکن آدمک در حال دویدن که به رنگ سبز نشان داده میشود ضربه بزنید.

کادر ابی در اپل واچ

۱۰- آیکن ضربدر قرمز

زمانی که ساعت اپل واچ شما اتصال خود را به شبکه تلفن همراه یا همان اینترنت گوشی از دست بدهد آیکن ضربدر به رنگ قرمز را به شما نشان میدهد. زمانی که این آیکن را مشاهده کردید برای از بین بردن آن میتوانید اپل واچ را به اینترنت گوشی خود متصل کنید.

آیکون اپل واچ

۱۱- مستطیل قرمز رنگ با یک خط

گاهی به دلایل مختلفی ممکن است شما بخواهید اتصال اپل واچ خود را با گوشی خود قطع کنید. در این صورت بعد از قطع شدن اتصال ساعت با گوشی خود یک مستطیل قرمز رنگ نشان داده میشود. در صورتی که شما اتصال گوشی با ساعت را قطع نکرده باشید این آیکن نشان دهنده این است که این اتفاق به صورت خودکار افتاده است. برای حل مشکل خود اپل واچ را به گوشی خود نزدیک کنید و یا حالت هواپیما ساعت خود را خاموش کنید. همچنین میتوانید یک بار ساعت خود را ریستارت کنید.

آیکون i در اپل واچ

۱۲- مستطیل سبز رنگ

زمانی که گوشی شما به ساعت متصل باشد و مشکلی وجود نداشته باشد آیکن مستطیل سبز رنگ در Control Center به شما نشان داده میشود.

علامت های اپل واچ

۱۳- نشانگر مکان

نشانگر مکان زمانی روی ساعت شما نشان داده میشود که یکی از برنامه های ساعت در حال استفاده از لوکیشن شما است. همچنین زمانی که شما در حال استفاده از قابلیت Watch Face هستید این آیکون اپل واچ نشان داده میشود. این به این دلیل است این قابلیت برای دسترسی به اطلاعات آب و هوا به لوکیشن شما نیاز دارد.

علامت شارژ در اپل واچ

۱۴- آیکن وای فای

شما میتوانید اپل واچ خود را مانند سایر دستگاه های هوشمند به وای فای متصل کنید. زمانی که شما ساعت خود را به شبکه وای فای متصل میکنید آیکن وای فای روی ساعت شما نشان داده میشود.

کادر ابی در اپل واچ

۱۵- چند نقطه دور هم

زمانی که شما چند نقطه در کنار هم مشاهده کردید به صورتی که این نقاط به شکل دایره بودند یعنی یک پروسه در ساعت شما در حال انجام است و باید صبر کنید تا تمام شود.

آیکون اپل واچ

۱۶- آیکن میکروفون

آیکن میکروقون یکی دیگر از آیکن هایی است که شما در اپل واچ خود میتوانید مشاهده کنید. این آیکن به رنگ نارنجی است. زمانی که میکروفون شما فعال باشد این آیکن به شما نشان داده میشود. در زمان های مختلفی میکروفون فعال میشود به عنوان مثال زمانی که با سیری حرف میزنید.

آیکون i در اپل واچ

۱۷- LTE

نماد LTE در ساعت های اپل نشان دهنده قدرت سیگنال است. هر چه خط های LTE پر باشد یعنی قدرت سیگنال بیشتر است.

علامت های اپل واچ

۱۸- Now Playing

زمانی که شما در اپل واچ یا گوشی آیفون خود موزیک پخش میکنید این آیکن نشان داده میشود. برای دسترسی به کنترل موزیک روی آیکن Now Playing ضربه بزنید. در صفحه باز شده میتوانید موزیک را متوقف کنید یا آن را به طور کل خاموش کنید. همچنین میتوانید آهنگ های قبلی و بعدی را پخش کنید.

علامت شارژ در اپل واچ

۱۹- آیکن تماس

در مواقعی که شما در حال مکالمه با شخصی هستید با استفاده از تماس تلفنی، آیکن تماس با رنگ سبز به شما نشان داده میشود. این آیکن زمانی که شما در حال مکالمه با گوشی خود باشید باز هم در اپل واچ نشان داده میشود. برای رفتن به صفحه تماس میتوانید روی آیکن ضربه بزنید.

کادر ابی در اپل واچ

۲۰- آیکن نقشه

شما از برنامه Apple Maps برای مسیر یابی میتوانید استفاده کنید. زمانی که این برنامه را باز میکنید و از آن برای مسیریابی استفاده میکنید ساعت اپل شما آیکن نقشه را به شما نشان میدهد تا متوجه شوید این برنامه فعال است.

معنی علامت های روی ساعت اپل واچ

۲۱- آیکن نشان دهنده جهت

به غیر از برنامه Apple Maps که در گوشی نصب است در صورتی که یک برنامه مسیریابی در ساعت خود نصب کنید با آیکن جهت به شما مسیری که باید بروید را نشان میدهد.

آیکن اپل واچ

۲۲- آیکن بیسیم یا Walkie Talkie

زمانی که شما قابلیت Walkie Talkie mode را فعال کرده باشید، یک آیکن بیسیم در بالای صفحه به شما نشان داده میشود. زمانی که حالت Walkie Talkie mode فعال باشد، مخاطبین شما میتوانند با Walkie Talkie با شما تماس بگیرند.

علامت قطره در اپل واچ

۲۳- آیکن ماشین

آیفون حالتی به نام Focus mode دارد. زمانی که شما این حالت آیفون را فعال کنید آیکن ماشین در ساعت شما نشان داده میشود.

علامت قطره اب در اپل واچ

۲۴- دایره زرد رنگ

یکی دیگر از آیکن هایی که در ساعت اپل ممکن است مشاهده کنید دایره زرد رنگ است. این آیکن نشان دهنده فعال بودن حالت کم مصرف ساعت اپل است. شما میتوانید از طریق تنظیمات یا Control Center حالت کم مصرف یا Low Power Mode را غیر فعال کنید.

علامت گوش در اپل واچ

تا اینجا آیکن هایی که ممکن است روی صفحه اپل واچ خود مشاهده کنید را بررسی کردیم. در ادامه آیکن هایی که در Control Center وجود دارد یا آیکن برنامه های اپل واچ را بررسی خواهیم کرد.

۲۵- آیکن Cellular در Control Center

شما میتوانید با ضربه زدن روی آیکن Cellular در Control Center اتصال Cellular را فعال یا غیر فعال کنید.

معنی علامت های روی ساعت اپل واچ

۲۶- آیکن وای فای

زمانی که شما میخواهید اپل واچ خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید میتوانید ابتدا Control Center را باز کنید. سپس روی آیکن وای فای ضربه بزنید. بعد از آن با انتخاب نام وای فای مورد نظر و وارد کردن رمز آن میتوانید به وای فای متصل شوید.

آیکن اپل واچ

۲۷- Ping آیفون

Ping آیفون زمانی که شما گوشی خود را در خانه یا محل کار گم کرده اید میتواند برای شما مفید باشد. زمانی که در ساعت اپل خود روی آیکن Ping ضربه بزنید، گوشی آیفون صدای بوق میدهد. با این کار میتوانید گوشی خود را پیدا کنید. همچنین اگر روی Ping آیفون ضربه بزنید و نگه دارید نور فلش آیفون روشن میشود.

علامت قطره در اپل واچ

 

۲۸- درصد باتری

عددی که با درصد نشان داده میشود، میزان انرژی باقی مانده باتری اپل واچ شما است. زمانی که شما روی این عدد ضربه بزنید به تنظمیات باتری دسترسی پیدا میکنید و میتوانید آن را روی حالت ذخیره باتری قرار دهید.

علامت قطره اب در اپل واچ

۲۹- آیکن Silent Mode

زمانی که به دلایل مختلفی مانند حضور در یک جلسه و یا … نیاز دارید ساعت شما در حالت بی صدا قرار بگیرد میتوانید روی آیکن زنگوله که روی آن یک خط کشیده شده است ضربه بزنید. با این کار حالت سایلنت در اپل واچ فعال میشود.

علامت گوش در اپل واچ

۳۰- چراغ قوه

ساعت های اپل واچ دارای قابلیت چراغ قوه هستند. برای روشن کردن آن میتوانید روی آیکن چراغ قوه ضربه بزنید. اپل واچ برای روشن کردن چراغ قوه سه حالت روشنایی دارد.

علامت سیم شارژ روی اپل واچ

۳۱- AirPlay

آیکن AirPlay این اجازه را به شما میدهد تا تنظیم کنید که خروجی صدا چطور باشد.

علامت نقطه قرمز در اپل واچ

 

۳۲- آیکن Sleep Mode

ایکن Sleep Mode یا حالت خواب با کادر آبی در اپل واچ در Control Center ساعت نشان داده میشود. زمانی که میخواهید بخوابید میتوانید این گزینه را فعال کنید. فعال کردن حالت Sleep Mode باعث میشود که ساعت شما در حالت Do Not Disturb قرار بگیرد.

علامت ماه در اپل واچ

۳۳- آیکن Schooltime

آیکن زرد رنگ Schooltime نیز در Control Center وجود دارد. زمانی که شما این قابلیت را از طریق Control Center فعال میکنید از حواس پرتی هایی که ممکن است ساعت شما باعثش شود را در زمان مدرسه جلوگیری میکند. شما میتوانید این قابلیت را از طریق Control Center فعال کنید و یا در صورتی که اپل واچ با استفاده از Family Setup به گوشی والدین متصل است، از طریق گوشی آن ها فعال شود.

علامت اشک در اپل واچ

۳۴- آدمک بنفش

زمانی که شما در ساعت اپل خود یا هر دستگاه آیفون دیگری قابلیت Focus Mode را فعال میکنید، آیکن آدمک بنفش به شما نمایش داده میشود تا از روشن بودن قابلیت مطلع شوید.

علامت های اپل واچ

۳۵- حالت Work Focus Mode

این آیکن نیز مانند Focus Mode زمانی که شما حالت Work Focus Mode را از طریق Control Center یا… فعال میکنید نشان داده میشود.

علامت سیم شارژ روی اپل واچ

۳۶- آیکن حرف A

آیکنی که با دو حرف A نشان داده میشود برای تنظیم سایز متن در اپل واچ است. برای استفاده از این قابلیت روی این آیکن ضربه بزنید. سپس با کشیدن اسلایدر آن متن ها را کوچک یا بزرگ کنید.

علامت نقطه قرمز در اپل واچ

۳۷- آیکن گوش

در صورتی که روی علامت گوش در اپل واچ ضربه بزنید ساعت شما میزان صدای خود را به سطح صدای هدفون تغییر میدهد. در صورتی که سطح صدا افزایش پیدا کند با لرزش روی مچ شما را مطلع میکند.

علامت ماه در اپل واچ

۳۸- قطب نما

زمانی که شما از قابلیت Backtrack استفاده میکنید آیکن قطب نما به شما نشان داده میشود. قطب نما به شما کمک میکند تا در صورت گم شدن مسیر خود را پیدا کنید.

علامت اشک در اپل واچ

۳۹- آیکن Siri Announce

زمانی که شما در تنظمیات آیفون خود قابلیت Announce Notifications را فعال کرده باشید باعث میشود که اپل واچ آیکن Siri Announce را به شما نشان دهد. با این قابلیت زمانی که به هدفون متصل هستید، نوتیفیکیشن های شما به صورت صوتی خوانده میشود.

علامت های اپل واچ

جمع بندی

همه آیکن ها و علامت هایی که شما در ساعت های اپل خود مشاهده میکنید مانند علامت اشک در اپل واچ باعث میشود تا شما از قابلیت های فعال ساعت خود مطلع شوید و در صورت نیاز آن ها را غیر فعال کنید و یا قابلیت هایی که میخواهید را فعال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به علامت شارژ در اپل واچ و سایر علامت هایی که ممکن است مشاهده کنید صحبت کردیم. آیا شما علامت دیگری روی ساعت خود مشاهده میکنید که معنی آن را نمیدانید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه آیکون i در اپل واچ و سایر علامت ها در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 12 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها