رهنامه آموزش ۱۵ روش رفع ارور ۴۰۰ یوتیوب اندروید - رهنامه

گاهی حین باز کردن برنامه یوتیوب یا حین پخش برخی از فیلم های یوتیوب با ارور ۴۰۰ مواجه میشوید. ❗ در این زمان نمیتوانید به برنامه یا فیلم مورد نظر دسترسی داشته باشید. در این مطلب از رهنامه به آموزش ۱۵ روش رفع ارور ۴۰۰ یوتیوب اندروید میپردازیم.

حل مشکل خطای ۴۰۰ در یوتیوب گوشی

?How to Fix YouTube Server Error 400 on Android

یکی از مشکلات آزار دهنده ای که حین استفاده از یوتیوب ممکن است با آن مواجه شوید ارور ۴۰۰ در این برنامه است. برخی از کاربران حین مواجه شدن با این ارور به صورت کلی نمیتوانند وارد برنامه شوند، با این حال برخی از کاربران میتوانند وارد یوتیوب شوند اما حین پخش برخی از فیلم ها ارور ۴۰۰ به آن ها نشان داده میشود. این اتفاق به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در این مطلب از رهنامه روش های رفع خطای ۴۰۰ Bad request را بررسی خواهیم کرد.

تغییر برنامه تغییر دهنده آی پی برای رفع ارور ۴۰۰ یوتیوب

همانطور که میدانید برنامه یوتیوب در برخی از مناطق با محدودیت مواجه است و شما نمیتوانید به صورت معمول به برنامه دسترسی داشته باشید. بنابراین در صورتی که در برنامه یوتیوب با خطا مواجه میشوید، ممکن است به دلیل برنامه تغییر دهنده آی پی شما باشد. در این شرایط ابتدا برنامه تغییر دهنده آی پی خود را بررسی کنید و در صورت درست کار نکردن آن میتوانید یک برنامه دیگر دانلود و از آن استفاده کنید. بعد از تغییر برنامه تغییر دهنده آی پی و فعال سازی آن میتوانید مجددا وارد برنامه یوتیوب شوید.

مشکل باز نشدن یوتیوب در اندروید

همچنین DNS leak یا نشت دی ان اس میتواند شما را نیز با این مشکل مواجه کند. در نتیحه این موضوع را بررسی کنید و در صورت وجود آن را رفع کنید. همچنین با تغییر DNS و تنظیم Primary DNS روی ۱٫۱٫۱٫۱ ممکن است مشکل شما حل شود.

مشکل اتصال به سرور در یوتیوب اندروید دلیل ارور ۴۰۰

سرور های یوتیوب مانند هر برنامه دیگری ممکن است موقتا دچار مشکل شده باشند. در این حالت این برنامه در گوشی های اندرویدی و… نیز دچار مشکل میشود و شما نمیتوانید وارد یوتیوب شوید. در این حالت مشکل این برنامه به دلیل گوشی شما یا برنامه نصب شده نیست بلکه مشکل برای همه کاربران به وجود آمده است. درنتیجه باید صبر کنید تا پشتیبان های این برنامه مشکل سرور ها را حل کنند تا شما مجددا بتوانید از آن استفاده کنید. برای بررسی این موضوع میتوانید از Downdetector کمک بگیرید. در این سایت گزارش میزان خرابی برنامه در ۲۴ ساعت گذشته را میتوانید مشاهده کنید.

ارور 400 یوتیوب اندروید

در صورتی که بیشتر کاربران با این برنامه مشکل داشته باشند یعنی مشکل برای همه است و در نتیجه سرور های یوتیوب با مشکل مواجه شده است. همچنین به غیر از سایت گفته شده برای بررسی این موضوع میتوانید یوتیوب را در یک گوشی دیگر باز کنید. در صورتی که سرور های برنامه دچار مشکل شده باشد، در هیچ دستگاهی کار نمیکند.

اینترنت ضعیف علت ارور ۴۰۰ یوتیوب

یوتیوب برای پخش بدون مشکل فیلم ها نیاز دارد تا گوشی به یک اینترنت پر سرعت متصل باشد. اگر به اینترنت متصل نیستید و یا اینترنتی که به آن وصل هستید ضعیف است باعث میشود تا شما در کار کردن با یوتیوب دچار مشکل شوید. بنابر این اگر به اینترنت وصل نیستید اینترنت گوشی خود را روشن کنید. سپس با برنامه های تست سرعت اینترنت سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. اگر سرعت اینترنت شما ضعیف است میتوانید آن را تغییر دهید و به اینترنت دیگری متصل شوید. در صورتی که اینترنت دیگری ندارید میتوانید با بهینه سازی مودم سرعت آن را افزایش دهید. بنابر این ابتدا سرعت اینترنت خود را افزایش دهید و بعد از آن مجددا وارد برنامه یوتیوب شوید.

رفع خطای 400 Bad request

رفع ارور ۴۰۰ یوتیوب با روشن و خاموش کردن حالت هواپیما

در صورتی که هنوز با مشکل اینترنت مواجه هستید و نتوانستید سرعت اینترنت خود را بهبود ببخشید میتوانید از حالت پرواز استفاده کنید. حالت پرواز در گوشی های هوشمند حالتی است که در صورت فعال شدن آن تمام قابلیت های ارتباطی گوشی مانند اینترنت، امکان ارسال و دریافت اس ام اس، تماس و… غیر فعال میشود. در صورتی که شما این قابلیت را غیر فعال کنید، مجددا تمام قابلیت های گقته شده شروع به کار میکنند و شما با این کار میتوانید یک بار آن ها را ریستارت کنید. برای فعال کردن حالت هواپیما تنظیمات سریع گوشی را باز کنید و روی آیکن هواپیما ضربه بزنید تا فعال شود. چند لحظه صبر کنید و مجددا آن را غیر فعال کنید.

مشکل اتصال به سرور در یوتیوب اندروید

رفع ارور ۴۰۰ یوتیوب اندروید با ریست تنظیمات شبکه

گاهی تنظیمات شبکه و اینترنت شما به اشتباه تغییر میکند. این تغییر میتواند باعث کار نکردن اینترنت شما شود. در صورتی که اینترنت شما به درستی متصل نشود برنامه هایی مانند یوتیوب را نمیتوانید باز کنید. زمانی که تنظمیات شبکه شما با مشکل مواجه شده باشد شما میتوانید با ریست تنظیمات شبکه اندروید مشکل خود را حل کنید. با ریست تنظیمات شبکه تمام تنظمیات مرتبط با اینترنت شما به حالت پیشفرض بازمیگردد و باید مجددا تنظیم شوند.

اجازه دادن به یوتیوب برای استفاده از اینترنت گوشی

برنامه های اندرویدی برای کار کردن نیاز به مجوز های مختلفی دارند. برنامه یوتیوب یکی از مجوز هایی که میخواهد Data Usage است. در صورتی که این مجوز را برای یوتیوب فعال نکنید باعث میشود تا در صورت روشن بودن اینترنت گوشی نتواند از آن استفاده کند. بنابر این مجوز Data Usage را برای یوتیوب فعال کنید. برای این کار روی آیکن یوتیوب ضربه بزنید و نگه دارید. پس از چند ثانیه گزینه App info به شما نشان داده میشود. آن را انتخاب کنید.

مشکل سرور یوتیوب

در صفحه بعد Data Usage را انتخاب کنید.

رفع خطای 400 Bad request

در آخر تمام سیم کارت ها و وای فای خود را فعال کنید.

مشکل اتصال به سرور در یوتیوب اندروید

ریستارت گوشی برای حل مشکل یوتیوب

زمانی که شما گوشی خود را روشن میکنید فایل های ضروری گوشی شروع به کار میکنند. گاهی برخی از این فایل ها به درستی راه اندازی نمیشوند. این باعث میشود تا در کارکرد برخی برنامه های دیگر مانند یوتیوب نیز مشکل ایجاد شود و این برنامه ها نیز به درستی راه اندازی نشوند. بنابر این در این شرایط برای رفع خطا یوتیوب میتوانید یک بار گوشی اندرویدی خود را خاموش و بعد از چند دقیقه مجددا روشن کنید. با این کار تمام فایل های گوشی ریستارت میشود و ممکن است مشکل شما نیز حل شود.

مشکل سرور یوتیوب

رفع مشکل خطای یوتیوب با ریستارت این برنامه

به غیر از گوشی اندرویدی ممکن است زمانی که وارد برنامه یوتیوب میشوید برخی از فایل های این برنامه خوانده نشود. این اتفاق میتوانید باعث شود شما در این برنامه با ارور مواجه شوید. در این صورت مانند گوشی خود میتوانید برنامه یوتیوب را نیز ریستارت یا Force Stop کنید تا فایل های این برنامه یک بار دیگر مجددا خوانده شود تا مشکل شما حل شود.

تنظیم مجدد ساعت و تاریخ اندروید برای همگام کردن ساعت گوشی با ساعت برنامه

گاهی ساعت گوشی شما به اشتباه تنظیم شده است و یا به دلایل مختلفی عقب مانده است و با ساعت سایر برنامه های شما همگام نیست. زمانی که ساعت برنامه ها با ساعت دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید یکی نباشد با مشکل مواجه میشوید و نمیتوانید برنامه خود را باز کنید. در این شرایط برای رفع ارور ۴۰۰ یوتیوب باید با تنظیم دقیق ساعت اندروید مشکل ساعت گوشی خود را حل کنید تا سایر برنامه ها نیز برای شما باز شوند.

حل مشکل خطای 400 در یوتیوب گوشی

در این تنظیمات بهتر است قابلیت Automatic Time Zone را فعال کنید. با این کار ساعت گوشی به صورت خودکار تنظیم میشود و با سایر برنامه ها همگام میشود.

آپدیت برنامه یوتیوب برای رفع ارور ۴۰۰ یوتیوب

برای برنامه یوتیوب مانند هر برنامه دیگری بروزرسانی هایی قرار میگیرد. این بروز رسانی ها به غیر از بهبود قابلیت های این برنامه و اضافه شدن قابلیت های جدید برخی از مشکلات نسخه قبل را نیز رفع میکنند. پشتیبان های این برنامه سعی میکنند تا برخی از مشکلاتی که کاربران گزارش میکنند را در نسخه های بعدی رفع کنند. بنابر این اگر در کارکردن با برنامه یوتیوب دچار مشکل شده اید میتوانید بررسی کنید برای برنامه آپدیتی وجود دارد یا خیر. در صورت وجود میتوانید با آپدیت برنامه مشکل خود را حل کنید.

مشکل باز نشدن یوتیوب در اندروید

حذف آپدیت یوتیوب در صورت مواجه شدن با ارور ۴۰۰ بعد از آپدیت کردن آن

بالاتر گفته شد که با بروزرسانی برنامه میتوانید برخی از مشکلات آن را حل کنید. گاهی این اتفاق برعکس میشود و برنامه با بروزرسانی با مشکلاتی مواجه میشود. در صورتی که اخیرا یوتیوب را بروزرسانی کردید اما بعد از بروزرسانی نتوانستید وارد یوتیوب شوید، باید آپدیت آن را حذف کنید. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. در تنظیمات گوشی خود وارد بخش App Management و در صفحه بعد وارد App List شوید. اکنون در صفحه App List شما میتوانید برنامه های گوشی خود را مشاهده کنید. یوتیوب را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

مشکل سرور یوتیوب

 

در صفحه بعدی در بالای صفحه سمت راست میتوانید دو نقطه روی هم مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید. سپس گزینه Uninstall Updates را انتخاب کنید. با این کار بروزرسانی یوتیوب حذف میشود و این برنامه به نسخه قبلتر خود بازمیگردد. با این کار مشکل شما ممکن است حل شود.

ارور 400 یوتیوب اندروید

بروزرسانی گوشی اندرویدی

در صورتی که برنامه یوتیوب را آپدیت کردید، اما هنوز با مشکل مواجه هستید و نمیتوانید این برنامه را باز کنید، میتوانید آپدیت اندروید را امتحان کنید. برای نسخه های مختلف گوشی نیز بروزرسانی هایی قرار میگیرد. زمانی که نسخه سیستم عامل گوشی شما قدیمی باشد، سایر برنامه ها نیز ممکن است با مشکل مواجه شوند و به درستی راه اندازی نشوند. بنابر این اگر نسخه جدیدتری برای اندروید گوشی وجود دارد آن را آپدیت کنید.

غیر فعال کردن Restricted Mode برای رفع محدودیت ها و رفع خطای ۴۰۰ یوتیوب

یوتیوب ابزار داخلی به نام Restricted Mode دارد. این گزینه برخی از محتواهای این برنامه را از دسترس خارج میکند. اگر شما بخواهید به این محتواها دسترسی داشته باشید، یوتیوب شما را با ارور ۴۰۰ مواجه میکند. بنابر این در صورتی که این گزینه در برنامه گوشی شما فعال است آن را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن این گزینه وارد برنامه یوتیوب شوید. سپس از منو بالای صفحه سمت راست روی آیکن پروفایل خود ضربه بزنید.

مشکل اتصال به سرور در یوتیوب اندروید

در صفحه بعد Settings را انتخاب کنید.

حل مشکل خطای 400 در یوتیوب گوشی

اکنون تنظیمات یوتیوب برای شما باز میشود. در صفحه تنظیمات یوتیوب وارد بخش General شوید.

رفع خطای 400 Bad request

حالا در صفحه General، صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Restricted Mode را پیدا کنید. پس از پیدا کردن این گزینه آن را غیر فعال کنید. پس از انجام این مراحل یک بار از یوتیوب خارج شده و مجددا آن را باز کنید.

مشکل باز نشدن یوتیوب در اندروید

خارج شدن و وارد شدن مجدد به اکانت جیمیل

مشکل وارد نشدن به یوتیوب و یا مواجه شدن با ارور ۴۰۰ همیشه به دلیل برنامه نصب شده یا گوشی شما نیست. بلکه گاهی این مشکل میتواند به دلیل جیمیل شما باشد. شما برای استفاده از یوتیوب باید یک حساب جیمیل در گوشی خود وارد کنید و با استفاده از آن وارد یوتیوب شوید. بنابر این زمانی که در یوتیوب با ارور مواجه شدید میتوانید از اکانت یوتیوب خود خارج شده و یک بار دیگر مجددا وارد شوید. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. در تنظمیات گوشی خود وارد بخش Accounts and Sync شوید. سپس روی Google ضربه بزنید. در صورتی که چند اکانت گوگل روی گوشی دارید، روی اکانتی که به وسیله آن وارد یوتیوب شدید ضربه بزنید. در صفحه بعد Remove Account را انتخاب کنید.

رفع خطای 400 Bad request

اکنون از اکانت گوگل خود خارج شده اید. در صفحه ای که برای شما باز میشود روی Add another account ضربه بزنید. در آخر با وارد کردن جیمیل و پسورد آن مجددا وارد اکانت خود شوید و یوتیوب را یک بار دیگر باز کنید.

حذف حافظه کش برای رفع مشکل سرور یوتیوب

هر بار که شما وارد برنامه یوتیوب میشوید یکسری فایل به نام فایل های موقت ایجاد میشود. این فایل های موقت برای باز شدن سریعتر برنامه در دفعات بعد هستند. این فایل های موقت در حافظه کش گوشی ذخیره میشود. گاهی فایل های موقت یوتیوب به دلیل قدیمی شدن یا خرابی، برنامه را با مشکل مواجه میکنند. در این شرایط شما نمیتوانید به درستی از این برنامه استفاده کنید. برای حل مشکل خود در این شرایط میتوانید با پاک کردن حافظه پنهان کش یوتیوب، فایل های موقت را حذف کرده و مشکل خود را حل کنید. حذف حافظه کش اطلاعات مهمی را پاک نمیکند، فقط بعد از این کار باید مجددا وارد اکانت یوتیوب خود شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که مشکل پیش آمده ۴۰۰ یوتیوب یعنی چه و همچنین روش های رفع این مشکل را نیز بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای رفع مشکل سرور یوتیوب استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ارور ۴۰۰ یوتیوب اندروید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 8 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها