رهنامه آموزش بازیابی و برگرداندن اکانت و پیج اینستاگرام هک یا از دسترس خارج شده - رهنامه

از آنجایی که اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است، مورد هدف هزاران حمله هکری قرار گرفته است. تعداد زیادی از کاربران برای فیشینگ و اقدامات مخرب مشابه اقدام می کنند. اگر دارای پیجی هستید که هک شده است 🕵 می توانید از مطلب آموزش بازیابی و برگرداندن اکانت و پیج اینستاگرام هک یا از دسترس خارج شده امروز رهنامه کمک بگیرید و اقدامات لازم را برای بازگرداندن پیج خود انجام دهید.

چگونه پیج از دسترس خارج شده را برگردانیم؟

How to Recover a Hacked Instagram Account?

اگر به تازگی اکانت اینستاگرام شما هک شده است جای مناسبی آمده اید، ما هر آنچه باید در مورد این وضعیت ناخوشایند بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم. صرف نظر از اینکه هنوز به رمز عبور خود دسترسی دارید یا خیر، این امید وجود دارد که بتوانید حساب خود را بازیابی کنید. اجازه دهید با اصول اولیه شروع کنیم.

پیجم از دسترس خارج شده چه کار کنم؟

نشانه هایی که نشان می دهند اکانت اینستاگرام شما هک شده وجود دارد که می تواند به طرق مختلفی ظاهر شوند. شاید شما متوجه محتوای ارسال شده ای شده اید که دخالتی در انتشار آن نداشته اید یا شاید هم تنها زمانی متوجه هک اینستاگرام خود شده اید که نمی توانید به حساب کاربری خود لاگین کنید. این اتفاق بدان خاطر است که هکر نام کاربری و رمز عبور را تغییر داده و یا اکانت شما را حذف کرده است.

به گفته اینستاگرام روش های مختلفی وجود دارد که بعد از هک شدن اینستاگرام خود می توانید استفاده کنید و آن را بازایابی کنید.

علت از دسترس خارج شدن پیج اینستاگرام چیست؟ شما هک شده اید!

بارزترین نشانه هک شدن اکانت اینستاگرام شما این است که لاگین و رمز عبور شما دیگر کار نمی کند. اگر این اتفاق برای شما می افتد، ممکن است یک هکر به حساب شما دسترسی پیدا کرده باشد. برای بازگرداندن اکانت اینستاگرام خود باید مراحل زیر را دنبال کنید.

گاهی اوقات کلاهبرداران نمی خواهند شما بدانید که حساب شما را هک کرده اند. در این موارد، برخی از علائم آشکار وجود دارد که نشان می دهد شخص دیگری به حساب اینستاگرام شما دسترسی دارد یا سعی میکند دسترسی پیدا کند:

یک ایمیل بازنشانی رمز عبور دریافت می کنید که درخواست نکرده اید

اگر ایمیلی برای بازنشانی رمز عبور دریافت کردید که درخواست نکردید، به این معنی است که شخص دیگری در تلاش است به حساب شما وارد شود. حتی بدتر از آن، می تواند به این معنی باشد که آنها حساب ایمیل شما را هک کرده اند و از آن برای دسترسی به سایر حساب های شما استفاده می کنند.

این ایمیل ها را نادیده نگیرید. درعوض، مطمئن شوید که همه رمزهای عبور حسابتان به‌روزرسانی و ایمن هستند، و احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) را با یک برنامه احراز هویت مانند Google Authenticator تا جایی که ممکن است فعال کرده اید.

ایمیل شما تغییر کرده است

اگر ایمیلی از اینستاگرام دریافت کردید که می گوید ایمیل شما تغییر کرده است، حساب شما هک شده است. در این مرحله، یک کلاهبردار قبلاً به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کرده است و سعی می کند از تغییر رمز عبور اینستاگرام خود برای بازگشت مجدد جلوگیری کند.

شما هشدار  Suspicious login attempt را دریافت می کنید

اگر کلاهبرداران سعی کنند از مکان دیگری وارد حساب کاربری شما شوند، اینستاگرام آن را به عنوان یک تلاش مشکوک برای ورود به سیستم علامت گذاری می کند. برای بررسی اینکه آیا شخص دیگری از حساب اینستاگرام شما استفاده می کند، وارد برنامه اینستاگرام شوید، سپس به Profile > Settings > Security > Login Activity بروید.

شما هشدار  suspicious login attempt را دریافت می کنید

دوستان و فالوورها پیام های عجیبی از شما دریافت می کنند

یکی از دلایلی که کلاهبرداران نمی خواهند شما بدانید که اکانت اینستاگرام شما را هک کرده اند این است که می خواهند از دوستان شما کلاهبرداری کنند. هکرهای اینستاگرام اغلب پیام هایی را برای دوستان شما ارسال می کنند تا اطلاعات ورود آنها را به سرقت ببرند یا آنها را وادار به سرمایه گذاری در طرح های رمزنگاری تقلبی کنند.

اگر دوستانتان تماس گرفتند و به شما گفتند که پیام های عجیب و غریبی از شما دریافت کرده اند، فوراً فعالیت حساب خود را بررسی کنید.

ارسال پست و کامنت

اگر اعلان‌های عجیبی در مورد پست‌ها یا نظراتی می‌بینید که یادتان نیست نوشته‌اید، حساب شما به خطر افتاده است. یک کلاهبردار پست‌ها و کامنت‌هایی را به جای شما ارسال می کند به احتمال زیاد با این امید که  از دوستان و فالوورهای شما کلاهبرداری کند.

چگونه اکانت از دسترس خارج شده اینستاگرام را برگردانیم؟ از طریق ایمیل

آیا ایمیلی از [email protected] دریافت کرده اید که به شما اطلاع می دهد آدرس ایمیل شما تغییر کرده است؟ اگر چنین است می توانید عملیات را لغو کنید. فقط باید لینک secure your account here پایین پیام را انتخاب کنید.

شاید هکر رمز عبور یا سایر اطلاعات مهم حساب کاربری شما را تغییر داده است. در این صورت می توانید از اینستاگرام درخواست لینک ورود کنید.

توجه: اگر لینک Secure your account here شما را به صفحه خطا هدایت می کند، لینک موجود در ایمیل شما احتمالا منقضی شده است. اگر این اتفاق افتاد به مراحل بعدی بروید.

چگونه اکانت از دسترس خارج شده اینستاگرام را برگردانیم؟ از طریق ایمیل


برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

اینستاگرام مسئله هک را جدی می گیرد، بنابراین این پلتفرم راه های مختلفی برای تایید اینکه شما مالک اکانت هستید یا نه دارد. یکی از انها ارسال لینک لاگین به شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما است. در ادامه نحوه درخواست لینک لاگین را توضیح خواهیم داد:

به صفحه لاگین اینستاگرام بروید.

اگر از دستگاه اندروید استفاده می کنید، Get help logging in را انتخاب کنید. اگر از مرورگر وب یا آیفون استفاده می کنید “Forgot password?.” را انتخاب کنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

نام کاربری، ایمیل و شماره تلفن مرتبط با اکانت هک شده را تایپ کنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

Next را انتخاب کنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

اگر هر یک از اطلاعات را فراموش کرده اید “Need more help?” را انتخاب کنید و دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

روش دریافت لینک لاگین به سیستم را انتخاب کنید؛ این می تواند ایمیل یا شماره همراه شما باشد.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

روی لینک لاگین ارسال شده به شما ضربه بزنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

دستورالعمل های لینک ورود از طریق تلفن (پیامک) یا ایمیل خود را دنبال کنید.

همچنین می توانید برای تایید مالکیت اکانت خود، درخواست کد از اینستاگرام کنید.

فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:

به صفحه لاگین اینستاگرام بروید و Get help logging in را انتخاب کنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

مشخصات اکانت خود را وارد کنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

روی Need more help? ضربه بزنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید، اکانتی را انتخاب کنید که برای ورود به آن مشکل دارید.

محل دریافت کد را انتخاب کنید و بعد روی Send Security Code ضربه بزنید.

برگرداندن اینستاگرام هک شده با درخواست لینک لاگین

چگونه پیجی که از دسترس خارج شده را پاک کنیم ؟ با تایید هویت

برای برگرداندن پیج اینستاگرام ، اگر هیچ عکسی در اکانت خود ندارید، درخواست تایید هویت ارسال کنید. یک ایمیل خودکار از تیم پشتیبانی اینستاگرام دریافت خواهد کرد. آنها از شما می خواهند که آدرس ایمیل یا شماره تلفنی را که برای ساخت اکانت خود استفاده کرده اید و همچنین دستگاهی که استفاده کرده اید (اندروید، آیفون، آی پد و غیره) را وارد کنید.

اگر اینستاگرام از شما عکس دارد، تیم پشتیبانی از شما می خواهد یک ویدیوی سلفی ارسال کنید که باید در آن سرتان را به جهات مختلف بچرخانید. این روش به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا شما مالک واقعی اکانت خود هستید یا خیر.

اینستاگرام درخواست شما را بررسی می کند و به محض تکمیل تایید با شما تماس می گیرد. اگر آنها درخواست را رد کردند، می توانید درخواست جدیدی ارسال کنید.

اگر هیچ یک از مراحل به برگرداندن اینستاگرام شما کمک نکرد یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

یک ایمیل ریست رمز عبور ارسال کنید.

چگونه پیجی که از دسترس خارج شده را پاک کنیم ؟ با تایید هویت

با اینستاگرام تماس بگیرید.

چگونه پیجی که از دسترس خارج شده را پاک کنیم ؟ با تایید هویت

برگرداندن اینستاگرام حذف شده

اگر هکر اکانت شما را به طور کامل حذف کرده است راهی برای برگرداندن آن وجود ندارد. اما اگر خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید به اکانت خود دست پیدا کنید، سعی کنید مراحل زیر را پیش ببرید:

برنامه اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید.

نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

برگرداندن اینستاگرام حذف شده

دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید.

اگر یک پیغام غیرفعال ظاهر شد، ممکن است یک مشکل ورود ساده وجود داشته باشد. با این حال، اگر هکر به طور دائم اکانت را حذف کرده باشد راهی برای بازیابی آن وجود ندارد. در عوض، می توانید با استفاده از همان آدرس ایمیل برای حساب کاربری جدید در اینستاگرام ثبت نام کنید.

اما مراقب باشید که اگر یک حساب کاربری جدید با همان نام کاربری ایجاد کنید، اینستاگرام برای بازیابی حساب هک شده شما سختگیرانه تر عمل می کند. بهتر است قبل از ایجاد یک حساب کاربری جدید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

چگونه از هک شدن اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

بارها این جمله را شنیده اید که از یک رمز عبور قوی شامل حداقل یک حرف بزرگ، اعداد، سمبل ها و غیره استفاده کنید. حتی اگر یک رمز عبور قوی یک مانع اصلی برای حفظ امنیت حساب اینستاگرام شما است، اغلب به فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای نیاز است.

تایید احراز هویت دو مرحله ای ابزار امنیتی قدرتمندی است که از شما می خواهد هر بار که با یک دستگاه جدید لاگین می کنید یک کد امنیتی ارسال شده به شماره همراه را وارد کنید. بنابراین حتی اگر یک هکر با استفاده از رمز عبور شما از دستگاه دیگری به حساب شما نفوذ کند، برای دریافت کد باید به صندوق پیامک شما دسترسی داشته باشد. این باعث می شود که هکر تلاش خود را متوقف کند.

برای استفاده از این ویژگی به امنیت یا Security اینستاگرام بروید و بعد احراز هویت دو مرحله ای یا Two-Factor Authentication را انتخاب کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

دستگاه هایی که لاگین کرده اند را بررسی کنید

به صفحه تنظیمات یا Settings اینستاگرام بروید.

دستگاه هایی که لاگین کرده اند را بررسی کنید

به Security و بعد Login Activity بروید.

دستگاه هایی که لاگین کرده اند را بررسی کنید

همانطور که فهرست را مرور می کنید دستگاه ها یا مکان های ناشناخته را بررسی کنید. روی هر موردی که مشکوک است ضربه بزنید و Log Out را انتخاب کنید.

فراموش نکنید بعد از اتمام کار، رمز عبور خود را تغییر دهید.

از فیشینگ دور بمانید

اینستاگرام یک ویژگی مفید به نام Emails from Instagram  دارد که به شما امکان می‌دهد ایمیل هایی که شرکت برای شما ارسال می‌کند را مشاهده کنید. هر بار که فکر می‌کنید شخصی می‌خواهد با ارسال ایمیل‌هایی که وانمود می‌کنند از اینستاگرام است، به حساب شما وارد شود، از این ویژگی استفاده کنید. هکرها ممکن است به اشتباه به شما هشدار دهند که شخصی در تلاش است به حساب شما نفوذ کند و باید بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید. برای بررسی اینکه آیا این ایمیل از اینستاگرام آمده است یا خیر، به تنظیمات یا Settings بروید، سپس امنیت یا Security و سپس Emails from Instagram را انتخاب کنید.

در یک برگه تمام ایمیل‌هایی که پلتفرم در دو هفته گذشته برای شما ارسال کرده است، خواهید دید.

اگر هشدار ایمیل در مورد تلاش برای ورود به سیستم یا تغییر رمز عبور از اینستاگرام است، باید فوراً با تغییر جزئیات ورود به سیستم، نسبت به آن اقدام کنید.

 پیج از دسترس خارج شده و حذف برنامه های جانبی

در طول سال ها استفاده از اینستاگرام ممکن است چندین برنامه جانبی را به اکانت اینستاگرام یا فیس بوک خود وصل کرده باشید و بعد آنها را فراموش کرده باشید. متاسفانه هر برنامه جانبی خطرات بالقوه خاص خود را به همراه دارد. اگر هکرها به یک برنامه جانبی با امنیت ضعیف حمله کنند می توانند وارد اکانت اینستاگرام شما شوند.

از دستگاه ها و Wi-Fi عمومی دور بمانید

هکرها می توانند وای فای شما را از طریق “Man In the Middle Attack” (MitM) رهگیری کنند، که به آنها اجازه می دهد به جزئیات و اطلاعات دستگاه متصل شما دسترسی داشته باشند. آنها همچنین ممکن است بتوانند رمز عبور شما را کشف کنند یا به طور مستقیم به حساب شما دسترسی پیدا کنند و حساب اینستاگرام شما را به خطر بیندازند. اگر از Wi-Fi عمومی در یک کافه یا فرودگاه استفاده می کنید، این امر به ویژه خطرناک است.

همچنین باید مراقب ورود به اینستاگرام در دستگاه های ناآشنا باشید. اگر از یک سیستم عمومی یا تلفن کس دیگری استفاده می کنید و فراموش کرده اید که از سیستم خارج شوید – شخص دیگری می تواند تنظیمات حساب شما را تغییر دهد و شما را قفل کند.

از رمز عبور مناسب استفاده کنید

برای اینکه دردسرهای بازگردانی پیج هک شده با شماره را تجربه نکنید. به طور منظم رمز عبور خود را به روز کنید و ارتقاء دهید. گذرواژه های قدیمی یا بسیار ساده را تغییر دهید. از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید که به شما کمک می کند رمزهای عبور منحصر به فرد و پیچیده ایجاد و ذخیره کنید تا مجبور نباشید آنها را به خاطر بسپارید.

روی لینک های مشکوک کلیک نکنید

بسیاری از کلاهبرداری ها و هک های اینستاگرام از طریق پیام خصوصی یا دایرکت شروع می شوند. یک قانون کلی خوب این است که هرگز روی لینک DM کلیک نکنید، مگر اینکه مطمئن باشید که ایمن است.

از آنتی ویروس استفاده کنید

از نرم افزار آنتی ویروس برای محافظت در برابر بدافزارها استفاده کنید. اگر هکرها شما را فریب دهند تا بدافزار دانلود کنید، می‌توانند از هر چیزی که تایپ می‌کنید – از جمله رمز عبور اینستاگرام شما – جاسوسی کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش بازیابی و برگرداندن اکانت و پیج اینستاگرام هک یا از دسترس خارج شده امروز رهنامه ما در مورد روش هایی که به ایمیل یا شماره تلفن نیاز داشتند صحبت کردیم اما آیا بازگردانی پیج هک شده بدون ایمیل و شماره امکان پذیر است؟ شما از کدام سایت بازگردانی پیج اینستاگرام استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 218 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 11 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها