رهنامه اصول بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی - رهنامه

 بازرگانی و تأمین تجهیزات صنعتی با دیگر کالاها و روش‌های تجاری متفاوت است. در این حوزه با فهرست بلند بالایی از انواع ملزومات مهندسی و صنعتی روبرو هستیم که هر کدام مشخصات فنی تخصصی و کاربردی ویژه دارند. از طرفی محصول صنعتی تولید شده توسط برندهای متفاوت با مشخصات فنی متنوعی عرضه می‌شوند. در آن‌ سوی ماجرا نیز با طیف گسترده‌ای از صنایع روبرو هستیم که هر کدام با توجه به سیستم‌های صنعتی و فرآیندی در تکاپوی پیدا کردن بهترین کالای صنعتی مطابق با نیازهای خود هستند.

اهمیت بازرگانی و تأمین تجهیزات صنعتی در تکمیل این زنجیره است تا بتوانیم با نگاهی تخصصی محصولات فنی و مهندسی را در اختیار صنایع قرار بدهیم. البته سازوکار تأمین تجهیزات صنعتی نیازمند به مهارت‌های تخصصی است که ما با مشاوره از گروه اینرژی به بررسی نکته‌هایی از اصول خرید و فروش تجهیزات صنعتی می‌پردازیم.

فروشگاه تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی چه هستند؟

ما با بازاری روبرو هستیم که در یک سمت آن تولید کننده کالای صنعتی و در سمت دیگر صنایع کوچک و بزرگ مصرف‌ کننده این کالاها قرار دارند. اما این کالاها دقیقاً چه هستند و چرا باید برای تهیه آنها به سازوکار تخصصی در بازرگانی و تأمین تجهیزات صنعتی بپردازیم؟

کالاهای صنعتی لزوماً اقلام مصرفی نیستند؛ یعنی صنایع برای تکمیل خطوط تولید خود و یا تغذیه فرآیندها و حتی مواد اولیه راه‌اندازی تولیدات خود سراغ این کالاها نیامده‌اند؛ بلکه برای راه‌اندازی و یا بازسازی و حتی تعمیرات و توسعه خطوط تولید خود به این کالاها نیاز دارند. ابزار دقیق، تمامی ملزومات پایپینگ، شیلنگ ها، انواع پمپ‌ها و یا الکتروموتورهای صنعتی و حتی تمامی تجهیزات مورد استفاده در برق صنعتی و… شامل این دسته‌بندی از کالاهای فنی و مهندسی می‌شوند.

به ‌این ‌ترتیب هدف از بازرگانی و تأمین تجهیزات صنعتی صرفاً عرضه کالاهای مصرفی واحدهای کارخانه‌ای و یا پالایشگاهی و نیروگاهی نیست؛ بلکه به ارائه خدمات برای راه‌اندازی تمامی خطوط و تجهیزات صنعتی می‌پردازد.

سایت اینرژی

چالش‌ها برای تأمین تجهیزات صنعتی چه هستند؟

برای تأمین کالاهای معمولی به نیازها توجه می‌کنیم، اما برای تأمین تجهیزات صنعتی با الزامات روبه‌رو هستیم. برای درک این موضوع کافی است خط تولید سوخت و پالایشگاهی را در نظر بگیرید. قاعدتاً برای تغذیه چنین سایت‌هایی به مواد خام نفتی نیاز داریم، اما برای راه‌اندازی آنها ملزم به استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی مانند ابزار دقیق و پایپینگ، تجهیزات برق صنعتی و… هستیم. این بدان معنی است که نمی‌توانیم از هر نوع تجهیزات صنعتی مثلاً هر نوع الکتروموتور و یا پمپ، شیلنگ و حتی تجهیزات برق صنعتی و… در طراحی سایت استفاده کنیم.

برای راه‌اندازی، تعمیرات، توسعه و حتی تعویض ملزم به تهیه تجهیزات صنعتی با مشخصات فنی خاص هستیم که تماماً با ملاحظات فنی سایت صنعتی ما همخوانی داشته باشد و این بزرگترین چالش در بازرگانی و تأمین تجهیزات صنعتی است.

اهمیت ایمنی و حفاظت در بازرگانی و تامین تجهیزات

در فرآیندهای صنعتی خصوصاً صنایع سوخت و پالایشگاهی با انبوه سیالات شیمیایی در فشار و دبی گوناگون و حتی دماهای متفاوت سروکار داریم که برای کنترل و اندازه‌گیری و هدایت آنها ملزم به استفاده از تجهیزات با متریال‌های خاص، سایزهای خاص و حتی طراحی و روش کنترل تخصصی هستیم. از آنجا که شرایط فنی و مهندسی در صنایع مختلف گوناگون است، طیف بزرگی از انواع تجهیزات صنعتی طراحی ‌شده است که هر کدام مشخصه‌های فنی متفاوتی دارند و باید در شرایطی ویژه نگهداری شوند. بنابراین برای خرید هر کدام از این کالاها باید تمامی مشخصه‌های فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی را دقیق بررسی کنیم.

از طرفی تمامی این تجهیزات حساس هستند و باید با روش های اصولی منتقل شده و یا انبار داری شوند. این موضوع اهمیت ایمنی و حفاظت در بازرگانی و تامین تجهیزات است. زیرا عرضه حرفه ای این تجهیزات با زیر ساختی مناسب برای نگهداری، حمل و نقل تا تحویل آنها بدون خطر آسیب دیدن قبل از نصب در سایت صنعتی امکان پذیر است.

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شرکت‌های تأمین ‌کننده تجهیزات صنعتی چه هستند؟

 بازار خرید و فروش تجهیزات صنعتی با الزامات مهندسی در ارتباط است. مثلاً مهندس سایت پالایشگاهی نمی‌تواند با خیالی آسوده کالای مورد نیاز سایت را به ‌راحتی از سطح بازار بدون در نظر گرفتن مشخصه‌های فنی تهیه کند. این مشخصه‌های فنی شامل ابعاد، تکنولوژی ساخت، تکنولوژی ارتباطی، متریال ساخت، ملاحظات نصب و نگهداری و… می‌شود. برای این منظور و به جهت تکمیل زنجیره تأمین و عرضه کالاهای صنعتی برخی شرکت‌های تأمین‌ کننده تجهیزات صنعتی فعالیت می‌کنند که خدمات آنها شامل مباحث زیر شود:

  • به بانک بزرگی از تمامی تجهیزات صنعتی دسترسی دارند.
  • هر تجهیز صنعتی با درج اطلاعات کامل فنی و مهندسی عرضه شده است.
  • از عرضه محصولات فنی و مهندسی ساخت برندهای معتبر بازار پشتیبانی می کنند.
  • تجهیزات صنعتی با بالاترین استانداردهای روز دنیا عرضه می نمایند.
  • اصول ایمنی و حفاظت در بازرگانی و تامین تجهیزات رعایت می شود.

بهترین ایده برای خرید تجهیزات صنعتی کدام است؟

بدون تردید برای تهیه ملزومات صنعتی به استفاده از فروشگاهی حرفه‌ای با فعالیت در بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی نیاز دارید. با یک جستجوی ساده در سطح مراکز صنعتی می‌توانید چنین فروشگاه‌هایی را پیدا کنید. اما بسیاری از این فروشگاه‌ها در سطح محدودی از عرضه تجهیزات فنی و مهندسی فعالیت می‌کنند. در عین ‌حال ممکن است دسترسی فیزیکی به آنها در سطح مراکز صنعتی و تجاری دشوار باشد. در این حالت قطعاً نمی‌توانید با روش‌های سنتی مثلاً ارتباط تلفنی از چندوچون تمامی مشخصات فنی کالاها مطلع شوید. اما قرار نیست تا در دنیای مدرن با روش‌های قدیمی به ‌دنبال حساس‌ترین و تخصصی‌ترین کالاهای دنیا باشید.

شما می‌توانید از خدمات شرکت‌های بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی در بستر اینترنتی استفاده کنید. گروه اینرژی یکی از چنین شرکت‌هایی است که در زمینه بازرگانی و تأمین تجهیزات صنعتی برای تمامی صنایع خصوصاً خرید و فروش تجهیزات جایگاه سوخت فعالیت می‌کند.

خرید و فروش تجهیزات صنعتی

با استفاده از شرکت‌های تأمین ‌کننده اینترنتی به ‌راحتی به فهرست کاملی از انواع تجهیزات دسترسی دارید و می‌توانید تمامی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. حتی از روش‌های مدرن بازاریابی و فروش شرکت‌ های دانش بنیان نیز در برخوردار هستید و به ‌راحتی می‌توانید در جریان جدیدترین دستاوردهای علمی و مهندسی قرار بگیرید. از طرفی برای تأمین کالاهای صنعتی ملزم به جست‌وجوی بی‌پایان و در نهایت خرید با قیمت غیرمنطقی نیستید. زیرا شرکت‌های تأمین ‌کننده قطعات مهندسی برای تامین تمامی کالاها با بررسی کامل مشخصات فنی و عرضه با بهترین قیمت کنار شما حضور دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.