رهنامه چرا مراقبت از خود اصلا خودخواهی نیست - رهنامه

تیا مائوری (Tia Mowry) بازیگر، کارآفرین و یک مادر است و طی مصاحبه‌ای که با او شد در مورد سفر از مراقبت از خود صحبت کرد.

تیا در طول مصاحبه توضیح داد قبل از این که به اهمیت مراقبت از خود از نظر جسمی و روانی پی ببرد، مدت زمان زیادی با سلامتی خود دست و پنجه نرم کرده است.

او در طی مصاحبه جمله معروفی داشت که نباید این موضوع را خودخواهی به حساب آورد. بیایید در مورد سفر سلامتی تیا در این مطلب کمی بیشتر بحث کنیم.

سفر سلامتی تیا

این سفر در سن ۲۰ سالگی آغاز شد، زمانی که تیا تشخیص داده شد درگیر آندومتریوز است. اگر چه علائم خیلی قبل‌تر از ۲۰ سالگی نمایان شده بود. او گفت مدت‌ها نمی‌دانست مشکل از چه چیزی است و با درد زندگی می‌کرد.

البته شاید شما هم در مورد این بیماری اطلاعی نداشته باشید، چون خیلی کم از آن صحبت می‌شود. آندومتریوز یک بیمار مزمن و در حقیقت عامل ۵ تا ۳۵ درصد نازایی در زنان است.

این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که بافتی شبیه رحم در خارج از حفره رحم شما رشد می‌کند و منجر به درد، التهاب و حتی ناباروری می‌شود.

علائم آن را به‌ویژه در دوران قاعدگی بیشتر می‌بینید. زیرا تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی باعث التهاب و تحریک بافت می‌شوند.

همان‌طور که گفتیم علائم این بیماری در سنین پایین در تیا نمایان شد، با این حال تقریبا ۷ سال طول می‌کشد که وجود آن در زنان تشخیص داده شود. تیا علاوه بر این مشکل حملات میگرنی مکرر، اگزما دست و ناباروری را نیز تجربه کرده است.

سلامتی را در اولویت قرار دهید

پس از این که بیماری تیا تشخیص داده شود، احساس می‌کرد باید سلامت خود را در اولویت قرار دهد و آن را یک وظیفه می‌دانست.

او بر اساس توصیه پزشک، غذاهایی مانند قند را که در التهاب موثر بودند حذف کرد و برای پی بردن به اطلاعات بیشتر در رابطه با سلامت روده و التهاب با متخصص‌های تغذیه مشورت کرد.

هنگامی که بدانید غذا چه کاری با بدن شما انجام می‌دهد این امکان را در اختیار دارید که سلامتی خود را تحت کنترل بگیرید. تیا علاوه بر تغییر رژیم غذایی، مدیتیشن، ورزش منظم و مصرف مکمل‌های غذایی را نیز در برنامه‌اش قرار داد و تقریبا بعد از مدتی متوجه تغییرات در بدن خود شد.

او نه تنها دیگر دردی نداشت، بلکه اگزما دستانش نیز برطرف شد، حملات میگرنی او بسیار فروکش کرد و توانست دو بار باردار شود.

تیا وقتی باردار شد، تصمیم گرفت که تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد تا دیگر افرادی که با این مشکلات یا موارد مشابه درگیر هستند امید به زندگی بیشتری داشته باشند.

او در نهایت کتابی تحت عنوان A Whole New You نوشت که در آن راهکارهای ساده و واقع‌گرایانه را برای الهام بخشیدن به دیگران برای داشتن یک سبک زندگی سالم ارائه داد.

مراقبت از خود را خودخواهی ندانید

حتما شما هم دیده‌اید که همیشه افراد دیگران را به جای خودشان در اولویت قرار می‌دهند، اما وقت آن رسیده است که این دیدگاه را تغییر دهید.

وقت گذاشتن برای خود نه تنها می‌تواند شما را شادتر کند، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که انجام مداوم مراقبت از خود با کاهش هزینه‌های درمانی، بهبود رفاه کلی و کاهش میزان بیماری‌ها و مرگ ها به هر علتی در ارتباط است.

از طرفی سطح استرس بدن را کاهش می‌دهد و در بهبود روابط با افراد مختلف تاثیرگذار است. علاوه بر این که بیشتر مردم مراقبت از خود را خودخواهی می‌دانند، این تصور را نیز دارند که انجام آن مستلزم زمانی است که آن‌ها ندارند.

اما این توجه به خود به تعهد زمانی خاصی نیاز ندارد. چون می‌تواند یک پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای، مدیتیشن قبل خواب یا نوشیدن یک لیوان آب بیشتر در طول روز باشد.

این که شما از خودتان مراقبت کنید عالی است و در این باره اصلا احساس گناه نداشته باشید. زیرا تنها با این کار می‌توانید به پتانسیل وجودی خود دست پیدا کنید.

 

در مجله اینترنتی گلزاد میتوانید دانستیهای بیشتری را در زمینه سلامت و تغذیه مطالعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 22 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها