رهنامه آموزش استفاده و فعال سازی حالت ذخیره باتری در آیفون - رهنامه

آیا دسترسی به پریز برق ندارید و نمیتوانید گوشی خود را شارژ کنید از طرفی میخواهید شارژ باتری آیفون شما برای مدت بیشتری باقی بماند؟ 🔋 شما میتوانید قابلیت لو پاور مد در آیفون را فعال کنید تا مدت بیشتری شارژ گوشی باقی بماند. در این مطلب از رهنامه به آموزش استفاده و فعال سازی حالت ذخیره باتری در آیفون میپردازیم.

چگونه ذخیره باتری آیفون را فعال کنیم؟

?How to Use Low Power Mode on an iPhone

در گوشی های آیفون قابلیتی به نام Low power mode وجود دارد که از مصرف زیاد باتری جلوگیری میکند. حالت Low Power Mode میتوانید باعث این شود که باتری گوشی شما دیرتر تمام شود و در مواقع اضطراری زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید. در ادامه ابتدا به معرفی بیشتر Low power mode iOS و نحوه فعال کردن آن میپردازیم.

Low power mode آیفون چیست؟

Low power mode iOS زمانی که شما نیاز دارید تا باتری گوشی برای مدت بیشتری شارژ خود را نگه دارد برای شما میتواند مفید باشد. زمانی که شما این قابلیت را روشن میکنید، برخی از تنظیمات آیفون به صورت خودکار تغییر میکند. این تغییر باعث میشود تا باتری شما کمتر مصرف شود. به عنوان مثال در صورتی که پس زمینه متحرک دارید، غیر فعال میشود و یا انیمیشن های غیر ضروری گوشی نیز غیر فعال میشود. همچنین گوشی شما در صورت کار نکردن با آن در زمان زودتری صفحه خود را خاموش میکند تا از مصرف زیاد باتری جلوگیری کند.

Low power mode آیفون چیست

فعال کردن لو پاور مد در آیفون با استفاده از Control Center

سریعترین راه که شما میتوانید برای فعال کردن حالت ذخیره باتری در آیفون استفاده کنید، روشن کردن این قابلیت از طریق Control Center گوشی آیفون است. در Control Center گوشی آیفون برخی از قابلیت های این گوشی را شامل میشود تا دسترسی شما به آن ها راحت شود. برای همین با انگشت خود از پایین صفحه به سمت بالا بکشید. با این کار Control Center برای شما باز میشود. بعد از باز شدن این منو روی آیکن باتری ضربه بزنید. اکنون حالت ذخیره باتری برای شما فعال شده است. برای غیر فعال کردن آن کافیست مجددا روی آیکن باتری ضربه بزنید.

حالت ذخیره باتری در آیفون

در صورتی که در Control Center این آیکن را نمیتوانید مشاهده کنید یعنی حالت ذخیره نیرو در منو Control Center نیست و باید آن را دستی به این منو اضافه کنید. برای این کار Settings را باز کنید. سپس وارد بخش Control Center شوید. در صفحه بعدی روی Low Power Mode ضربه بزنید تا به منو Control Center اضافه شود. حالا میتوانید با روش بالا این قابلیت را برای گوشی خود فعال کنید.

مضرات Low power mode

چگونه حالت ذخیره نیرو آیفون را روشن کنیم؟ از طریق Settings

شما از طریق تنظمیات گوشی خود نیز میتوانید برای تغییر رنگ علامت باتری آیفون و فعال کردن حالت ذخیره نیرو استفاده کنید. برای این کار باید وارد تنظیمات قسمت باتری آیفون شوید. برای همین بعد از باز کردن Settings گزینه Battery را پیدا کرده و وارد این بخش شوید.

معنی Maximum capacity در آیفون

در صفحه بعد برای فعال کردن لو پاور مد در آیفون گزینه Low Power Mode را فعال کنید. با این کار آیکن باتری در بالای صفحه گوشی تغییر رنگ میدهد و زرد میشود. همچنین برای غیر فعال کردن این قابلیت میتوانید روی Low power mode iOS ضربه بزنید مجددا تا غیر فعال شود.

چگونه ذخیره باتری آیفون را فعال کنیم؟

روشن کردن Low power mode به صورت خودکار

در روش های بالا شما میتوانید این قابلیت را به صورت دستی فعال کنید. راه آسان تر برای فعال کردن این گزینه این است که گوشی خود را طوری تنظیم کنید که در زمان مشخص این قابلیت فعال شود. برای این کار صفحه آیفون خود را تا آخر به سمت راست بکشید تا App Library برای شما باز شود. سپس Shortcuts را انتخاب کنید. پس از اجرا شدن برنامه مسیر Automation> Create Personal Automation را طی کنید. در صفحه New Animation روی Battery Level و در صفحه بعد روی Falls Below ضربه بزنید.

Low power mode iOS

سپس اسلایدر را روی هر درصدی که میخواهید تنظیم کنید. روی هر درصدی که این اسلایدر را تنظیم کنید زمانی که شارژ شما از این میزان کمتر شود حالت ذخیره نیرو به صورت خودکار فعال میشود. پس از تنظیم اسلایدر Next را انتخاب کنید. در صفحه بعد Add Action را انتخاب کنید. در صفحه بعد Set Low Power Mode را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. در صورتی که میخواهید قبل از روشن شدن این قابلیت از شما سوال بپرسد گزینه Ask Before Running را در صفحه باز شده فعال کنید. همچنین اگر میخواهید سوال نکند اما با نوتیفیکیشن فعال شدن آن به شما اطلاع داده شود میتوانید Notify Before Run را فعال کنید.

لو پاور مد در آیفون

آیا حالت ذخیره نیرو برای گوشی ضرر دارد؟

برخی افراد ممکن است شنیده باشند که حالت Low power mode در آیفون ضرر دارد. همانطور که گفته شد لو پاور مد در آیفون برای کمتر مصرف شدن باتری گوشی است. در حالت عادی زمانی که شما نیاز به نگه داشتن بیشتر شارژ باتری دارید و این قابلیت را فعال کنید برای گوشی شما ضرری ندارد، اما در صورتی که این قابلیت را فعال کنید و با گوشی خود بازی کنید یا فعالیت های انجام دهید که مصرف باتری گوشی را بیشتر میکنند ممکن است باتری گوشی شما به مرور آسیب ببیند. برای همین برای آسیب ندیدن باتری گوشی خود زمانی که این قابلیت را فعال میکنید فقط کارهای واجب مانند تماس گرفتن، پیام دادن و… را با گوشی انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه فعال کردن Low power mode در آیفون و مضرات Low power mode صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای فعال کردن حالت ذخیره باتری در آیفون استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه فعال کردن لو پاور مد در آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 21 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها