رهنامه راهنمای خرید بلندگوهای اتومبیل - رهنامه

 

روش های زیادی برای سپری کردن اوقاتی خوش در ماشین، همراه شنیدن موسیقی مورد علاقه تان وجود دارد. قطعا بلندگوهای جدید یکی از سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای ارتقا صدا را به شما ارائه می دهند.
ما در لیندا ساب آنچه شما نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهیم، اگر فقط می خواهید بلندگوهای فابریک کارخانه ای ماشین را تعویض کنید یا قصد دارید یک آمپلی فایر نصب کنید و به بلندگوهایی نیاز دارید که می توانند انرژی زیادی را تأمین کنند، می توانید با ما در ارتباط باشید.
ممکن است انتخاب مناسب ترین بلندگوهای اتومبیل گیج کننده باشد، بنابراین سعی می کنیم روند کار را تا حد ممکن ساده بیان کنیم.

توصیه های اصولی بلندگوی اتومبیل

ما در لیندا ساب با بررسی نیازها و انتظارات شما از شنیدن موسیقی در زمان هایی که مشغول رانندگی هستید و نوع ماشین مد نظرتان، پیشنهاداتی را ارائه می دهیم. در نهایت با بهترین پیشنهادات می توانید در عرض چند دقیقه مجموعه ای عالی از بلندگوها برای شما نصب گردد. در ادامه، آنچه برای دانستن بهترین انتخاب در رابطه با خرید بلندگوهای جدید نیاز است را توضیح خواهیم داد.

به چند بلندگوی اتومبیلی نیاز دارم؟

هیچ استانداردی برای تعداد بلندگوهای اتومبیل نصب شده در خودرو وجود ندارد. در واقع، به نظر می رسد که هر ساله تعداد آنها بیشتر می شود زیرا سازندگان خودرو، سیستم صوتی کارخانه برتر را با مزایایی مانند حذف صدا و شبیه سازی صدای موتور معرفی می کنند.

هنگام تعویض بلندگوهای جلو و عقب، هدف خوب داشتن یک سیستم هم صدا است. این بدان معنی است که برند و سری بلندگوهای مشابه در جلو و عقب فعال باشند. اگر بودجه کافی ندارید، لازم نیست یک باره این اتفاق بیفتد. ابتدا روی بلندگوهای جلوی خود تمرکز کنید و هر زمان که خواستید، قسمت عقب را با بلندگوهای همان سری (یا حداقل برندهای مشابه) برای ویژگی های صدای سازگار به روز کنید.

بلندگوهای جلو خودرو

بعضی از وسایل نقلیه فقط دو بلندگو در جلو دارند یعنی در هر درب یک بلندگو قرار می گیرد. سایر وسایل نقلیه دارای چهار بلندگو در جلو هستند که هر طرف، از دو بلندگو برخوردار است و به طور معمول ووفرها روی درب هستند و یک توییتر هم بالاتر از در و یا در ستون گوشه یا داشبورد قرار می گیرد.

بسیاری از وسایل نقلیه دارای یک بلندگوی در وسط هستند که به طور معمول علاوه بر پخش موسیقی، صداهای اضافی خودرو مانند صدای درب ها و خط فرمان را نیز مدیریت می کنند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند بلندگو اصلی را در این مکان بگذارند.

بلندگوهای عقب خودرو

بلندگوهای عقب اغلب تمام برد هستند، که بسیار محبوب می باشند و صدا با فرکانس های متعادلی را برای سرنشینان عقب و ردیف جلو فراهم می کنند. بلندگوهای عقب عموماً به تجربه صدا در صندلی های جلو کمک قابل توجهی نمی کنند. در نتیجه برای رانندگانی که زیاد مسافر ندارند یا برای علاقه مندان به صدا، که نمی خواهند هیچ تداخلی در صدای آنها وجود داشته باشد، می تواند از اهمیت کمتری برخوردار باشد.

چه بلندگوهایی باید بخرم؟

به دست آوردن حس خوب از بلندگوهای اتومبیل با اندازه های مختلف آسان است. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید تمام اطلاعات در خصوص خرید بلندگوها را بدانید کافی است نیازهایتان را به ما بگویید تا ما بتوانیم به راحتی برای نوع وسیله نقلیه تان پیشنهاد دهیم و مشخص کنیم بلندگوی جلو یا عقب (یا هر دو) برای شما مناسب تر خواهد بود.

نکات دقیقتر بلندگوهای مناسب خودرو

هنگام بررسی مناسب بودن بلندگو، فقط در مورد قطر دهانه بلندگو صحبت نمی کنیم. بلکه عمق مجاز آن دهانه، فضای کافی برای توییتر جلوی بلندگو و چندین فاکتور دیگر را در نظر داریم.

انواع بلندگوها

بلندگوهای اتومبیل پس از فروش را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: بلندگوهای تمام برد و سیستم بلندگوهای component.

بلندگوهای تمام برد

بلندگوهای تمام برد شامل تمام عناصر بلندگو در یک سبد است. در ساده ترین شکل آنها از یک ووفر و یک تویتر ساخته شده روی ووفر تشکیل می شوند تا بالاترین سطح را ایجاد کنند. بعضی از مدل ها مانند سوپر توییتر دارای درایورهای اضافی هستند. از این بلندگوها به عنوان “بلندگوهای ۳ طرفه” یا “۴ طرفه” یاد می شود.

اگر می خواهید بلندگوهای کارخانه را با کمترین هزینه تعویض کنید، باید بلندگوهایی مناسب را انتخاب نمایید. در بیشتر موارد، شما به راحتی بلندگوی قدیمی را برمی دارید، بلندگوی جدید را با یک سیم کشی متصل و آن را سوار می کنید. شما می توانید با هر هزینه ای، دامنه قدرت بلندگوهای تمام برد را پیدا کنید.

بلندگوهای کامپوننت

سیستم های بلندگوی کامپوننت از طراحی بلندگوی برتر برای ارائه بهترین صدای ممکن به شما استفاده می کنند. یک سیستم دارای اجزای معمولی شامل ووفرهای جداگانه ، توییترها و کراس اوورهای خارجی است .
در سیستم کامپوننت ، تویتر از ووفر جدا شده است تا بتواند آن را بالاتر از اتومبیل سوار کنند. اگر ماشین شما توییتر کارخانه دارد ، معمولاً می توانید توییتر جدید را در آن مکان نصب کنید.
شبکه متقاطع خارجی در سیستم کامپوننت ها از اجزای با کیفیت بالا برای اطمینان از تقسیم دقیق بین فرکانس های ارسال شده به ووفر و توییتر استفاده می کند. تا موسیقی شما واقع بینانه تر ، “زنده تر” به نظر می رسد و عمق بیشتری خواهد داشت.

نیروی مورد نیاز بلندگوهای جدید

بلندگوهای اتومبیل قدرت را به امواج صوتی تبدیل می کنند. بلندگوهای مختلف اتومبیل با منابع خاص بهتر کار می کنند. استریوهای کارخانه قدرت کمتری را نسبت به استریوهای قابل فروش متحمل می شوند. هرچه از قدرت بیشتری استفاده کنید، بلندی صدا و جزئیات موسیقی بیشتری به دست می آورید. اگر می خواهید مطمئن شوید که بلندگوهای شما می توانند هنگام پخش بلند با صدای دقیق بازی کنند بسته به منبع تغذیه،دو مشخصه اصلی برای بررسی وجود دارد:

حساسیت بلندگوی اتومبیل

اگر سیستم قدرت بالایی مانند استریو پس از فروش یا تقویت کننده خارجی دارد، بلندگوهایی با درجه حساسیت پایین تر را در نظر بگیرید. با داشتن انرژی مناسب ، کیفیت صدای عالی را ارائه می دهند.

هندلینگ قدرت بلندگوی اتومبیل

هندلینگ قدرت به شما این امکان را می دهد تا بدانید که یک اسپیکر چه مقدار توان (اندازه گیری شده در وات) را تحمل می کند. اگر سیستم کم مصرفی دارید، بلندگوهای شما نیازی به توانایی مدیریت زیاد برق ندارند. از طرف دیگر، سیستمی با آمپرهای قدرتمند خارجی به بلندگوهایی نیاز دارد که هندلینگ توان آنها نزدیک به خروجی آمپر باشد.

هزینه مورد نیاز برای تغییر بلندگوهای ماشین

اگر مطمئن نیستید که چقدر باید هزینه کنید ، انتظارات خود را برای صدا و مدت زمان نگه داشتن وسیله نقلیه خود در نظر بگیرید.

اگر فقط به دنبال یک گام بالاتر از صدای کارخانه در وسیله نقلیه هستید، بلندگوهای سطح متوسط ​​​​یک گزینه مناسب می باشد.
اگر قصد دارید ماشین خود را برای مدتی نگه دارید سرمایه گذاری در یک مجموعه بلندگوهای برتر ایده بدی نیست.
به طور کلی، با افزایش هزینه، کیفیت طراحی و سیستم ها افزایش می یابد. طراحی بهتر باعث می شود هنگام تبدیل انرژی به صدا، از انرژی به طور کارآمدتری استفاده شود. استفاده از سیستم هایی با کیفیت صدای بهتر، دوام طولانی مدت تر را تضمین می کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.