رهنامه آموزش ۷ روش رفع ارور uplay_r1_loader64.dll ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و.. - رهنامه

UPLAY_R1_LOADER64. DLL یکی از اجزای برخی از بازی و برنامه‌های ویندوز است و ارور آن، ⚠️ نشان می‌دهد فایل خراب شده یا از بین رفته است که روی عملکرد برنامه تأثیر می گذارد. این ارور می‌تواند ناشی از نرم‌افزارهای مخرب، نصب نادرست، برنامه‌های معیوب، مشکلات رجیستری و … باشد. در این مطلب از رهنامه به آموزش ۷ روش رفع ارور uplay_r1_loader64.dll file missing در ویندوز ۱۰، ۱۱ و … می‌پردازیم.

حل ارور uplay_r1_loader64.dll

Fix uplay_r1_loader64.dll is Missing or Not Found Error Messages

dll مخفف «Dynamic Link Libraries» است. به زبان ساده، DLL ها کتابخانه کدها در ویندوز هستند که توسط شرکت مایکروسافت پیاده‌سازی شده‌اند. این فایل‌ها می‌توانند توسط چند برنامه مورد استفاده قرار بگیرند. خطا، زمانی رخ می‌دهد که یکی از فایل‌های dll ویندوز خود را از دست داده‌ باشید. اگر در لپ‌تاپ خود، یکی از این پیام‌ها را می‌بینید با ارور uplay_r1_loader64.dll سر و کار دارید:

  • The program can’t start because Uplay_r1_loader64.dll is missing from your computer
  • Uplay_r1_loader64.dll Missing
  • Uplay_r1_loader64.dll Not Found
  • Uplay_r1_loader64.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem
  • This application has failed to start because Uplay_r1_loader64.dll was not found. Reinstalling the application may fix this problem
  • Required DLL uplay_r1_loader64.dll Not Found
  • The application or uplay_r1_loader64.dll is not a valid Windows image
  • uplay_r1_loader64.dll is either missing or corrupt
  • Cannot find uplay_r1_loader64.dll
  • Cannot start uplay_r1_loader64.dll. A required component is missing: uplay_r1_loader64.dll. Please install uplay_r1_loader64.dll again.

برای رفع خطای uplay_r1_loader64.dll missing error، برای شما در رهنامه، چند راه‌حل آماده کرده‌ایم.

رفع مشکل uplay_r1_loader64.dll

برای حل مشکل این ارور در اولین قدم توصیه می کنیم از PC Repair & Optimizer Tool استفاده کنید. این برنامه طیف گسترده ای از ارورها را برطرف می‌کند، همچنین از مواردی مانند از دست دادن فایل، بدافزار و مشکلات سخت‌افزاری محافظت می‌کند و لپ‌تاپ شما را برای حداکثر کارایی بهینه میکند. برای این کار:

PC Repair & Optimizer Tool را دانلود کنید (Windows 10, 8, 7, XP, Vista – Microsoft Gold Certified)
روی “Start Scan” کلیک کنید تا مشکلات رجیستری ویندوز را پیدا کند.
برای رفع همه مشکلات، روی “Repair All” کلیک کنید.

اسکن SFC

ایمن ترین راه برای تعمیر فایل uplay_r1_loader64.dll مفقود یا خراب سیستم عامل ویندوز شما، اجرای System File Checker یا همان اسکن SFC است که جایگزین فایل‌های از دست‌رفته یا خراب‌ شده سیستم می شود. برای انجام این کار، روی دکمه Start ویندوز خود کلیک راست کنید تا منوی WinX باز شود و روی Command Prompt (Admin) کلیک کنید. در پنجره CMD دستور زیر را کپی کرده و Enter را فشار دهید:

sfc /scannow

اسکن ممکن است ۱۰ دقیقه طول بکشد، و اگر با موفقیت کامل شد، باید کامپیوتر خود را مجددا راه‌اندازی کنید. اجرای sfc /scannow در Safe Mode یا هنگام راه‌اندازی می تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

آپدیت درایورها برای حل ارور uplay_r1_loader64.dll

گاهی اوقات، هنگام استفاده از دستگاه‌هایی مانند پرینتر، با خطای missing uplay_r1_loader64.dll file error مواجه می شوید. این خطا می تواند به دلیل نسخه قدیمی درایور باشد که با فایل dll به‌روزشده سازگار نیست، بنابراین پرینتر برای یک فایل .dll اشتباه سرچ می‌کند و نمی‌تواند آن را پیدا کند. آپدیت درایور احتمالا به رفع مشکل uplay_r1_loader64.dll کمک می‌کند.

دانلود Uplay_r1_loader64.dll و نصب آن به صورت دستی

اول از همه، شما باید آنتی ویروس را خاموش کنید. آنتی ویروس ممکن است فایلی را که قرار است از آن برای رفع ارور استفاده کنید، مسدود یا حذف کند. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید. خاموش کردن آنتی ویروس در ویندوز ۱۱ کار آسانی است. برای غیرفعال کردن آنتی ویروس Task Manager را باز کنید و آنتی ویروس خود را در آنجا پیدا کنید و سپس روی End Task کلیک کنید تا آنتی ویروس بلافاصله متوقف شود.

پس از خاموش کردن آنتی ویروس، Uplay_r1_loader64.dll را در لپ‌تاپ خود دانلود کنید. فایل را در پوشه نصب برنامه، جایی که فایل DLL از دست رفته است کپی کنید یا فایل DLL را به دایرکتوری سیستم خود منتقل کنید (C:WindowsSystem32, and for a 64 bit in C:WindowsSysWOW64).

همیشه فایل های DLL را از منابع معتبر دانلود و نصب کنید.

اگر لوکیشن برنامه را پیدا نمی‌کنید روی برنامه کلیک راست کرده، به Open File Location بروید. پس از بازشدن محل فایل، روی فایل اصلی برنامه کلیک راست کرده و Properties را باز کنید. Location را از گزینه Start in کپی کنید اکنون آن مسیر کپی شده را در نوار Location تب باز شده در File Explorer قرار دهید.

پس از کپی فایل dll در لوکیشن برنامه، لپ‌تاپ خود را ریبوت کنید و برنامه را مجددا باز کنید. احتمالا مشکل شما برطرف شده است. این روش، یک راه‌حل مناسب برای رفع ارور “uplay_r1_loader64.dll missing error” در بازی‌هایی مانند Far Cry ،Assassin’s Creed و دیگر بازی‌های Ubisoft است. با این وجود اگر این روش کارساز نبود، از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

نسخه‌های دیگر Uplay_r1_loader64.dll:

برای رفع ارور، Microsoft Visual C ++ Redistributable Package را نصب کنید

مشکل ارور uplay_r1_loader64.dll می‌تواند به دلیل Microsoft Visual C ++ Redistributable Package ظاهر شود. شما باید به‌روزرسانی را بررسی کنید و نرم ‌افزار را دوباره نصب کنید. برای این عمل از جستجوی Windows Updates استفاده کنید. هنگامی که Microsoft Visual C ++ Redistributable Package را پیدا کردید، میتوانید آن را آپدیت کنید یا نسخه قدیمی را حذف کرده و برنامه را دوباره نصب کنید. برای این کار:

کلید ویندوز روی کیبورد را فشار دهید  Control Panel را انتخاب کنید، Categories را نگاه کنید و روی Uninstall کلیک کنید. ورژن Microsoft Visual C++ Redistributable را بررسی کنید و نسخه قدیمی را حذف کنید. فرایند حذف نصب را با بقیه Microsoft Visual C++ Redistributable هم تکرار کنید. می توانید ورژن جدید Visual C++ redistributable را از سایت رسمی مایکروسافت نصب کنید. پس از دانلود فایل نصب، آن را اجرا کرده و بر روی PC خود نصب کنید. پس از نصب موفقیت‌آمیز کامپیوتر را ریستارت کنید.

نصب دوباره نرم افزار یا بازی برای حل ارور uplay_r1_loader64.dll

هنگامی که یک برنامه خاص به دلیل وجود یک ارور Missing .DLL file از کار افتاد، برنامه یا بازی را مجدداً نصب کنید. مشکل شما احتمالا حل خواهد شد.

از یک ابزار پاک کنند رجیستری استفاده کنید

Registry Cleaner یک ابزار قدرتمند است که می‌تواند فایل‌های غیرضروری را حذف کند، مشکلات رجیستری را برطرف کند، دلایل کندی عملکرد PC را پیدا کند و آنها را از بین ببرد. این برنامه بسیار مناسب کار بر روی PC است. اگر در این برنامه تیک Administrator Rights را فعال کنید، برنامه به سرعت رجیستری کاربر را اسکن و سپس پاک می‌کند. برای این کار برنامه Registry Cleaner را در PC خود نصب و اجرا کنید. برنامه به طور خودکار مشکلات  رجیستری را برطرف میکند.

این برنامه ها را میتوانید در اینترنت جستجو و دانلود کنید ، از جمله نرم افزارهای معروف در این زمینه CCleaner ، Wise Registry Cleaner  و.. میباشند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از رهنامه روش‌های رفع ارور uplay_r1_loader64.dll را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 3 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها