رهنامه آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و.. - رهنامه

حتی با توجه به محبوبیت برنامه های واتساپ، تلگرام و غیره؛ این احتمال وجود دارد که شما همچنان به برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید 💬 خود اعتماد بیشتری داشته باشید. همه گوشی های اندروید دارای یک برنامه پیامک هستند با این حال می توانید برنامه های پیامک متعددی را در گوگل پلی استور پیدا کنید. اگر یکی از این برنامه ها را دانلود کرده اید و می خواهید آن را به عنوان برنامه پیش فرض تنظیم کنید، آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و.. امروز رهنامه را دنبال کنید.

تنظیم برنامه اس ام اس پیش فرض اندروید

Ways to Change Default Messaging App on Android

در اندروید شما به یک برنامه پیام رسان خاص محدود نمی شوید. اگر برنامه پیامک / SMS از قبل نصب شده را دوست ندارید می توانید یک برنامه جانبی را دانلود کرده و آن را به عنوان برنامه پیش فرض خود تنظیم کنید. شما می توانید با استفاده از روش های زیر این کار را به سادگی انجام دهید.

شاید سوال کنید که با تنظیم برنامه SMS پیش فرض چه اتفاقی می افتد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با این کار پیامک های شما حذف نمی شوند و شما می توانید آنها را در برناه جدیدی که تنظیم کرده اید مشاهده کنید. پیامک های بعدی شما هم در برنامه ای که تنظیم کرده اید نمایش داده می شوند. حتی وقتی که به برنامه قدیمی خود باز می گردید پیامک هایتان حذف نخواهند شد.

نحوه تنظیم برنامه پیامک پیش فرض اندروید

برنامه های ارسال پیامک متنوعی برای دستگاه اندروید شما وجود دارند. به طور مثال با دانلود برنامه پیش فرض پیامک مانند Textra و موارد دیگر ویژگی های پیشرفته و ابزارهای سفارشی سازی را می توانید در اختیار داشته باشید. شما حتی می توانید از برنامه فیس بوک مسنجر برای ارسال پیامک استفاده کنید.

بعد از پیدا کردن و دانلود یک برنامه پیام رسان جدید مراحل زیر را برای تنظیم برنامه پیامک پیش فرض شیائومی ، سامسونگ و غیره انجام دهید. مراحل انجام کار در دستگاه های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد اما کلیت یکسان است.

وارد تنظیمات یا Settings گوشی خود شوید.

روی Apps یا Apps & Notifications ضربه بزنید.

نحوه تنظیم برنامه پیامک پیش فرض اندروید

روی Advanced ضربه بزنید.

Default apps را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم برنامه پیامک پیش فرض اندروید

SMS app را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم برنامه پیامک پیش فرض اندروید

روی برنامه ای که می خواهید استفاده کنید ضربه بزنید.

OK را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم برنامه پیامک پیش فرض اندروید

در صورتی که پشیمان شدید و دوست داشتید از پیام رسان اصلی سامسونگ ، شیائومی و غیره استفاده کنید می توانید به عقب برگردید و برنامه پیامک پیش فرض خود را تغییر دهید. بنابراین اگر از برنامه ای که تنظیم کرده اید خسته شدید می توانید آن را به برنامه اصلی یا جایگزین دیگری تغییر دهید.

نصب برنامه اس ام اس شیائومی

معمولا هنگام نصب و باز کردن برنامه پیامک جدید روی گوشی اندروید، از شما خواسته می شود که برنامه پیامک پیش فرض را انتخاب کنید. روی موردی که می خواهید ضربه بزنید و دکمه Always یا Set as default را انتخاب کنید.

نصب برنامه اس ام اس شیائومی

استفاده از SMS app در تنظیمات پیامک در اندروید

راه حل بعدی این است که می توانید از گزینه SMS app در صفحه اطلاعات برنامه استفاده کنید.

تنظیمات یا Settings گوشی را باز کنید و بعد Apps را انتخاب کنید.

از لیست برنامه های نصب شده، به دنبال برنامه پیامکی باشید که می خواهید از آن استفاده کنید.

استفاده از SMS app در تنظیمات پیامک در اندروید

در صفحه App info به پایین اسکرول کنید و روی SMS app یا Messaging app ضربه بزنید. بعد برنامه پیام رسان مورد نظر خود را به عنوان پیش فرض انتخاب کنید.

استفاده از SMS app در تنظیمات پیامک در اندروید

تنظیم برنامه پیامک پیش فرض با Clearing Defaults

روش دیگر تنظیم برنامه پیامک پیش فرض، باز کردن تنظیمات اطلاعات برنامه و زدن دکمه Clearing Defaults است.

تنظیمات یا Settings گوشی را باز کنید و به Apps بروید.

در بخش Installed یا All apps روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید  (به عنوان مثال Messages app) ضربه بزنید.

تنظیم برنامه پیامک پیش فرض با Clearing Defaults

در صفحه App info، روی Open by default یا Set as default ضربه بزنید. اگر چنین گزینه ای را مشاهده نمی کنید ابتدا روی Advanced ضربه بزنید. دکمه Clear defaults یا Clear default preferences را در صفحه بعدی انتخاب کنید.

تنظیم برنامه پیامک پیش فرض با Clearing Defaults

هنگامی که برنامه پیش فرض را پاک کردید، هنگام باز کردن یک برنامه پیامک از شما خواسته می شود که آن را به عنوان برنامه پیش فرض جدید دستگاه اندروید خود انتخاب کنید.

تنظیمات برنامه را ریست کنید

اگر به هر دلیلی نمی توانید برنامه پیامک پیش فرض را تغییر دهید خیلی ساده تنظیمات برگزیده برنامه را در گوشی خود ریست کنید. با این کار برنامه پیامک پیش فرض هم ریست می شود، بنابراین باید با استفاده از روش هایی که در بالا توضیح داده شد، دوباره آنر ا تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که ریست تنظیمات برگزیده برنامه، داده ها یا فایل های شخصی شما را حذف نمی کند، فقط تنظیماتی مانند برنامه های پیش فرض، مجوزها و غیره را ریست می کند.

برای ریست تنظیمات برگزیده برنامه به مسیر Settings -> System (General Management) -> Reset options بروید. حالا روی Reset app preferences یا Reset all settings ضربه بزنید.

تنظیمات برنامه را ریست کنید

تنظیم برنامه پیامک پیش فرض سامسونگ

جدیدترین گوشی های گلکسی سامسونگ حداقل دو برنامه پیامک داخلی دارند که شامل Samsung Messages و Messages by Google می شوند. هر دو برنامه دارای رابط های بصری هستند که ارسال متن به مخاطبین شما را ساده و سرگرم کننده می کنند. برخی از اپراتورها برنامه پیامک خود را ارائه می دهند و برنامه های جانبی زیادی هم وجود دارد. با این حال، حتی اگر چندین برنامه دانلود شده داشته باشید فقط می توانید یک مجموعه را به عنوان برنامه پیامک پیش فرض خود داشته باشید.

برای تغییر تنظیمات پیامک گوشی سامسونگ خود به صورت زیر عمل می کنیم:

در ادامه ما به شما نشان می دهیم که چگونه برنامه پیامک خود را به Samsung Messages تغییر دهید.

اکثر برنامه های پیامک برای کار کردن باید به عنوان برنامه پیش فرض تنظیم شوند و از شما می خواهند که وقتی آنها را باز می کنید، به عنوان پیش فرض آنها را تنظیم کنید. برنامه پیامک مورد علاقه خود را باز کنید. یک پنجره ظاهر می شود که از شما می خواهد برنامه فعلی را به برنامه پیامک پیش فرض تغییر دهید.

تنظیم برنامه پیامک پیش فرض سامسونگ

توجه: برخی از برنامه ها مانند فیس بوک مسنجر، این گزینه را تنها در اولین راه اندازی برنامه نشان می دهند.

برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد روی Set as default ضربه بزنید. این تمام کاری بود که باید برای تغییر برنامه پیش فرض پیام رسان سامسونگ فارسی و خارجی خود باید انجام دهید.

با این حال اگر این روش کار نمی کند می توانید به تنظیمات گوشی خود بروید و روی Apps ضربه بزنید. سپس Choose default apps و بعد SMS app را انتخاب کنید.

تنظیم برنامه پیامک پیش فرض سامسونگ

برنامه پیامک مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مثال ما Samsung Messages را انتخاب می کنیم. تغییرات شما به صورت خودکار اعمال می شود و می توانید از برنامه دلخواه خود برای ارسال متن و پیام های گرهی استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ، شیائومی و.. امروز رهنامه برای شما کاربردی بوده باشد. چنانچه روش دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 6 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها