رهنامه گیفت کارت چیست؟ راهنمای ۰ تا ۱۰۰ تهیه و خرید گیفت کارت - رهنامه

گیفت کارت یک کارت فیزیکی یا مجازی است 🌐 که حاوی اعتبار است. گیفت کارت‌ها کاربردهای زیادی دارند و امروزه برای منظورهای مختلفی خرید و فروش می‌شوند. در دنیای امروز که می‌توان اکثر فرایندهای خرید را به صورت آنلاین انجام داد، استفاده از گیفت کارت یک راه حل سریع برای این منظور است. اکثر شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ گیفت کارت مخصوص به خود را دارند و با مبلغ‌های معینی این کارت‌ها را عرضه می‌کنند.

اگر با این نوع از کارت‌ها آشنایی ندارید، بهتر است همراه ما باشید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که گیفت کارت چیست و چگونه می‌شود از این کارت‌ها استفاده کرد. همچنین انواع گیفت کارت‌های مختلف و بهترین مرکز برای خرید گیفت کارت را نیز اعلام خواهیم کرد.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت به منزله یک ارز غیرنقدی محسوب می‌شود. این نوع از کارت‌ها دارای اعتبار مشخصی هستند و با خرید گیفت کارت مربوط به یک شرکت، حساب شما در سایت و برنامه این شرکت، شارژ خواهد شد. اعتبار واریز شده به حساب شما، غیر نقدی و مجازی خواهد بود.

در ابتدا، گیفت کارت توسط بانک‌ها برای جایگزینی پول نقدی ابدا شد تا روند خرید مجازی آسان‌تر گردد و رفته رفته کاربرد گیفت کارت‌ها پیشرفت پیدا کرد. گیفت کارت‌ها تفاوت‌های اساسی با کارت بانکی دارند. از اصلی‌ترین تفاوت‌های گیفت کارت و کارت بانکی، می‌توان به عدم قابلیت شارژ گیفت کارت اشاره کرد. این نوع از کارت‌ها پس از یک بار مصرف و اتمام اعتبار، قابلیت واریز وجه و شارژ ندارند و بلااستفاده خواهند شد. همچنین کاربران قادر نیستند اعتبار گیفت کارت را به کارت‌های بانکی دیگران انتقال دهند یا به آن پول واریز کنند.

ساده‌ترین نوع گیفت کارت، همان کارت‌های هدیه بانک‌های ایران است. این کارت‌ها را می‌توان در مناسبت‌های مختلف یا در زمان‌های دیگر تهیه کرده و هدیه داد.

روش استفاده کلی از گیفت کارت

با خرید گیفت کارت فیزیکی بانک‌ها، می‌توانید این کارت‌ها را در باجه‌ها و خودپردازهای مختلف استفاده کنید. اگر گیفت کارتی که دریافت کرده‌اید مربوط به شرکت‌های غیربانکی است، شما یک کد چند رقمی را دریافت خواهید کرد که به طور معمول در پشت این کارت‌ها درج شده است. در مورد گیفت کارت‌های خریداری شده به صورت مجازی نیز، پس از خرید شما همین کد را دریافت می‌کنید. این کد حاوی اعتبار درج شده بر روی کارت خواهد بود و با وارد کردن آن در سایت، اپ یا بازی مورد نظر، حساب کاربری شما در این رسانه شارژ خواهد شد.

برخی از گیفت کارت‌ها نیز وجود دارند که صرفا برای خرید و استفاده از خدمات انواع سایت‌ها استفاده می‌شوند و با خرید این گیفت کارت‌های غیر بانکی، شما یک شماره کارت به همراه دیگر اطلاعات کارتی دریافت خواهید کرد. از انواع معروف این گیفت کارت‌ها، می‌توان ویزا کارت و مستر کارت را مثال زد.

کاربرد گیفت کارت چیست؟

کاربرد گیفت کارت

گیفت کارت، همان‌طور که از نام آن پیداست، در ابتدا به عنوان یک کارت هدیه تولید شد و بعدها استفاده‌های دیگری پیدا کرد. هدیه دادن این نوع از کارت‌ها یک حرکت هوشمندانه و متفکرانه است. از این جهت که شخص دریافت کننده می‌تواند بسته به نیاز خود از این کارت‌ها استفاده کند. تنها نیاز است قبل از خرید گیفت کارت، علایق شخص مورد نظر را بدانید و بسته به سلیقه او، گیفت کارت مناسبی را خریداری کنید. یا در صورت علاقه فرد به بازی‌های آنلاین، بهتر است گیفت کارت یا پول رایج بازی مربوطه را برای او خریداری کنید.

اصلی‌ترین کاربرد گیفت کارت برای شارژ حساب کاربری در سایت مربوطه است. اکثر شرکت‌ها، سایت‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها گیفت کارت مخصوص به خود را دارند و برای شارژ حساب خود در این رسانه‌ها باید گیفت کارت مربوط به آن را خریداری کنید. پس از این که گیفت کارت مربوط را خریداری کرده و اقدام به شارژ حساب خود کردید، می‌توانید حساب خود را پرمیوم کنید یا با استفاده از اعتبار دریافت شده به خرید آیتم‌ها و دیگر اجزای موجود در سایت بپردازید.

به طور مثال، با خرید گیفت کارت آمازون، می‌توانید در این سایت بسته به مقدار اعتبار حساب کاربری خود، خرید انجام دهید. یا می‌توانید با استفاده از گیفت کارت اسپاتیفای، حساب خود را به مقدار درج شده بر روی گیفت کارت شارژ کرده و سپس از بین پلن‌های مختلف، اقدام به خرید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای کنید.

انواع گیف کارت را بشناسید

پرفروش‌ترین و معروف‌ترین گیفت کارت‌های فروخته شده در ایران، متعلق به گیفت کارت آیتونز اپل، گیفت کارت گوگل پلی، گیفت کارت پلی استیشن و گیفت کارت استیم است. دیگر گیفت کارت‌های معروف نیز شامل گیفت کارت مایکروسافت، ایکس باکس، اسپاتیفای، آمازون، نت فلیکس، فیسبوک و اسکایپ، اوریجین و گیفت کارت گیم استاپ است.

اکثر گیفت کارت‌ها را به منظور شارژ حساب کاربری در سایت مربوط به گیفت کارت خریداری می‌کنند. به طور مثال، با خرید گیفت کارت آیتونز، می‌توانید حساب کاربری خود را در سایت اپل شارژ کنید. به این منظور، کافی است از آموزش شارژ اپل آیدی استفاده کنید و به راحتی حساب خود را شارژ کنید. پس از این که اعتبار گیفت کارت به اکانت شما واریز شد، می‌توانید در برنامه‌های اپ استور، اپل موزیک، آیتونز و دیگر برنامه‌های اپل به خرید بپردازید یا از اشتراک برنامه‌های اپل استفاده کنید.

نوع دیگر گیفت کارت‌ها برای شارژ اکانت بازی‌های آنلاین

نوع دیگری از گیفت کارت‌ها که چند سالی است کاربرد زیادی در بین گیمرها پیدا کرده، گیفت کارت‌های مربوط به بازی‌های آنلاین است. با خرید این نوع از گیفت کارت‌ها می‌توانید حساب کاربری خود را در بازی‌های مربوطه شارژ کنید. بازی‌های مختلف، ارز رایج و خاص خود را دارند و با قیمت‌های مختلفی فروخته می‌شوند.

به طور مثال، پول بازی بتل رویال پابجی، یوسی نام دارد. با خرید یوسی، حساب کاربری شما در بازی پابجی شارژ خواهد شد و می‌توانید به خرید آیتم، اسکین، اسلحه یا بتل پس بازی بپردازید. برای نام این نوع کارت‌ها به طور معمول از گیفت کارت استفاده نمی‌شود و بهتر است نام ارز رایج بازی را استفاده کنید. به طور مثال برای پابجی، استفاده از عبارت گیفت کارت پابجی منسوخ شده و بهتر است خرید یوسی پابجی را دنبال کنید.

اگر از کنسول‌های گیمینگ یا برنامه‌هایی مانند استیم و اوریجین نیز استفاده کرده باشید، مطلع هستید که برای خرید بازی در این پلتفرم‌ها باید هزینه‌ای پرداخت کرد. برای شارژ حساب کاربری در این سایت‌ها نیز باید گیفت کارت مخصوص به آن پلتفرم را تهیه کرد. در این بین، گیفت کارت پلی استیشن، گیفت کارت ایکس باکس، گیفت کارت استیم و اوریجین از پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین گیفت کارت‌ها هستند. به طور معمول این نوع از گیفت کارت‌ها برای کشورهای مختلف فروخته می‌شوند تا کاربران ایرانی بتوانند کمترین هزینه را برای خرید بازی‌ها بپردازند.

برای بهره‌گیری از خدمات دیگر مانند استفاده از پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گلد نیز باید گیفت کارت مربوط به این موارد را تهیه کرد.

تهیه حساب پرمیوم برای برنامه‌ها

اگر از کاربران برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای، کانوا، کم اسکنر، نت فلیکس و یا پیکس آرت باشید، مطلع هستید که برای برخورداری از تمامی امکانات این برنامه‌ها، باید حساب کاربری پرمیوم داشته باشید و مبلغی را به صورت ماهیانه پرداخت کنید. اکثر کاربران ایرانی به دلیل وجود تحریم‌ها و عدم ارتباط با حساب‌های خارج از کشور، توانایی پرمیوم سازی حساب خود در این برنامه‌ها را ندارند.

برای این منظور و خرید اشتراک برنامه‌های مختلف نیز می‌توانید از خدمات فروشگاه‌های گیفت کارت استفاده کنید و حساب خود را شارژ یا پرمیوم کنید.

گیفت کارت را چگونه و از کجا خریداری کنیم؟

نحوه خرید گیفت کارت

اگر منظور شما از گیفت کارت، کارت هدیه بانکی است، بهترین راه تهیه این کارت‌ها مراجعه به شعب بانکی است. اگر قصد خرید گیفت کارت‌های مجازی را دارید، بهترین راه استفاده از سایت‌های فروش گیفت کارت است.

اگر رسانه‌ای برای خرید گیفت کارت نمی‌شناسید، نگران نباشید؛ در این مطلب بهترین فروشگاه گیفت کارت را معرفی خواهیم کرد. گیفت کارت آی ام، به عنوان بهترین مرجع برای خرید گیفت کارت شناخته می‌شود. در این فروشگاه شما می‌توانید انواع گیفت کارت‌های معروف و پرکاربرد را خریداری نمایید.

گیفت کارت آی ام، گیفت کارت‌های مختلف را با مبالغ متنوع و با قیمتی بسیار پایین و ویژه به فروش می‌رساند. با سفارش گیفت کارت مورد نظر، کد مربوطه در کمترین زمان برای شما ارسال خواهد شد.

مزیت‌های خرید از گیفت کارت آی ام

اولین مزیت، همان‌طور که گفته شد، قیمت بسیار مناسب و ویژه این فروشگاه است. تمامی گیفت کارت‌ها و پول‌های رایج بازی در این فروشگاه به کمترین قیمت برای خرید موجود هستند. دیگر مزیت برتر این رسانه، پشتیبانی مطمئن و سریع است. چنان‌چه در فرایند خرید با مشکل مواجه شدید یا کد گیفت کارت خریداری شده برای‌تان ارسال نشد، هزینه شما برگشت داده خواهد شد.

اگر قبل از خرید نیز در مورد انتخاب گیفت کارت یا مبلغ مناسب دچار شک و تردید هستید، پشتیبانی گیفت کارت آی ام، به صورت شبانه روزی در هفت روز هفته در دسترس مخاطبان خواهد بود. همچنین در هنگام خرید، اطمینان خواهید داشت که گیفت کارت اورجینال تهیه می‌کنید.

از مزیت‌های دیگر این فروشگاه وجود خدمات پرداخت درون برنامه‌ای، برای تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های عکاسی، طراحی، روزمره و درسی است. همان‌طور که گفته شد، برنامه‌های زیادی وجود دارند که برای استفاده از امکانات پیشرفته آن‌ها نیاز به حساب پرمیوم دارید. گیفت کارت آی ام، امکان واریز پول به این حساب‌ها یا پرمیوم کردن اکانت این برنامه‌ها را نیز در خود جای داده و به راحتی می‌توانید با استفاده از سایت گیفت کارت آی ام، حساب کاربری خود را در برنامه مورد نظر پرمیوم کنید.

گیفت کارت آی ام امکان خرید اشتراک بیش ۱۸۰ برنامه و بازی را برای کاربران مهیا کرده است، اما همه چیز در اینجا خلاصه نمی‌شود؛ اگر برنامه یا بازی مورد نظر شما در لیست موجود نباشد، می‌توانید با ثبت درخواست، اشتراک برنامه‌های غیر معروف را نیز تهیه کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و رهنامه هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 25 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.