رهنامه آموزش ۹ روش حل مشکل ارور Android.Process.Media اندروید - رهنامه

به طور مداوم با خطا Android.Process.Media ⚠️ در اندروید مواجه می شوید؟ این خطا می تواند در هر زمانی رخ دهد و علت اصلی آن به دو چیز بر می گردد: یک برنامه مدیریت دانلود و دیگری رسانه ذخیره سازی است. ۹ روش حل مشکل ارور Android.Process.Media اندروید را در ادامه بررسی میکنیم.

رفع مشکل پیغام خطای Android.Process.Media

How To Fix Android.Process.Media Has Stopped Issue

سیستم عامل اندروید محبوب ترین پلتفرمی است که امروزه در گوشی های هوشمند اجرا می شود. آخرین نسخه نسبت به ورژن های قبلی پیشرفت های نسبی را به همراه داشته و با مشکلات کمتری همراه است. برخی از معروفترین برندهای گوشی جهان مانند سامسونگ؛ هواوی؛ ال جی و سونی و غیره هم از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. گرچه این پلت فرم یک بستر عالی است اما ممکن است برخی مشکلات را با آن تجربه کنید؛ به طور مثال شما ممکن است با مشکل متوقف شدن Android.Process.Media مواجه شوید. قبل از اینکه نتیجه بگیریم که این مشکل بدون کمک تکنسین حل نمی شود؛ پیشنهاد می کنیم روش های حل مشکل ارور android.process.media اندروید که در این پست توضیح داده می شود را امتحان کنید؛ البته قبل از آن توصیه می کنیم که سیستم عامل خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

پردازش Android.Process.Media متوقف شده است

گوشی شما معمولا برای بهبود عملکرد خود اطلاعاتی را ذخیره می کند. این اطلاعات گاهی اوقات خراب می شوند به همین دلیل شما با ریستارت کردن گوشی خود این داده های موقت را از گوشی خود پاک می کنید. برای انجام این کار کافیست که دکمه پاور و کاهنده صدا را فشار و نگه دارید تا گوشی خاموش شود. برای روشن کردن گوشی خود دوباره دکمه پاور را فشار دهید.

در صورتی که با خطای Unfortunately, System UI has stopped مواجه شده اید ۹ روشی که قبلا آموزش داده ایم را استفاده کنید.

حل مشکل Android.Process.Media با پاک کردن کش و دیتا

به مسیر Settings > Applications > Manage Applications بروید و سربرگ all را انتخاب کنید. به پایین اسکرول کنید و Google Services Framework را پیدا کنید و حافظه کش و دیتای این مورد را پاک کنید.

بعد از انجام این کار به پایین اسکرول کنید و Google Play را پیدا کنید؛ روی آن تپ کنید و حافظه کش و دیتا را برای این مورد هم پاک کنید.

حالا دکمه برگشت گوشی را فشار دهید و Google Services Framework را از برنامه ها (Apps) انتخاب کنید و بعد Force stop > Clear cache > OK را انتخاب کنید.

بعد از کشوی برنامه ها Google Play را انتخب و راه اندازی کنید و هنگام مشاهده خطا Ok را تپ کنید.

با نگه داشتن دکمه پاور و انتخاب Shut down/ Reboot دستگاه خود را خاموش یا ریستارت کنید.

گوشی خود را دوباره روشن کنید و به برنامه ها وارد شوید. Google Services Framework را دوباره باز کنید و ببینید که آیا ارور Android.Process.Media اندروید از بین رفته است یا نه. اگر جواب منفی است روش های دیگر را امتحان کنید.

Reset App Preferences برای رفع مشکل پیغام Android.Process.Media

وارد تنظیمات گوشی خود شوید. به بخش Application Manager یا Apps بروید. توجه داشته باشید که این اسامی در مدل ها و برندهای مختلف گوشی می تواند متفاوت باشد. حالا لیستی از برنامه ها را مشاهده می کنید. بدون اینکه در چیزی تغییر ایجاد کنید؛ منو را پیدا کنید (در بسیاری از گوشی ها منو در سمت راست و بالای صفحه قرار دارد؛ در حالی که در برخی دیگر از گوشی های بعد از کلیک روی دکمه منو می توانید به این قسمت دست پیدا کنید).

در اینجا گزینه Reset App Preferences را پیدا کنید و روی آن تپ کنید. امیدواریم دیگر این پیغام خطای اندروید را مشاهده نکنید.

برای حل خطای Google Play Services Has Stopped می توانید این ۱۲ راه کار را امتحان کنید.

پاک کردن کش و دیتا برنامه مخاطبین و ذخیره سازی مخاطب

برای حل مشکل Unfortunately The Process Android.Process.Media Has Stopped اگر از این روش استفاده کنید ممکن است لیست مخاطبان گوشی شما پاک شود؛ بنابراین لطفا قبل از انجام این کار از مخاطبین خود بکاپ بگیرید.

وارد تنظیمات گوشی خود شوید؛ به بخش Application Manager یا Apps بروید. حالا برنامه Contacts را در بین لیست برنامه های خود جستجو کنید و آن را انتخاب کنید. در اینجا Storage را مشاهده خواهید کرد؛ آن را انتخاب کنید. کافیست Clear Data و Clear Cache را انتخاب کنید تا ارور گوشی اندروید خود را رفع کنید.

حل مشکل پردازش Android.Process.Media با غیرفعال کردن ذخیره سازی

برای حل مشکل پردازش Android.Process.Media خود به تنظیمات گوشی بروید. به بخش Application Manager یا Apps وارد شوید. قبل از ادامه؛ در سمت راست و بالای صفحه به دنبال گزینه Show System باشید و آن را انتخاب کنید. این گزینه ممکن است شما را قادر سازد تا از فهرست برنامه Media Storage را پیدا کنید چون در برخی مواقع این گزینه قابل نمایش نیست. Media Storage را انتخاب کنید و آن را به حالت غیرفعال در بیاورید.

تنظیمات ذخیره سازی Google Sync & Media را بررسی کنید

قبلا نحوه حل خطای Android.Process.Acore Has Stopped Unexpectedly را توضیح دادیم؛ قبل از اینکه از این روش برای رفع ارور پردازش  Android.Process.Mediaاستفاده کنید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

Google Synchronization را متوقف کنید؛ برای این کار کافیست که به مسیر Settings > Accounts and Personal > Google Sync بروید و همه باکس ها را از حالت انتخاب خارج کنید.

تمام داده های ذخیره سازی رسانه را غیر فعال و پاک کنید. برای این کار به مسیر Settings > Apps > All Apps > Media Storage > Clear data > Disable بروید.

با استفاده از روش های توضیح داده شده در بالا Download Manager را غیرفعال و پاک کنید.

بعد از انجام این کار گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

حالا شما نباید ارور Android.Process.Media متوقف شده است را مشاهده کنید. برای اطمینان از اینکه گوشی اندروید شما مثل قبل کار می کند Download Manager, Google Sync و Download Manager را فعال کنید.

گوشی خود را به حالت Safe Mode ببرید

گاهی اوقات برنامه ای که از گوگل پلی استور دانلود کرده اید می تواند ارور Android.Process.Media را ایجاد کند. برای بررسی اینکه آیا مشکلات نرم افزاری باعث به وجود آمدن این ارور اندرویدی شده اند یا نه، باید گوشی خود را به حالت سیف مد ببرید. در حالت سیف مد فقط برنامه های پیش فرض اجرا خواهند شد.

برای گوشی های سامسونگ – گوشی را خاموش کنید. برای این کار دکمه پاور کنار دستگاه را فشار و نگه دارید. وقتی که آرم سامسونگ ظاهر شده کلید پاو را رها کنید. بعد از رها کردن دکمه پاور بلافاصله دکمه کاهنده صدا را فشار و نگه دارید. دکمه صدا را نگه دارید تا ریست دستگاه به پایان برید. حالا باید Safe Mode در گوشه سمت چپ پایین ظاهر شود؛ در این حالت دکمه صدا را رها کنید.

برای گوشی های هوای – با نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه؛ دستگاه خود را خاموش کنید. دکمه پاور را تا زمانی فشار و نگه داید که آرم هواوی روی صفحه نمایش نشان داده شود. بعد از رها کردن دکمه پاور؛ دکمه کاهنده صدا را بلافاصله فشار و نگه دارید. بعد از روشن شدن گوشی باید Safe Mode را در پایین صفحه مشاهده کنید.

حالا باید برنامه مشکل زا را پیدا و حذف کنید.

رفع مشکل Android.Process.Media با پاک کردن پارتیشن کش

در برخی مواقع در پارتیشن اختصاصی گوشی اطلاعات خراب می شوند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند اندروید.پروسس.میدیا می شود.

توجه کنید استفاده از این روش باعث پاک شدن اطلاعات گوشی شما خواهد شد.

برای حل این مشکل کافیست که :

برای گوشی های سامسونگ – گوشی را خاموش کنید. دکمه افزاینده صدا و کلید Home را فشار و نگه دارید؛ بعد دکمه پاور با فشار و نگه دارید. هنگام نمایش آورم دکمه پاور را رها کنید. وقتی که آرم اندروید نشان داده می شود؛ همه دکمه ها را رها کنید. دکمه کاهنده صدا را چند بار فشار دهید تا wipe cache partition هایلات شود. دکمه پاور را فشار دهید را این گزینه انتخاب شود. راکر کاهنده صدا را فشار دهید تا Yes هایلات شود و کلید پاور را فشار دهید تا انتخاب شود. وقتی که مراحل wipe cache partition تمام شد؛ Reboot system now را انتخاب کنید و کلید پاور را فشار دهید.

برای گوشی های هواوی – دکمه صدا را به همراه دکمه پاور به صورت همزمان فشار و نگه دارید. گوشی وارد مد ریکاوری استوک می شود. برای هیلات کردن wipe cache partition از دکمه صدا استفاده کنید و برای انتخاب آن دکمه پاور را فشار دهید. بعد از اتمام فرآیند گوشی خود را ریستارت کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی اندروید

در صورتی که مراحل بالا مشکل گوشی اندروید شما را حل نکرد تنها راه حل باقی مانده ریست کردن گوشی است اما قبل از انجام این کار از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

توجه کنید استفاده از این روش باعث پاک شدن اطلاعات گوشی شما خواهد شد.

برای گوشی های سامسونگ – گوشی را خاموش کنید. دکمه افزایش صدا و کلید Home را فشار دهید و نگه دارید، بعد دکمه پاور را فشار و نگه دارید. وقتی آرم را مشاهده کردید دکمه پاور را رها کنید. وقتی آرم اندروید را دیدید همه دکمه ها را رها کنید. کلید صدا را برای هایلات شدن wipe data / factory reset فشار دهید و از دکمه پاور برای انتخاب ان استفاده کنید. با استفاده از دکمه صدا Yes — delete all user data را هایلات و با دکمه پاور انتخاب کنید. وقتی که ریست تمام شد Reboot system now را انتخاب کنید.

برای گوشی های هواوی – دکمه صدا را به همراه دکمه پاور به صورت همزمان فشار و نگه دارید. گوشی وارد مد ریکاوری استوک می شود. برای هیلات کردن wipe cache/factory reset از دکمه صدا استفاده کنید و برای انتخاب آن دکمه پاور را فشار دهید. بعد از اتمام فرآیند گوشی خود را ریستارت کنید. در آخر از شما دعوت می کنیم با سایر روش های رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید نیز آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز سعی کردیم با روش های مختلف مشکل پردازش Android.Process.Media متوقف شده است را حل کنیم. کدام یک از روش های بالا توانست در رفع این ارور اندروید به شما کمک کند؟ آیا شما راه کار دیگری سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.