رهنامه بررسی: آیا ایرپاد قابل تعمیر است؟ در صورت خرابی چه کنیم؟ - رهنامه

گاهی ایرپاد های شما 🎧 با مشکل مواجه میشوند و دیگر نمیتوانید از آن ها استفاده کنید. این یک مشکل ناراحت کننده میتواند برای شما باشد. در این مطلب از رهنامه به دو سوال آیا ایرپاد قابل تعمیر است؟ در صورت خرابی چه کنیم؟ پاسخ میدهیم.

آیا ایرپاد تعمیر میشود؟

?Can Airpods Be Repaired

ایرپاد ها به دلیل نوع طراحی که دارند بسیار مقاوم هستند. این باعث میشود تا به راحتی خراب نشوند. با این حال ایرپاد ها مانند سایر وسایل دیگر ممکن است بعد از گذشت مدتی استفاده خراب شوند و شما را با مشکل مواجه کنند. در ادامه برخی از مشکلات و روش های تعمیر ایرپاد را بررسی میکنیم.

ایرپاد ها عموما قابل تعمیر نیستند و با بازکردن آن ها ممکن است فقط ایرپاد خود را بشکنید و یا آن ها را بیشتر خراب کنید. بنابر این سعی کنید با راه حل های به غیر از تعمیر سخت افزاری مشکل خود را حل کنید.

تعمیر ایرپاد در صورت شارژ نشدن

یکی از مشکلاتی که خیلی رایج است و ممکن است در ایرپاهای خود با آن مواجه شوید مشکل شارژ نشدن ایرپاد است. این اتفاق به دلایل مختلفی ممکن است برای شما رخ دهد. این مشکل میتواند ربطی به مشکلات سخت افزاری نداشته باشد و با روش های راحت تری بتوانید آن را تعمیر کنید و نیازی به تعمیر سخت افزاری یا باز کردن ایرپاد نداشته باشید.

ایرپاد سوخته

همچنین ممکن است ایرپاد شما شارژ شود اما خیلی زود شارژ خالی کند و نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. در صورتی که شما تلاش کنید تا با درست شارژ کردن ایرپاد خود از خرابی باتری آن جلوگیری کنید، باز با این حال بعد مدتی عمر مفید باتری ایرپاد تمام میشود و نیاز به تغییر باتری دارید. تعویض باتری ایرپاد کاری سختی است. بنابر این بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید تا برای شما باتری را تعویض کند.

قطع شدن صدا حین مکالمه

در صورتی که حین صحبت با کسی صدا قطع میشود و میکروفون ایرپاد نمیتواند صدای شما را تشخیص و انتقال دهد ممکن است به دلیل خرابی میکروفون باشد. در اینصورت باید میکروفون ایرپاد را تعویض کنید. برای دسترسی به میکروفون ایرپاد بهتر است آن را به یک فرد متخصص و ماهر نشان دهید تا ایرپاد شما آسیب نبیند.

تعمیر ایرپاد

همچنین اگر اسپیکر یکی از هدفون های شما کار نمیکند و شما نمیتوانید صدای طرف مقابل را بشنوید نشان دهنده خرابی اسپیکر های ایرپاد شما است. این قطعه از ایرپاد زمانی که در مجاورت آب، گرد و غبار، ضربه با… قرار میگیرد باعث میشود تا آسیب ببیند و نیاز به تعمیر داشته باشد.

متصل نشدن ایرپاد به ویندوز و لپ تاپ

مشکل متصل نشدن ایرپاد به ویندوز و لپ تاپ یکی دیگر از مشکلاتی است که به دلیل خرابی سخت افزاری ایرپاد نیست. دلایل مختلفی مانند تفاوت ورژن بلوتوث دو دستگاه، فاصله زیاد، شارژ کم ایرپاد و… میتواند باعث این اتفاق شود و ایرپاد شما به ویندوز متصل نشود. همچنین ممکن است مراحل اتصال ایرپاد به لپ تاپ را به درستی طی نمیکنید و به همین دلیل ایرپاد های شما به ویندوز متصل نمیشوند. برای همین میتوانید ابتدا مطمئن شوید که شارژ ایرپاد شما کامل باشد، بعد از آن میتوانید مراحل حل مشکل وصل نشدن ایرپاد کامپیوتر را طی کنید تا ببینید مشکل شما حل میشود یا خیر.

آیا ایرپاد خراب میشود

این مراحل میتواند شامل بروزرسانی ایرپاد، ریست ایرپاد، خاموش کردن حالت کم مصرف ویندوز، تمیز کردن ایرپاد و… باشد.

کم شدن میزان صدا

کم شدن میزان صدا بعد از گذشت مدتی استفاده از ایرپاد ممکن است باعث شود برخی افراد ایرپاد خود را به دست تعمیر کار بسپرند. با این حال زمانی که صدا ایرپاد شما کم میشود میتوانید قبل از دادن ایرپاد به تعمیر کار، حتما یک بار ایرپاد های خود را تمیز کنید.

خرابی کیس شارژ

در صورتی که بورد کیس شارژ ایرپاد شما خراب نشده باشد مشکلات مربوط به کیس شارژ را میتوان حل کرد و آن را تعمیر کرد. کیس های شارژ ایرپاد به ظرافتی و فشردگی ایرپاد ها نیستند و تعمیر آن ها به نسبت خود ایرپاد ها راحت تر است.

آیا ایرپاد تعمیر میشود؟

آیا ایرپاد خراب میشود؟ تعمیر دستی ایرپاد ها

در برخی از مدل های ایرپاد خودتان میتوانید آن ها را بازکرده و تعمیر کنید. با این حال توصیه میشود که این کار را انجام ندهید. همانطور که گفته شد ایرپاد ها با ظرافت خاصی طراحی شده اند. بنابر این بعد از باز کردن ایرپاد شما نمیتوانید آن را ببندید. باز اگر دوست دارید آن ها را تعمیر کنید میتوانید این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. در صورتی که با توجه به توضیحات داده شده باز هم میخواهید ایرپاد خود را تعمیر کنید و باتری آن را تعویض کنید، میتوانید یک جفت باتری نو تهیه کنید. سپس یک وسیله تیز روی شیار های ایرپاد قرار داده و با فشار آن را باز کنید. بعد از باز کردن ایرپاد باتری را خارج کنید و آن را با باتری نو تعویض کنید.

بررسی: آیا ایرپاد قابل تعمیر است؟ در صورت خرابی چه کنیم؟

ایرپاد سوخته را نمیتوان با هیچ روشی درست کرد. درصورتی که ایرپاد های شما سوخته است تنها راه حلی که دارید خرید یک ایرپاد نو است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های تعمیر ایرپاد صحبت کردیم. آیا شما توانستید مشکل ایرپاد خود را رفع کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تعمیر ایرپاد در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 16 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها