رهنامه آموزش ۴ روش قطع صدای کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر - رهنامه

صدای کیبورد ⌨️ حین کار کردن با ویندوز ۱۰ یا ۱۱ میتواند باعث از بین رفتن آرامش شود و باعث شود شما نتوانید به راحتی کار کنید. در صورتی که بخواهید میتوانید آن را غیر فعال کنید. در این مطلب از رهنامه به آموزش ۴ روش قطع صدای کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر میپردازیم.

نحوه قطع صدای کیبورد ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..

?How to Turn Off Keyboard Sound in Windows 10 and Windows 11

برخی مواقع کیبورد ویندوز، زمانی که شما کلید های آن را فشار میدهید صدا میدهد. این باعث میشود تا شما متوجه شوید که یک کلید فشار داده شده است. این قابلیت برای برخی از افراد میتوانید مفید باشد، اما با این حال برخی مواقع میتواند آزار دهنده نیز باشد. در این شرایط میتوانید به راحتی با روش های مختلف این صدا را قطع کنید. در ادامه روش های قطع صدای کیبورد لپ تاپ را بررسی خواهیم کرد.

چگونه صدای کیبورد لپ تاپ را قطع کنیم؟ از طریق Ease of Access

در صورتی که شما از روی کیبورد صفحه نمایش ویندوز استفاده میکنید میتوانید صدای آن را از طرق Ease of Access قطع کنید. برای دسترسی به این تنظیمات کلید های میانبر Win + I را فشار دهید. در تنظیمات وارد بخش Ease of Access شوید.

تنظیمات کیبورد لپ تاپ

از طریق منو سمت چپ گزینه Keyboard را انتخاب کنید. حالا در سمت راست صفحه گزینه Use the On-Screen Keyboard را پیدا کرده و آن را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه کیبورد صفحه نمایش به صورت خودکار باز میشود. در صورتی که باز نشد کلید های مبانبر Win+ Ctrl+ O را فشار دهید.

چگونه صدای کیبورد کامپیوتر را قطع کنیم

بعد از باز شدن کیبورد صفحه نمایش روی Options کلیک کنید.

قطع صدای کیبورد ویندوز 10

در آخر برای قطع شدن صدای کیبورد تیک Use click sound را بردارید و روی OK برای ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

چگونه صدای کیبورد لپ تاپ را قطع کنیم

قطع صدای کیبورد ویندوز ۱۱ و ۱۰ با استفاده از تنظیمات Typing

اگر از حالت Tablet mode در ویندوز استفاده میکنید، برای قطع صدای کیبورد ویندوز ۱۰ و۱۱ مجددا با کلید های میانبر Win + I  وارد تنظمیات ویندوز شوید. این بار وارد بخش Devices شوید.

قطع صدای کیبورد لپ تاپ

در منو سمت چپ صفحه، بخش Typing را انتخاب کنید. سپس در سمت راست صفحه گزینه Play key sounds as I type را غیر فعال کنید.

نحوه قطع صدای کیبورد ویندوز 11 ، 10 و..

چگونه صدای کیبورد کامپیوتر را قطع کنیم؟ با تغییر تنظمیات در Registry Editor

برای قطع صدای کیبورد لپ تاپ با تغییر تنظمیات در Registry Editor کلید های میانبر Win + R را فشار دهید تا ابزار Run برای شما باز شود. سپس کلمه Regedit را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

تنظیمات کیبورد لپ تاپ

آدرس HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > TabletTip > 1.7 را در بالای صفحه باز شده کپی پیست کنید. بعد از باز شدن صفحه مورد نظر روی فضای خالی صفحه سمت راست، کلیک راست کنید و بعد گزینه های New و DWORD (32-Bit) Value را انتخاب کنید.

چگونه صدای کیبورد تبلت لنوو و.. را قطع کنیم

نام آن را EnableKeyAudioFeedback بگذارید. سپس روی آن دوبار کلیک کنید. در قسمت Value data عدد ۰ را وارد کنید. برای صدا دار کردن کیبورد همین مسیر را طی کرده و Value data را روی عدد ۱ تنظیم کنید. در آخر روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

قطع صدای کیبورد ویندوز 11

غیر فعال کردن صدا کلید های Caps Lock و…

برای غیر فعال کردن صدا کلید های Caps Lock، Num Lock و Scroll Lock از طریق منو Start وارد Settings ویندوز شوید.

چگونه صدای کیبورد لپ تاپ را قطع کنیم

وارد بخش Ease of Access شوید. سپس برای دسترسی به تنظیمات کیبورد لپ تاپ از منو سمت چپ Keyboard را انتخاب کنید. در سمت راست صفحه Play a sound whenever you press the Caps lock, Num lock, or Scroll lock keys را غیر فعال کنید. اکنون صدای کلید های Caps Lock، Num Lock و Scroll Lock غیر فعال شده است.

قطع صدای کیبورد لپ تاپ

همچنین در همین بخش صفحه را به پایین بکشید و در بخش Use Filter Keys گزینه Beep when keys are pressed or accepted را غیر فعال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چگونه صدای کیبورد تبلت لنوو و.. را قطع کنیم. آیا شما توانستید از روش های گفته شده برای دسترسی به تنظیمات کیبورد لپ تاپ و قطع صدای کیبورد استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه قطع صدای کیبورد ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و.. در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 22 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها