رهنامه علت و رفع مشکل نبودن گزینه ساخت کانال Create channel واتساپ - رهنامه

در حالی که ویژگی کانال واتساپ یک قابلیت رایگان است، 📢 بسیاری از کاربران با مشکلاتی روبرو هستند. اخیرا بسیاری از کاربران گزارش داده اند که گزینه ساخت کانال Create channel برای آنها نمایش داده نمی شود. به گفته این کاربران، کانال های واتساپ در دسترس هستند اما نمی توانند کانال جدیدی ایجاد کنند. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید می توانید مطلب علت و رفع مشکل نبودن گزینه ساخت کانال Create channel واتساپ امروز رهنامه را دنبال کنید.

حل مشکل نبودن گزینه ساخت کانال واتساپ

How to Fix ‘Create Channel’ Not Showing on WhatsApp

به تازگی اپلیکیشن پیام رسان واتساپ ویژگی جدیدی به نام Channels را معرفی کرده است. کانال های واتساپ در سراسر جهان در دسترس هستند اما بیشتر ویژگی های مرتبط با کانال هنوز برای همه کاربران فعال نیست.

کانال واتساپ بیشتر شبیه به پیام های یک طرفه هستند که مدیران می توانند برای فالوورهای خود ارسال کنند. ادمین های کانال واتساپ می توانند متن، عکس، فیلم، استیکر، نظرسنجی و غیره را به کانال ارسال کنند.

اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که به ساخت کانال در واتساپ نیاز دارید اما گزینه Create Channel برایتان نمایش داده نمی شود، به خواندن این مطلب ادامه دهید چون در ادامه راه حل هایی را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

چرا واتساپ من گزینه Create channel ندارد؟

خود شرکت واتساپ اعلام کرده است که علت نبودن گزینه Create channel در واتساپ در درجه اول به این مسئله مربوط می شود که این گزینه برای همه کاربران در حال حاضر در دسترس نیست.

اگر نمی‌توانید کانال‌ها را در برگه به‌روزرسانی‌ها پیدا کنید، باید به فهرست انتظار بپیوندید. پس از پیوستن به لیست انتظار، هر زمان که کانال های واتس اپ قابل دسترس شد به شما اطلاع داده می شود.

حتی در جایی که کانال های واتس اپ در دسترس هستند، این شرکت به تدریج ویژگی های جدید را ارائه می کند. بنابراین، به احتمال زیاد ممکن است کانال های WhatsApp را ببینید، اما برخی از ویژگی ها، مانند گزینه Create channel را مشاهده نکنید. در نتیجه باید کمی صبر کنید تا این قابلیت برای شما هم عرضه شود.

حل مشکل نشان ندادن گزینه Create Channel واتساپ

اولین کاری که برای حل مشکل نبودن گزینه Create channel واتساپ می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید که در منطقه شما این ویژگی در دسترس است. توجه به این نکته مهم است که تاکنون این ویژگی برای ۱۵۰ کشور جهان عرضه شده است و هنوز مناطق زیادی وجود دارند که نمی توانند به این گزینه دسترسی داشته باشند. ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا بتوانید از گزینه ساخت کانال واتساپ استفاده کنید.

حل مشکل نبودن گزینه ایجاد کانال واتساپ با آپدیت کردن برنامه

یکی دیگر از دلایل مشکل ساخت کانال واتساپ این است که از نسخه قدیمی برنامه استفاده می کنید. بنابراین بهتر است که به گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کنید و نسخه به روز شده برنامه را دانلود کنید.

حل مشکل نبودن گزینه ایجاد کانال واتساپ با آپدیت کردن برنامه

مشکل عدم وجود گزینه Create channel و عدم سازگاری دستگاه

تا زمانی که از یک گوشی قدیمی استفاده نکنید، سازگاری دستگاه مشکلی ایجاد نخواهد کرد. برخی از ویژگی های واتساپ برای کار روی گوشی های اندروید یا آیفون مدرن طراحی شده اند. بنابراین مطمئن شوید که یک دستگاه سازگار را در اختیار دارید. برای آشنایی با سیستم عامل های پشتیبانی شده می توانید سایت واتساپ را بررسی کنید.

مشکل عدم وجود گزینه Create channel و عدم سازگاری دستگاه

وضعیت سرور را بررسی کنید

مشکل ساخت کانال در واتساپ ایفون و اندروید می تواند به خود سرورهای واتساپ مربوط باشد و مشکلی از جانب شما نباشد. بنابراین لازم است که بررسی کنید که آیا سرورهای واتساپ از کار افتاده اند یا خیر.

وقتی سرورها قطع می‌شوند، نمی‌توانید از بیشتر ویژگی‌های برنامه واتس‌اپ از جمله Create channel استفاده کنید. برای چک کردن سرورها می توانید از سرویس های آنلاینی مانند Downdetector استفاده کنید. اگر مطمئن شدید که مشکل از سمت سرورها است باید منتظر بمانید تا درست شوند.

وضعیت سرور را بررسی کنید

حل مشکل ساخت کانال در واتساپ اندروید با نسخه بتا

اگر از نبودن گزینه Create channel در آخرین نسخه واتساپ ناراحت هستید می توانید نسخه بتای واتساپ را استفاده کنید.

حل مشکل ساخت کانال در واتساپ اندروید با نسخه بتا

واتساپ بیزنس را امتحان کنید

برای عضویت در کانالهای واتساپ یا حتی ساخت کانال می توانید از واتساپ بیزنس استفاده کنید. شما به راحتی می توانید اکانت خود را به بیزنس تبدیل کنید. با این کار تاریخچه چت و فایل های چند رسانه ای شما به اکانت بیزنسی جدیدتان منتقل می شود.

برنامه WhatsApp Business را دانلود و نصب کنید.

حالا شماره تلفن کسب و کار خود را تایید کنید.

اطلاعات اکانت فعلی خود را بازیابی کنید.

نام کسب و کار خود را برای نهایی کردن تنظیمات وارد کنید.

بعد از انجام این کار، پروفایل خود را کامل کنید. می توانید روی More Options > Settings ضربه بزنید تا همه گزینه های موجود را بررسی کنید.

واتساپ بیزنس را امتحان کنید

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم مطلب علت و رفع مشکل نبودن گزینه ساخت کانال Create channel واتساپ امروز رهنامه برای شما کاربردی بوده باشد. اگر ترفند یا راه حل دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 26 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها